Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-2011
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Ik was afgelopen week in Oostenrijk en kwam de advertentie tegen van dit Tuningedrijf in Duitsland.
Het bedrijf komt mij zeer ervaren en met veel kennis over. Maarja is dat ook zo ?
Wie heeft er ervaring met dit bedrijf of Box ?
Zonder de pagina te hebben geopend wil ik nu al tegen je zeggen; doe het niet.
Als je je auto wil laten chippen, doe dit dan bij een bedrijf welke dit op maat doen (dus ook geen ziptuning)
Aangezien de hedendaagse techniek zo hoogstaand is, moet je dit niet gaan “verstoren” door een extra tuningbox.
Zo’n tuningbox regelt alleen maar een aantal kenvelden zoals inspuiting en turbodruk.
In een ECU gaan echter veel meer getallen rond welke allemaal op maat afgesteld kunnen worden (zelfs per versnelling afhankelijk)
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-2011
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Hoi Fabian bedankt voor je reactie.
Heb je al wel op de site gekeken van Racechip ?
Daar staan diverse filmpjes en informatie in het nederlands.
http://www.racechip.de/nl
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Nog steeds: don’t do it.
Tuning moet door een expert gebeuren met een rollenbank etc, anders optimaliseer je nog niks.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Een zogenaamde “powerbox” doet niets anders dan diverse sensoren voor de gek houden en foute waardes doorgeven aan je computer waardoor je motormanagement anders reageert en lijkt alsof alles soepeler loopt en sneller is.
Door de verkeerde waardes door te sturen naar je motormanagement wordt je motor zwaarder belast en zal dus ook eerder slijtage vertonen.
Ik denk dat je beter wat meer geld uitgeeft en naar een echte tuner gaat.