daan schreef:Inderdaad zeldzaam,maar bedenk wel dat een 2l met airco niet de snelste zal zijn,maar als je dat voor lief neemt dan is het prima denk ik dan…
Als die de 120 maar haalt,het ding is om te crousen en lekker lui te rijden heerlijk toch.
Ik heb al 3 jaar geen haast meer
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Als je de tijd hebt aan jezelf is het inderdaad ok,maar ik vind het persoonlijk lekkerder rijden als je nog wat vermogen over hebt.BV als je even soepeleltjes een vrachtwagen wil inhalen.
gaat goed hoor met een 2ltr wij rijden elk jaar vol beladen door europa heen(bergen) gaat heel goed met 2000cc alleen ivm de warmte in het zuiden van Kroatië zou airco wel lekker zijn en een grotere radiateur in de 2ltr net te klein als je 2 uur in de file staat met 35grC
(110grC)motor temp en ventilator 2 uur lang volle bak draaien daarom komt er een grotere radiateur in 23dm3 ipv de standaard 16dm3 en evt nog airco maar dat valt nog niet mee om in te bouwen in een 20re.
gr,joost






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Inderdaad, dat is echt onzin dat een 2 liter traag is en dat je geen vermogen meer over hebt om een vrachtwagen in te halen. Koppel is altijd minder dan van een turbodiesel of een 2400 of 25 IE, maar het is zeker geen truttige motor.
Ligt er echter wel aan hoe hij door de eigenaar bereden wordt, Ik heb weleens in slome exemplaren gereden, maar als je er altijd lekker mee doortrekt is het best een pittig blokje hoor. Power zat!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Lekker om te horen,hoop dat het een aardige wagen is,maar ja dat zien we zaterdag
ik hou jullie op de hoogte.
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Ik zeg niet dat een 2ltr traag is en geen vermogen heeft,ik zeg dat een 2ltr met airco niet de snelste is,paar weken geleden nog in eentje mogen rijden en ik vond het niet over houden. Zodoende mijn opmerking.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Shalom74 schreef:gaat goed hoor met een 2ltr
wij rijden elk jaar vol beladen door europa heen(bergen) gaat heel goed met 2000cc alleen ivm de warmte in het zuiden van Kroatië zou airco wel lekker zijn en een grotere radiateur in de 2ltr net te klein als je 2 uur in de file staat met 35grC
(110grC)motor temp en ventilator 2 uur lang volle bak draaien daarom komt er een grotere radiateur in 23dm3 ipv de standaard 16dm3 en evt nog airco maar dat valt nog niet mee om in te bouwen in een 20re.
gr,joost
Joost, wil je AUB een beetje op het gebruik van leestekens, spaties en hoofdletters gaan letten? Het moet wel leesbaar blijven namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
gaan we doen!
Heren en Dame
kun je ergens de werkplaats handboeken downloaden.
bvd
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Op dit forum staat er een topic over geloof ik?
en dan kun je die down loaden, ik meen 220MB
edit mod: gelieve het direct voorgaande bericht niet te citeren
zal eens gaan zoeken bedankt vast
Kan niet wachten tot zaterdag ,heb het idee dat dit hem wordt.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Neem je een CX-kenner mee? Kan toch nog aardig veel werk aan een CX zitten, ook al is dit nu juist je bedoeling. Maar het moet ook geen tranendal worden.
Zou wel tof zijn indien dit DE ideale CX voor je is! Dan heb je ‘m zeer snel gevonden in elk geval.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ga eerst met mijn wederhelft kijken ,en ik zie dan wel .
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Is indd niet onverstandig een cx kenner mee te nemen om de staat van de cx te kunnen beoordelen.
Anders kan je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.
gr,joost
Ik kan natuurlijk niet bij iedere bezichtiging een kenner meenemen,ik wil dat doen als ik er een gevonden heb.
En als de eigenaar het er niet mee eens is ,dan zal er wel iets mee aan de hand zijn ,toch.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter