Bij deze 16V moest ik gelijk aan 19TZI denken…... (zit een leuke motorkap bij )
Is het wat voor je ??
http://www.leboncoin.fr/voitures/371296290.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze hebben de strips uit de bumper gehaald en opgevuld lijkt het wel.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Poeh poeh, wat een belevenissen met deze automaat! Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen en ik heb echt heel erg veel respect voor je, dat je zo volhoudend bent. Als dat geen liefde is, dan weet ik het ook niet meer. Het is jammer dat veel van de foto’s van ‘08 en ‘09 het niet meer doen, maar in mijn hoofd stel ik me mooie dingen voor. Je vertrouwen in die garage, waar menig keer de draak mee gestoken werd, vind ik ook lovenswaardig! Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zoveel vertrouwen erin hebben, dat het “alsnog” goedkomt. Met betrekking tot de technische ellende, daar kan ik (nog) te weinig over meepraten, maar ik kan me enigszins een beeld vormen hoe het de afgelopen vier jaar voor jou, je superklushulpjes en de garagelieden is geweest. Ook al heb je besloten afscheid te nemen van LPM -wat een meesterlijke naam voor de auto- denk ik dat je Nederlands grootste liefhebber van BXen moet zijn. En daarvoor heb ik heel erg veel respect!
En, omdat ik eigenlijk wel een beetje heel erg benieuwd ben: kan je eens laten zien hoe ze er nu bijstaat? Ik heb nog nooit een BX met een spiksplinternieuw motorblok gezien .
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
De automaat is alweer een paar maanden gekeurd en dient als een dagelijks werkpaard. Bougies en kabels zijn al geregeld, want die wil ik vervangen. Hij heeft namelijk een week heel erg gebokt op gas en op benzine gaf die bij 120 ff een aantal keer een stoot alsof een cilinder af en toe niet mee deed. 110 reed die dan wel prima, maar harder niet. Op gas was 80 de max. Uit het niets lijkt het probleem nu weer weg te zijn, maar toch preventief vervangen van bougies en kabels.
Verder gaan we ruim 2200x2 kilometer ermee rijden over 2 weken. Ik ben zeer benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. Sinds de keuring heeft LPM ruim 5000 kilometer gereden. Afgezien van het bokken probleemloos 4700 kilometer. Wel bizar dat het probleem zomaar weer over ging. Maar ik vind het allang best. Foto’s volgen vandaag nog!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
En ja als je goed kijkt zie je dat hij hier staat bij Mercedes dealer…..
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
doet de mercedes dealer goed werk
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar