Goede Middag!
Ik ben in het bezig van een Berlingo 2.0 HDI uit 2001.
Ik heb hier een jaar geleden xenon in laten bouwen, 8000k (als ik me niet vergis, het is aan de blauwe kant) van Pilot.
Het ziet er allemaal netjes uit, geen problemen mee en alles werkt naar behoren.
Maar nu de vraag, ik krijg het met xenon en de originele koplampunits, of de originele glazen niet netjes afgesteld. Mijn garage zegt ook dat het door het originele glas niet precies kan worden afgesteld en dat je dat waarschijnlijk beter kan doen met koplampunits met lenzen of iets in die richting. Het probleem is namelijk dat door het originele glas alle kanten op gereflecteerd word, heb ik het gevoel. Het bereik van mijn xenon is ook erg groot, in de parkeer garage kunnen ze zelf tegen het plafon schijnen (A).
Dus weet iemand hier een oplossing voor? Hoe ik deze netjes kan afstellen zodat allebei de lampen recht vooruit staan en dat ze ook in de verhouding van links naar rechts in het midden staan. En of het inderdaad nodig is andere koplampen erin te zetten? En zo ja, welke dan en waar zou ik deze kunnen kopen!
Een lang verhaal.. maar graag jullie hulp!
Alvast bedankt,
Peter
Weet niemand hier iets van?:(
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gewoon Morimoto projectorlampen inbouwen, ze kosten bijna niks meer.
Geven een stamp licht met een scherpe afscheiding.
8000K is voor petjes, ik heb 2700K genomen, dat is frans geel.
Kunnen gewoon op de Pilot bedrading aangesloten worden, althans bij mij wel.
Ik heb ze nog uit Amerika gehaald maar nu ook te koop in Nederland.
Zie bijvoorbeeld Klik!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
En die plaats je dan in je huidige koplamp? Of hoe moet ik dat zien? Vind het er namelijk wel netjes uit zien!
Heb je fotoos van je eigen Berlingo ? Kosten plaatje ?
Ciao Eric
Uhmn kostenplaatje..
Maakt me niet zoveel uit, rond de 300 ongeveer om de xenon goed te krijgen denk ik,, of is dat te weinig?
Ik wil het gewoon goed hebben.
En foto’s zal ik er later op zetten vandaag, lukt niet via me iPhone.
Interesse gaat vooral uit naar de Morimoto koplampen en de daarbij behorende lampen ( frans geel)
Dus dan zouden er ook andere koplampen in moeten? En wat is dat Frans geel? Dat snap ik niet. Ik wil zowiezo niet mijn xenon kit veranderen want ik vind de kleur nu gewoon goed.
Ehhh, ze zitten in m’n japanner:
Want dat is net Lego.
De Berlingo is wel wat ingewikkelder om te slopen..
Daar moet ik nog even over nadenken.
Ik heb nog 300$ betaald, maar nu heb je de spullen al voor 200€ in huis.
ja, je haalt de koplampunits uit elkaar en zet de projectorlampen erin,
en plakt ze weer in elkaar.
Staat allemaal uitgebreid beschreven op diverse sites, zoals deze: Klik!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Aah dus je zou die projector gewoon in deze Koplampunit zetten. Daar hoeft niks aan veranderd te worden? En dan gebruik je in feite je eigen koplamp niet meer maar de projector? Hoe zit dat dan met de kabels? Is dat ingewikkeld?
Iig al bedankt voor deze antwoorden! Ben al een stuk verder gekomen!
Lijkt mij niet iets dat je ff op een vrije dag doet
canecorsoeric schreef:Lijkt mij niet iets dat je ff op een vrije dag doet
Ja dat weet ik dus niet, zoals het hierboven werd gezet kwam dat wel zo over:P maar ik weet ook nog niet precies wat ik dan moet bestellen, welke ik precies moet hebben etc.. had dat bedrijf gemaild dus daar maar is ff op wachten.
Ik ga hier geen zo-doe-je-dat (how to) van maken.
Het kostte mij één middag incl uitlijnen.
Als je niet gewend bent zelf zaken te ontdekken en te doen, niet aan beginnen.
Een beetje autotechniekkennis en elektriekkennis is handig.
Is bij de nieuwe Berlingo de verlichting niet canbus gestuurd?
Dat verwacht ik ook niet. Ik ga even kijken wat dat bedrijf zegt.
En dat weet ik niet.. Ik heb geen nieuwe berlingo.. Hij is uit 2001 dusja
wel, ik lees dit net en toevallig heb ik net dit weekend xenons in B’lingo MK3 geplant, in het kort: gewone H4’s, geen HID’s, geen projectors,geen andere stroomkabels, gewoon xenon ‘bulbs’ i.p.v. de halogeen H4’s, en eerlijk: goeie scherpe aflijning van licht, mooi kleurpallet, en op 5 minuutjes gedaan. geen uitstralingen naar boven, verblindt niet (lichten staan op hoogste stand “0”) en er knipperde tot nu toe nog niemand met grootlichten naar me, hetgeen ik met mijn vorige (gewone Xtra Brite White halogeen H4’s) wél had, zelfs in lage stand en dan scheen het licht amper een meter voor m’n bumper uit.
ikkedusblij.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Welk merk?
Kosten ze?
Misschien doe ik het ook!