9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

Motor loopt slecht!
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 759

Gepost: 02 januari 2006 01:02 PM
  [ # 121 ]

nou weetje, ben er laatst achter gekomen dat 1 heel groot probleem de stationair regelaar is, die zit te… kloten Evil or Very Mad als je er iets aan geweegt dan slaat die direct af… hou je hem in bepaalde stand (maar dan zit tie los) doet het ie het prima…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 januari 2006 01:16 PM
  [ # 122 ]
EvelienBX schreef:

nou weetje, ben er laatst achter gekomen dat 1 heel groot probleem de stationair regelaar is, die zit te… kloten Evil or Very Mad als je er iets aan geweegt dan slaat die direct af… hou je hem in bepaalde stand (maar dan zit tie los) doet het ie het prima…

tja, ik kan je niet dwingen Evelien.
maar als er dingen los zitten aan je carb word het toch tijd om hem eens goed te laten maken.
:
groetjes van wupke:die dat wel ff voor je kan fixen tijdens de meeting. Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 02 januari 2006 01:17 PM
  [ # 123 ]
jeroen_m schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

de enigste update die ik kan geven is dit:: ik heb vandaag de lagers uit mijn versnellingsbakkie geragged.
(...)

Hè wat sneu nou. Zowel voor jou als voor je auto. Dus nu kan je niet meer lekker droog en uit de wind naar je werk. En dat uitgerekend in deze tijd van het jaar…  Sad
Voor wat betreft een update van de EvelienBX-soap wacht ik de meeting wel af…

Och, BE3 bakje van nieuwe lagers voorzien of een ander BE3 bakje eronder knallen (die liggen nu overal voor een habbekrats) is toch niet zo’n big deal?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2006 01:44 PM
  [ # 124 ]
mpostma schreef:
jeroen_m schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

de enigste update die ik kan geven is dit:: ik heb vandaag de lagers uit mijn versnellingsbakkie geragged.
(...)

Hè wat sneu nou. Zowel voor jou als voor je auto. Dus nu kan je niet meer lekker droog en uit de wind naar je werk. En dat uitgerekend in deze tijd van het jaar…  Sad
Voor wat betreft een update van de EvelienBX-soap wacht ik de meeting wel af…

Och, BE3 bakje van nieuwe lagers voorzien of een ander BE3 bakje eronder knallen (die liggen nu overal voor een habbekrats) is toch niet zo’n big deal?

waarom zou ik een roestende BX break nog repareren?
voor ik dat doe ben ik nu eerst aan de snuffel naar een xantia,die past beter bij een gezin met 2 kids.
het maken van de bak is een eitje voor me, maar waarom die kosten nog maken ,,snappie..dus als iemand een xant weet voor weinig,ik houd me aanbevolen..
greets wupke Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2006 01:47 PM
  [ # 125 ]
kreazyV8wuppo schreef:

voor ik dat doe ben ik nu eerst aan de snuffel naar een xantia,die past beter bij een gezin met 2 kids.
het maken van de bak is een eitje voor me, maar waarom die kosten nog maken ,,snappie..dus als iemand een xant weet voor weinig,ik houd me aanbevolen..
greets wupke Wink

Simpel. Bak vervangen kost hoop tijd maar weing geld als je nog wat hebt liggen. Een BX break lijkt me ruimer dan een Xant . Sja, als je liever een Xant heb, geen probleem, dat moet je zelf weten, maar dat kun je dan ook gewoon zeggen ipv dat een bakwissel teveel kost. Want een oudere Xant weer opkopen en op weg helpen kost net zo goed geld. Net wat je wilt natuurlijk.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 02 januari 2006 01:51 PM
  [ # 126 ]
mpostma schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

greets wupke Wink

Simpel. Bak vervangen kost hoop tijd maar weing geld als je nog wat hebt liggen. Een BX break lijkt me ruimer dan een Xant . Sja, als je liever een Xant heb, geen probleem, dat moet je zelf weten, maar dat kun je dan ook gewoon zeggen ipv dat een bakwissel teveel kost. Want een oudere Xant weer opkopen en op weg helpen kost net zo goed geld. Net wat je wilt natuurlijk.

je leest over het werkelijke probleem heen ..

die Bix ROEST,,en heel veel en hard…dus alle energy en geld is min of meer verspilling.
greets van wupke:die dus eerst ff kijkt offie kan slagen voor een xantia, zoniet gaat ie water naar de zee dragen en de bix fixen.. Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 02 januari 2006 01:57 PM
  [ # 127 ]
kreazyV8wuppo schreef:

je leest over het werkelijke probleem heen ..

die Bix ROEST,,en heel veel en hard…dus alle energy en geld is min of meer verspilling.
greets van wupke:die dus eerst ff kijkt offie kan slagen voor een xantia, zoniet gaat ie water naar de zee dragen en de bix fixen.. Wink

Blijf een afweging, kun je er nog een jaar mee rijden dan kan het nog de moeite waard zijn. Is het een kwestie van maanden.. sja, dan is de strijd psychologisch wel afgelopen met zo’n kapotte bak Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 02 januari 2006 05:34 PM
  [ # 128 ]

En die BX Break was van Evelien ?

(kleine hint dat het weer een beetje ontopic moet Wink )

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 02 januari 2006 08:36 PM
  [ # 129 ]
Lelijke Eend schreef:

En die BX Break was van Evelien ?

(kleine hint dat het weer een beetje ontopic moet Wink )

ja ik dacht van wel, een lading hints en ideeën en veel posts, maar nog steeds een slecht lopende bix.
wupke’s bix gaat de jachtvelden besnuffelen na 380,000 km, en een kaduuke bak, de vervanger is een 1.8 I black beauty xantia.

greets van wupke:die de bix van Evelien wel kan fixen. Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 januari 2006 04:30 AM
  [ # 130 ]
kreazyV8wuppo schreef:

wupke’s bix gaat de jachtvelden besnuffelen na 380,000 km, en een kaduuke bak, de vervanger is een 1.8 I black beauty xantia.

Ik kan het niet laten om de BX rijders effe op te stoken door te zeggen dat er weer een BX rijder overstapt naar een Xantia Twisted Evil

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 03 januari 2006 11:45 AM
  [ # 131 ]
ZX1.4i schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

Ik kan het niet laten om de BX rijders effe op te stoken door te zeggen dat er weer een BX rijder overstapt naar een Xantia Twisted Evil

Och, maakt niet uit.. sommige komen direct weer terug Wink

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 03 januari 2006 07:21 PM
  [ # 132 ]

update:

wat er nu allemaal met mijn bx is gebeurd.

kleppen gesteld,
olie ververst,
nieuwe… oh man nu ben ik de naam vergeten.. zo’n ding
(thermostaat?)
nieuw koelvloeistof (rode ipv blauwe).
stationair toerental iets hoger gezet

(2 nieuwe achterbanden ook nog, maar dat heett natuurlijk niks met het goed of niet goed lopen te maken)

dit alles is gedaan door www.duckserviceroden.nl DuckService Roden. Mijn broer

nu loopt de bx best weer goed! Hij start nu veel beter, en slaat niet meer af. toch blijven de rode lampjes nog wel steeds branden. Maar de bx zelf loopt een stuk beter nu er dit allemaal mee gedaan is.

het enige wat ik er nu nog ecvht aan moet doen, is de stationair regelaar nieuw rubbetje tussen zetten. Ik denk dat ie dan wel weer goed vastgedraait kan worden aan de carburateur.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 03 januari 2006 07:22 PM
  [ # 133 ]

Mooi dat er in ieder geval vooruitgang in zit!! Welke lampjes bleven ookal weer branden?? (geen zin om terug te lezen Laughing )

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 03 januari 2006 07:26 PM
  [ # 134 ]
voge schreef:

Mooi dat er in ieder geval vooruitgang in zit!! Welke lampjes bleven ookal weer branden?? (geen zin om terug te lezen Laughing )

weetje, ik maak er wel een foto van? goed? weet de naam van de lampjes niet… schaam me diep Surprisedops:  en strax zeg ik iets heel verkeerds

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 03 januari 2006 07:28 PM
  [ # 135 ]
EvelienBX schreef:
voge schreef:

weetje, ik maak er wel een foto van? goed? weet de naam van de lampjes niet… schaam me diep Surprisedops:  en strax zeg ik iets heel verkeerds

Misschien ook wel handig. Als een aantal lampjes blijven branden kan het ook zijn dat OF je oliedruk te laag is OF dat de oliedruksensor niet goed werkt.. dat heeft Erik Hannewijk nu ook met zijn BX 16v.

Profiel  

9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook