nou weetje, ben er laatst achter gekomen dat 1 heel groot probleem de stationair regelaar is, die zit te… kloten als je er iets aan geweegt dan slaat die direct af… hou je hem in bepaalde stand (maar dan zit tie los) doet het ie het prima…
EvelienBX schreef:nou weetje, ben er laatst achter gekomen dat 1 heel groot probleem de stationair regelaar is, die zit te… kloten als je er iets aan geweegt dan slaat die direct af… hou je hem in bepaalde stand (maar dan zit tie los) doet het ie het prima…
tja, ik kan je niet dwingen Evelien.
maar als er dingen los zitten aan je carb word het toch tijd om hem eens goed te laten maken.
:
groetjes van wupke:die dat wel ff voor je kan fixen tijdens de meeting.
jeroen_m schreef:kreazyV8wuppo schreef:
de enigste update die ik kan geven is dit:: ik heb vandaag de lagers uit mijn versnellingsbakkie geragged.
(...)Hè wat sneu nou. Zowel voor jou als voor je auto. Dus nu kan je niet meer lekker droog en uit de wind naar je werk. En dat uitgerekend in deze tijd van het jaar…
Voor wat betreft een update van de EvelienBX-soap wacht ik de meeting wel af…
Och, BE3 bakje van nieuwe lagers voorzien of een ander BE3 bakje eronder knallen (die liggen nu overal voor een habbekrats) is toch niet zo’n big deal?
mpostma schreef:jeroen_m schreef:kreazyV8wuppo schreef:
de enigste update die ik kan geven is dit:: ik heb vandaag de lagers uit mijn versnellingsbakkie geragged.
(...)Hè wat sneu nou. Zowel voor jou als voor je auto. Dus nu kan je niet meer lekker droog en uit de wind naar je werk. En dat uitgerekend in deze tijd van het jaar…
Voor wat betreft een update van de EvelienBX-soap wacht ik de meeting wel af…Och, BE3 bakje van nieuwe lagers voorzien of een ander BE3 bakje eronder knallen (die liggen nu overal voor een habbekrats) is toch niet zo’n big deal?
waarom zou ik een roestende BX break nog repareren?
voor ik dat doe ben ik nu eerst aan de snuffel naar een xantia,die past beter bij een gezin met 2 kids.
het maken van de bak is een eitje voor me, maar waarom die kosten nog maken ,,snappie..dus als iemand een xant weet voor weinig,ik houd me aanbevolen..
greets wupke
kreazyV8wuppo schreef:
waarom zou ik een roestende BX break nog repareren?
voor ik dat doe ben ik nu eerst aan de snuffel naar een xantia,die past beter bij een gezin met 2 kids.
het maken van de bak is een eitje voor me, maar waarom die kosten nog maken ,,snappie..dus als iemand een xant weet voor weinig,ik houd me aanbevolen..
greets wupke
Simpel. Bak vervangen kost hoop tijd maar weing geld als je nog wat hebt liggen. Een BX break lijkt me ruimer dan een Xant . Sja, als je liever een Xant heb, geen probleem, dat moet je zelf weten, maar dat kun je dan ook gewoon zeggen ipv dat een bakwissel teveel kost. Want een oudere Xant weer opkopen en op weg helpen kost net zo goed geld. Net wat je wilt natuurlijk.
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:
waarom zou ik een roestende BX break nog repareren?
voor ik dat doe ben ik nu eerst aan de snuffel naar een xantia,die past beter bij een gezin met 2 kids.
het maken van de bak is een eitje voor me, maar waarom die kosten nog maken ,,snappie..dus als iemand een xant weet voor weinig,ik houd me aanbevolen..
greets wupkeSimpel. Bak vervangen kost hoop tijd maar weing geld als je nog wat hebt liggen. Een BX break lijkt me ruimer dan een Xant . Sja, als je liever een Xant heb, geen probleem, dat moet je zelf weten, maar dat kun je dan ook gewoon zeggen ipv dat een bakwissel teveel kost. Want een oudere Xant weer opkopen en op weg helpen kost net zo goed geld. Net wat je wilt natuurlijk.
je leest over het werkelijke probleem heen ..
die Bix ROEST,,en heel veel en hard…dus alle energy en geld is min of meer verspilling.
greets van wupke:die dus eerst ff kijkt offie kan slagen voor een xantia, zoniet gaat ie water naar de zee dragen en de bix fixen..
kreazyV8wuppo schreef:
je leest over het werkelijke probleem heen ..
die Bix ROEST,,en heel veel en hard…dus alle energy en geld is min of meer verspilling.
greets van wupke:die dus eerst ff kijkt offie kan slagen voor een xantia, zoniet gaat ie water naar de zee dragen en de bix fixen..
Blijf een afweging, kun je er nog een jaar mee rijden dan kan het nog de moeite waard zijn. Is het een kwestie van maanden.. sja, dan is de strijd psychologisch wel afgelopen met zo’n kapotte bak
En die BX Break was van Evelien ?
(kleine hint dat het weer een beetje ontopic moet )
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:En die BX Break was van Evelien ?
(kleine hint dat het weer een beetje ontopic moet )
ja ik dacht van wel, een lading hints en ideeën en veel posts, maar nog steeds een slecht lopende bix.
wupke’s bix gaat de jachtvelden besnuffelen na 380,000 km, en een kaduuke bak, de vervanger is een 1.8 I black beauty xantia.
greets van wupke:die de bix van Evelien wel kan fixen.
kreazyV8wuppo schreef:wupke’s bix gaat de jachtvelden besnuffelen na 380,000 km, en een kaduuke bak, de vervanger is een 1.8 I black beauty xantia.
Ik kan het niet laten om de BX rijders effe op te stoken door te zeggen dat er weer een BX rijder overstapt naar een Xantia
ZX1.4i schreef:kreazyV8wuppo schreef:wupke’s bix gaat de jachtvelden besnuffelen na 380,000 km, en een kaduuke bak, de vervanger is een 1.8 I black beauty xantia.
Ik kan het niet laten om de BX rijders effe op te stoken door te zeggen dat er weer een BX rijder overstapt naar een Xantia
Och, maakt niet uit.. sommige komen direct weer terug
update:
wat er nu allemaal met mijn bx is gebeurd.
kleppen gesteld,
olie ververst,
nieuwe… oh man nu ben ik de naam vergeten.. zo’n ding
(thermostaat?)
nieuw koelvloeistof (rode ipv blauwe).
stationair toerental iets hoger gezet
(2 nieuwe achterbanden ook nog, maar dat heett natuurlijk niks met het goed of niet goed lopen te maken)
dit alles is gedaan door www.duckserviceroden.nl DuckService Roden. Mijn broer
nu loopt de bx best weer goed! Hij start nu veel beter, en slaat niet meer af. toch blijven de rode lampjes nog wel steeds branden. Maar de bx zelf loopt een stuk beter nu er dit allemaal mee gedaan is.
het enige wat ik er nu nog ecvht aan moet doen, is de stationair regelaar nieuw rubbetje tussen zetten. Ik denk dat ie dan wel weer goed vastgedraait kan worden aan de carburateur.
Mooi dat er in ieder geval vooruitgang in zit!! Welke lampjes bleven ookal weer branden?? (geen zin om terug te lezen )
voge schreef:Mooi dat er in ieder geval vooruitgang in zit!! Welke lampjes bleven ookal weer branden?? (geen zin om terug te lezen )
weetje, ik maak er wel een foto van? goed? weet de naam van de lampjes niet… schaam me diep ops: en strax zeg ik iets heel verkeerds
EvelienBX schreef:voge schreef:Mooi dat er in ieder geval vooruitgang in zit!! Welke lampjes bleven ookal weer branden?? (geen zin om terug te lezen )
weetje, ik maak er wel een foto van? goed? weet de naam van de lampjes niet… schaam me diep ops: en strax zeg ik iets heel verkeerds
Misschien ook wel handig. Als een aantal lampjes blijven branden kan het ook zijn dat OF je oliedruk te laag is OF dat de oliedruksensor niet goed werkt.. dat heeft Erik Hannewijk nu ook met zijn BX 16v.