Gaaf, die speedline velgen! Een van de weinige velgtypes die mooi staan onder een BX…
Ook erg strakke BX trouwens, mooie kleur, en een progress is echt gaaf he
Hoe heb je trouwens de voorbumper zo mooi aansluitend op het voorscherm gekregen?
Harm schreef:Gaaf, die speedline velgen! Een van de weinige velgtypes die mooi staan onder een BX…
Ook erg strakke BX trouwens, mooie kleur, en een progress is echt gaaf he
Hoe heb je trouwens de voorbumper zo mooi aansluitend op het voorscherm gekregen?
Ik moest in het begin erg wennen aan de groene kleur moet ik bekennen. Maar nu vind ik het ook heel erg mooi. Vooral die velgen halen de auto een heel stuk op.
Die voorbumper heeft altijd al vrij goed gezeten. Ik heb echter wel onlangs andere ophangpunten van een donor-bx (die waarschijnlijk eens schade heeft gereden en daardoor nieuwe ophangpunten moest hebben) er in gezet. Dat scheelde nog weer een klein beetje.
It was the ZL-28-RV…..
ok, omdat er dan toch foto’s worden gevraagd, hier zijn er nog een paar van mijn BX’en.
Mijn BX GTi 8v met TSW Hockenheim 8J x 17” ET20 met 205/40/zr17 banden van GoodYear Eagle F1 en spoorverbreders van 1 cm voor en 1,5 cm achter.
en hier een foto van mijn BX 16V MK1 met de wel bekende SpeedLine velgen van peugeot…waty ik inderdaad ook een zeer mooie combinatie vind
[/url]
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat die Hockenheim velgen + bijbehorende banden ergens aan moeten slepen
Hoe heb je dat spul er in/onder gekregen ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat die Hockenheim velgen + bijbehorende banden ergens aan moeten slepen
Hoe heb je dat spul er in/onder gekregen ?
voor past het met spoorverbreders zonder probleem, en heb zelfs nog wat ruimte over, maar achter is het een ander verhaal.
achter past het gewoon weg niet, zonder modificaties. ik heb de binnenschermen achter naar binnen geklopt en bewerkt, en de buiten schermen heb ik naar buiten geklopt. het is wel pas en meet werk, want ik heb achter aan weerszijde van het wiel maar amper 2mm ruimte, maar aanlopen doet het niet.
een wiel verwissellenis dat ook geen fijn werk, want je moet echt opletten dat je nergens acter blijft hangen.
maar je kent het gezegde, wie mooi wil zijn….....
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik dacht dat je met uitkloppen allemaal rare bobbeltjes kreeg. Hoe heb je dat opgelost ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik dacht dat je met uitkloppen allemaal rare bobbeltjes kreeg. Hoe heb je dat opgelost ?
klopt, met een gewone haper wel
ik doe zelf autoschade, en ik heb eerst de randjes naar binnen gebogen, en toen met een pers voorzichtig de schermen naar buiten gehaald, samen met een speciale hamer alles netjes op maat geklopt.
al met al ben ik een dag bezig geweest.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Aha, dus niet kloppen, maar persen
Schijt aan originaliteit.
een “bolhamer”???
heb ik ook gebruikt om wat deukjes uit de “nieuwe” motorkap te halen, gaat best goed…..
nee, met die hamer krijg je wel “bolletjes”
ik gebrijk daarvoor een wafelhamer enslagvijl. maar dat moet je dan wel zo min mogelijk doen, anders krijg je nog van die misvormde plekken erin. en dat geld ook voor die pers, even iets te kard, en je scheurt zo alles los….die persen namelijk met 10 ton
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
ook een “engels wiel” gebruikt, of is dat meer voor ronde vormen??
Tom Duckpower schreef:ook een “engels wiel” gebruikt, of is dat meer voor ronde vormen??
nee, dat is meer voor BMW en andere ronde wielkasten. overigens wel een schitterend systeem
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
idd, op Interclassics is M’tricht waren ze daar vorig jaar mee bezig, op een zandzak een plaat rond slaan en met dat wiel alle kleine deukjes eruit halen…..echt mooi om te zien!
Ik zoek voor mijn TZD-turbo nog fraaie velgen….liefst voor weinig !
Dus als iemand er nog 4 heeft liggen : ....het hoeven geen originele Citroën-velgen te zijn…..die van de Peugeot-205 of andere 14, 15 of wellicht 16’’ velgen…zijn ook goed.
komen er dan ooknog spoilers bij ??
wat is er eigenlijk mis met goedkope halfords-doppen, stuk goedkoper!
of wil je van die velgen die blijven draaien als je stilstaat??