8 van de 82
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 oktober 2012 09:10 PM
  [ # 106 ]

Prachtige foto’s en een zéér gave voiture!  dream

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 oktober 2012 09:20 PM
  [ # 107 ]

Goed bezig man!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2012 09:34 PM
  [ # 108 ]

Wat een leuke reacties altijd weer Wink

Het was ook gewoon zo’n lekkere dag om een stukje van Nederland te bekijken, zo’n toerrit is dan weer helemaal geslaagd.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 14 oktober 2012 11:16 PM
  [ # 109 ]

Je DS zag er inderdaad goed uit toen je in Brouwershaven langs kwam rijden, zag de dame natuurlijk maar kort.Zelf vind ik dit nog steeds leuke plaatjes en rij daar regelmatig ondanks dat ik er m’n hele leven woon.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2012 07:28 PM
  [ # 110 ]

Thanks, in de korte tijd dat ik je BX zag vond ik het ook een erg nette BX type 1 Smile

De meeste die de rit gereden hebben vonden het zeker een mooi gebied en een mooie rit om te rijden.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 oktober 2012 07:30 PM
  [ # 111 ]

Arjan van harte met de DS wat een mooie, ik hoop dat je er heel veel plezier van mag hebben.

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 oktober 2012 07:32 PM
  [ # 112 ]

Mooie strakke auto Arjan. Blijf het ook een van de mooiste kleuren vinden op een 3de neus.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2012 07:36 PM
  [ # 113 ]
harry45 schreef:

Arjan van harte met de DS wat een mooie, ik hoop dat je er heel veel plezier van mag hebben.

Harry.

Tot nu toe vermaak ik me er prima mee! Wink

XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Mooie strakke auto Arjan. Blijf het ook een van de mooiste kleuren vinden op een 3de neus.

Vind ik ook, zeker in combi met het bruine leer Cool
We hebben ook andere bekeken waar we totaal afknapten op de kleurencombi.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 oktober 2012 06:04 PM
  [ # 114 ]

Net eens even met schema de boel gaan meten achter het dash.

Dan kom je tot de conclusie dat er originele kleuren niet meer aanwezig zijn, of ik heb het helemaal mis…

Hier de stekkers

Gele stekker
Schema Gezien
Bruin
Rood
Zwart
Groen
Geel

Witte stekker
Schema   Gezien
Groen   Groen
Geel     Geel
Wit     Wit
Grijs   Grijs
Blauw   Blauw

Groene Stekker
Schema   Gezien
Grijs  
Rood     Rood
Groen
Blauw   Blauw
Bruin  

Alleen de witte stekker komt helemaal overeen.
De groene deels en van de gele helemaal niets, daarbij ontbreken ook een deel van de gekleurde hulsjes.

Ik heb wel wat metingen gedaan in de gele stekkers.
Eigenlijk komt het er op neer dat grijze en groene draad links in de stekker een massa te meten is
En in het midden de zwarte en gele draad 12V +
De laatste groene rechts meet ik eigenlijk niets.
Alles is gemeten met contact aan, anders is er geen spanning te meten.

Iemand een idee op welke plek de originele kleuren zitten in de gele stekker?

Hier nog een foto van de slinger om de wielen mee los te draaien.

Als ik het goed inschat hoort die deuk er niet in te zitten, daardoor kan die nu niet onder het reserve wiel liggen over de lange stang.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 oktober 2012 08:12 PM
  [ # 115 ]

Die deuk hoort er echt in, hoor.

De slinger moet je met het handvat over de pijp schuiven, dan ligt het wielmoerstuk tegen het spatbord aan.

knuffel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 oktober 2012 08:39 PM
  [ # 116 ]

Oké dan gaan we het zo proberen Wink

Na flink wat meetwerk verder weet ik nu in elk geval dat zowel de benzine meter als de watertemp meter gewoon kunnen uitslaan.
Als ik de meter van het klokkenspel af haal en de onderste pin van spanning voorzie en de andere 2 tegen de massa aan leg slaat de meter vol uit. Zelfs op een 9 volt batterij Wink

Als ik het allemaal goed inschat is van de gele stekker de gele draad de 12v +
De grijze draad is de massa.
Dan is de groene draad rechts de draad die naar de vlotter gaat.

De watertemp meter is weer een ander verhaal.
Deze zit ook op de gele stekker, en deelt de 12v + en de massa met de benzine meter.
Alleen bij de 3de pin die je aan de massa moet leggen om een uitslag te krijgen zit helemaal geen draad achterop de gele stekker Confused Dat is de de lege pin die je op de foto kan zien.

Verder zit de toerenteller nog op de gele stekker.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2012 12:09 AM
  [ # 117 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2012 10:44 AM
  [ # 118 ]

Dat is precies wat ik nodig had! Wink
En het bevestigd eigenlijk alles wat ik zelf ook al gemeten had. Mijn klokkenspel werkt dus eigenlijk naar behoren.

Ik kan eigenlijk niet meer anders denken dat het probleem dan in de draad zit die naar de vlotter gaat.

Op de tekening deze rode lijn:

Het valt me op dat er nog een stekker halverwege zit, hier gaat de draad over naar J40.
Waar zit deze verbinding? Achter het dash ergens of ergens anders in de auto?
Ik wil die verbinding eens controleren of dat wel goed zit.

Voor de KVS meter was mijn eigen conclusie ook juist, ik mis dus in de gele stekker een draad.
Geen idee waar ik die draad moet gaan zoeken huh

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 21 oktober 2012 11:08 AM
  [ # 119 ]

De gele draad (als deze mist in je kabelboom) voor de kvs kan/moet jezelf trekken, dat heb ik ook gedaan.

Die van de benzine meter ligt links in je dashboard ( en dat is de enigste overgang), het hele verhaal staat in onderstaande links van mijn site.


http://www.SPAM/@ds/fr_24april2011.html
http://www.SPAM/@ds/fr_25april2011.html
http://www.SPAM/@ds/fr_27april2011.html

http://www.SPAM/@ds/fr_28april2011.html

http://www.SPAM/@ds/fr_6mei_2011.html

http://www.SPAM/@ds/fr_25juniil2011.html

In elk geval wat lees- en kijkvoer cheese

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2012 11:59 AM
  [ # 120 ]

Mooie documentatie heb je zo aangelegd. Ik ben in elk geval weer wat wijzer geworden.

Een DS23IE zou alleen standaard voorzien zijn van zo’n KVS meter, dan zou die draad toch ergens in de auto moeten zijn?

Profiel  
 
 
8 van de 82
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook