Klap wielophanging
Bram91
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124

Gepost: 20 oktober 2012 10:28 PM

Zojuist proefgereden in een BX. Bij het over drempels rijden voel ik in t stuur een flinke klap(is ook hoorbaar).

Linkervoorkant even opgekrikt(daar leek het geluid vandaan te komen) en bij bewegen wiel(boven/beneden vasthouden) voel ik een speling. De fuseekogel LV zou kort geleden vervangen zijn. Door beperkte middelen verder helaas niet kunnen controleren of het toch de fuseekogel is.

Heeft er toevallig hier nog iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik zag ten opzichte van de naaf het wiel niet bewegen dus het voorwiellager lijkt het me ook niet; of heb ik het hier nu compleet fout? Kan dit nog met de veerpoot zelf te maken hebben?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 oktober 2012 10:40 PM
  [ # 1 ]

Is niet te zeggen zo. Eerste en meest voor de hand liggende verdachten zijn de reactiestang of de draagarmrubbers.

Profiel  

Bram91
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124

Gepost: 20 oktober 2012 10:44 PM
  [ # 2 ]

Rammelstokjes zijn recent nog vervangen…Rubbers reactiearm zouden uitgelubberd kunnen zijn, maar of dit zon klap veroorzaakt?

Draagarmrubbers zou idd ook nog kunnen, heb dit nog nooit gevoeld bij een BX..en heb al wel eens gereden met een BX met versleten fuseekogel of rammelstokjes, dat geeft toch andere effecten. Denk dat de auto op de brug moet om dit goed te kunnen zien..maarja, dacht dat er hier misschien nog iemand een idee zou hebben. Niet geschoten is altijd mis hè.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook