4 van de 21
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
de TG-TJ-77
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 oktober 2012 07:14 PM
  [ # 46 ]

ok

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 oktober 2012 09:01 PM
  [ # 47 ]

Heb je hem nog meegenomen voor een aankoopkeuring? En vond je de lage km stand waarschijnlijk correct?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 oktober 2012 10:13 PM
  [ # 48 ]

Zie pagina 2?

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 21 oktober 2012 10:19 PM
  [ # 49 ]

Ik moet de aankoopkeuring nog doen maar wil dan eerst een prijs op tafel hebben liggen,en ik denk dat de km stand niet correct is, als ik naar de motor kijk en het interieur.
Want een interieur waar de bekleding als kolenzakken om heen zit klopt volgens mij ook niet.
Maar goed ik moet hem dan nog bellen en ik wil eerst nog naar wat andere cx’en kijken.

Ik heb een budget en bepaalde voorwaarden waarop ik er een hoop te kunnen kopen met werk.
Wil graag een rijdende,en voor ong 2000 euro.
En ik doe het liever zelf,dan heb ik er ook meer vertrouwen in op een of andere manier

gr
Vincent

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Gepost: 22 oktober 2012 10:24 AM
  [ # 50 ]
viny schreef:

Wagen kwam goed omhoog veerde wat slap en gaf mij niet het gevoel dat alles op druk was behoorlijk overhellen.
Maar ja ik heb een verlaagde audi

Precies!
Een goed verende CX zal ‘slap’ aanvoelen als je zo’n bokkenwagen gewend bent.
Een CX met slechte vering zal JUIST stuiteren!! Vering lijkt dus normaal bij deze auto. Laughing

Stoelen en banken is je kleinste probleem. Die kun je vervangen (= wel te vinden, iedereen wil toch altijd leer erin), het is de achterstallige techniek en het schuifdak waar je je zorgen om moet maken!

‘even’ alle aanzuigslangen vervangen?  Ga ze eerst maar allemaal vinden! Wink
Dat schokken wat hij doet, komt door de luchtmassameter. Succes om die te vinden in goede staat.

Ergo: Ik zou ‘m lekker laten staan als dit je allereerste CX is waar je je aan waagt. Echt.


Zoek een carburateurmodel van ná 1981. Daarvóór hebben ze veel meer lastig te vinden onderdelen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 oktober 2012 05:12 PM
  [ # 51 ]
La Léo schreef:

Dat schokken wat hij doet, komt door de luchtmassameter. Succes om die te vinden in goede staat.

Ergo: Ik zou ‘m lekker laten staan als dit je allereerste CX is waar je je aan waagt. Echt.

2,4 en 2,5 GTi (turbo) uitvoeringen hebben een luchtmassameter. ja, die is wat gevoelig. meestal doen die het wel, en kan je er prima mee rijden. maar kan ook zeker problemen geven. met afstellen kom je nog wel een eindje.
een GTi Turbo rijdt wel erg leuk. maar je hebt al een andere moderne snelle auto.

als je een moderne / uitgebreide oplossing zoekt voor de LMM, plaats je een modern motormanagement systeem (VEMS of KDFI) en dan ben je die LMM kwijt. dat is nogal ingrijpend (en niet goedkoop, tenzij je handig bent en tijd hebt). ik weet niet of je wil instappen in een een CX met dit als doel. (is wel mooi !)

problematisch schuifdak is toch wel een min-puntje….. als ie niet open gaat is dat 1 ding. maar zodra er roest issues zijn….
andersom, als je een CX koopt, mag je er van uit gaan dat roest bij de prijs zit inbegrepen.
een beetje is niet erg, en kan je meestal ook wel aanpakken. te veel is niet handig. goed kijken !

suc6 met de speurtocht !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2012 05:23 PM
  [ # 52 ]

*plugt schaamteloos deze goede serie 1:*

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218369

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 22 oktober 2012 07:54 PM
  [ # 53 ]
bogaard77 schreef:

*plugt schaamteloos deze goede serie 1:*

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218369

Leuke wagen maar ik zoek er een van 1984 1985 sorry Wink

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2012 08:41 PM
  [ # 54 ]

Waarom eigenlijk speciaal die bouwjaren? Wink
Een CX uit 82/83 is zo’n beetje precies hetzelfde.
De nog oudere modellen met smalspoor is wel weer een ander verhaal.

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 22 oktober 2012 09:11 PM
  [ # 55 ]

82/83 zou ook goed zijn hoor Wink

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2012 09:16 PM
  [ # 56 ]

Ben je er al een beetje uit elke uitvoering en welke motor?
Of moet je er daar meer voor bekijken? Wink

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 22 oktober 2012 09:21 PM
  [ # 57 ]

na wat rugespraak met een forum lid denk ik een carburateur versie (ook voor eventueel lpg)en dan het liefst een pallas

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2012 09:25 PM
  [ # 58 ]

Je zou natuurlijk nog even in een 2400/2500 IE/GTi een proefrit kunnen maken of je dat het verschil waard vind Wink

Bij een serie 2 heb je nog een mooi tussen maatje met een 22 TRS, bij serie 1 is het direct van 2.0 carb naar een groter injectie blok.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2012 09:50 PM
  [ # 59 ]

Nee. Er is ook een 2400 carbu. Serie1.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 22 oktober 2012 09:56 PM
  [ # 60 ]

@Viny volgens mij heeft Bogaard eer eentje tekoop in jouw budget geen 2400 maar een 2000
dat verpallassen kun je in de loop van tijd zelf wel.

oeps vergeten terug te lezen was al besproken

maar een smalspoor dus vroege serie 1 is wel een heel bijzonder bezit

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
4 van de 21
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook