Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dat van die kleinere lampjes is dus normaal
Twijfelde of er ooit een aantal verkeerde lampjes ingezet waren.
Als ik het goed begrijp kan je er niet zomaar van die 3 Watt lampjes in zetten, dan zal het wel te warm worden?
waterman schreef:Bij een ds 23 ie kan de voeler voor de temperatuurmeter ook in de koude-start luchtvoeler zitten. De sensor in het waterpomphuisje is dan voor de rode stop lamp!
Oké keuzes zat dus…
Is dat 1 van deze?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gewoon even meten. Als die in het waterpomphuis een weerstand heeft van ongeveer 2k is dat de sensor voor de temperatuurmeter. Als die een weerstand oneindig heeft is het de schakelaar voor het lampje. In dat geval zit de sensor voor de meter op de koude luchtschuif. Die zit ongeveer halverwege de motor aan de bestuurderskant. Er zitten 4 slangen aan. 2 water en 2 lucht.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmorgen in het donker gezien dat het dimlicht lampje dan goed genoeg te zien is. 3 Watt erin wordt denk ik wat fel.
Iemand tips om de rits van de koeltunnel los te krijgen? Toen ik er even achter wou kijken of er veel vuil in zat bleek die erg vast te zitten.
Is het veel werk om de koeltunnel eruit te halen?
Dat is toch alleen dat aluminium gedeelte en het stoffen gedeelte?
Volgens mij mis ik ook een luchthoorn..
Ik heb 1 luchthoorn, maar in 1 van de 2 slangetjes is een schroef gedraaid.
Daarbij het ik links ook nog 2 normale claxons als ik het goed zag.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dwarsbalk boven de koeltunne en de stang die de koplampen verbindt weghalen. Dan zit de koeltunnel alleen vast aan de radiateur en de bodemplaat.
Normaliter zijn er inderdaad 2 luchthoorns.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De twee standaard claxons worden via de hendel op het stuur bediend: beetje naar je toe trekken klinkt nr1, doortrekken klinken nrs1 en 2 samen. Bij de luxere versies (voorzien van luchthoorn) wordt de luchthoorn aangeschakeld met de 2e claxon.
De spanningvoerende draad naar de luchthoorns is ongezekerd rechtstreeks op de plus van de accu aangesloten…
De hoes van de luchttunnel zit met 4 speciale boutjes/moertjes vast op de radiator: de rechtse twee kun je verwijderen (kun je ook goed bij), de linkse twee hoef je alleen te ‘lossen’, er zitten sleufgaten in het raamwerk van de hoes. Hier is schroevedraaier (8) heel handig stukje gereedschap.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Rits kan je met kruipolie gangbaar maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:
De hoes van de luchttunnel zit met 4 speciale boutjes/moertjes vast op de radiator: de rechtse twee kun je verwijderen (kun je ook goed bij), de linkse twee hoef je alleen te ‘lossen’, er zitten sleufgaten in het raamwerk van de hoes. Hier is schroevedraaier (8) heel handig stukje gereedschap.
Niet bij een injectie, daar zit ie met een setje parkers vast in het frame.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Parkers en kruipolie, dat moet dan we dan maar eens gaan proberen
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik houd me natuurlijk aanbevolen voor een DS luchthoorn. Liefst 1 met bevestiging en een rode aangezien degene die er nu in zit ook al een rode is.
Zijn de 2 hoorns van dezelfde lengte?
Volgens mij heb ik nog wel iets uit een CX liggen, maar die zijn dacht ik korter. Ook korter dan de wat langere zwarte die ik in de CX heb zitten.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee zijn verschillend van lengte en vaak ook blauw. Langer is een lagere toon!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké eerst even kijken of ik een lange of korte erin heb zitten.
Of een heel setje scoren natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Moet toch vaker even bijlezen merk ik ....
Beter laat dan nooit, wat een prachtige DS Arjan !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach ik ken het, je houd niet alle sub fora even makkelijk bij
Toch leuk om nog even te reageren!
Goed ik blijf de “verwarming” een wazig onderwerp vinden in de DS…
Vorig weekend bij een zo’n 17 graden is het best warm in de auto en komt er flink wat warme lucht uit de roosters, ondanks dat de verwarming uit staat. Het rooster rechts welke niet op de verwarming zit is dan veel kouder.
Afgelopen weekend bij een zo’n 8 graden buiten is het met verwarming vol aan amper warme lucht te voelen uit de roosters… (fan uit, bij snelheden tussen de 30 en 80, waarschijnlijk op de snelweg nog een stuk kouder).
Daarbij schiet het hendeltje voor de rechter verwarming onder bij de voeten altijd dicht zodra je iets op snelheid komt.
Oftewel, rechts heb je eigenlijk geen verwarming.
Ik weet dat de verwarming van een DS niet top is, maar met 8 graden mag je toch wel warme lucht uit de kachel verwachten?
Dit is het bekende euvel van de DS.
Doordat de kachel op het hoogste punt van het koelsysteen is gemonteerd, is dit een heerlijke vergaarbak van viezigheid.
loshalen, goed doospoelen, evt met ontkalker of gewoon in de ultrasoon en je verwarming geeft iig weer warmte. Je kan hem uit elkaar halen (lossolderen) maar ik heb goede resultaten gehaald met bovenstaande acties. Bij lossolderen loop je het risico dat je hem niet meer dicht krijgt.
Wel belangrijk om je systeem een beetje op druk te hebben, dus de radiatordop moet ook in goede staat zijn. Maar als dit in orde is kan je echt wel lekkere warmte verwachten.
Het aanzetten van de fan zorgt er trouwens voor dat er juist meer warme lucht in je auto komt, deze forceert de lucht langs je warmtewisselaar
succes
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen