Ja het is zover ik heb een cx en een kei harde.
Denk dat je wel kunt spreken van een schuurvondst.
Wagen staat al 15 jaar stil is in 1998 van de zwager van de eigenaar over genomen en daarna de schuur in gegaan .
Zal van avond mijn relaas vertellen en foto’‘s plaatsen
En ik ben zo blij als een klein kind
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Het is al avond hoor, waar blojven die fotos?
Maar mooi dat het gelukt is, gefeliciteerd.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
dat vraagt om foto’s!









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Klinkt mooi, maar het wordt dus wel een project? Vijftien jaar stilstand… ben benieuwd hoe de pakkingen, rubbers, slangen et cetera er aan toe zijn. Maar dat is allemaal te fixen!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Hallo daar
Ik zal eerst even mijn verhaal doen, daarna doe ik de foto’‘s.
Allereerst moet ik mij verontschuldigen voor mijn leugentje om bestwil,vaak heb ik gemerkt dat wanneer je iets gevonden hebt op marktplaats (en dit op een forum bespreekt)er anderen van een bepaald forum gaan bieden of bellen.
Niet dat ik zeg dat het hier gebeurt maar dat is nu eenmaal mijn ervaring.
Nu de cx staat in Schijndel en heeft 105000 op de teller.
Hij is gedeeltelijk gedemonteerd ,dwz de rechter deuren,motorkap, bumpers,verlichting ed.
De koets is op een linker achterdeur kei en kei hard,de deur is alleen aan de onderkant door geroest maar er zijn vervangende deuren bij.
Verder is het interieur zeer netjes licht bruin,hemeltje helemaal strak.
Nieuwe uitlaat en nieuwe rem en hydroliek leidingen, deze zijn uit voorzorg vervangen, de man wilde ongestoord kunnen rijden.
De motor is droog maar loopt op het moment niet,wel vonken maar geen benzine,denk zelf dat het een en ander van de carburateur niet lekker zit en het benzine pompje niet werkt.
Heb nog geprobeerd om er benzine in te krijgen maar hij doet niets,is geen probleem verder dat zie ik aankomende woensdag wel.
Dat hij niet meer loopt is pas sinds een half jaar.
Aan de staat van de wagen te zien verwacht ik weinig werk om hem lopend te krijgen,wel een paar nieuwe banden want deze zijn al een paar jaartjes oud zeker een jaar of 15.
Dus als ik geluk heb zweeft het ding redelijk spoedig weer over de nederlandse wegen.
Spuiten is nu nog niet aan de orde het ziet er nog zeer goed uit ,al laat ik wel alles onder de sierstrippen spuiten ivm met de deur en wat andere plekken die de man ge schuurt heeft,maar niet rot.
Volgens mij was hij dit ook van plan omdat de rest er echt goed uitziet.
De man is overleden en de wagen is nu na 3 jaar in mijn handen.
Zo dit is een beetje het verhaal,nu ga ik de foto’‘s plaatsen,ze zijn wel een beetje overbelicht maar ik ben ook geen fotograaf sorry
Volledig overspuiten kan ook volgend jaar,iig ik heb er geen haast mee.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Enne, wat voor cx is het dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oja vergeten
Volgens de uiterlijke kenmerken een 2.0 pallas,maar op het kenteken is dit niet vermeldt er staat cx 2000 re
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Als het een pallas is dan moeten er toch ook chromen dorpels bij zijn,maar we moeten alles nog opzoeken dus ik hoop dat ze er zijn.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi project.
Ben benieuwd naar hoe je het aan gaat pakken.
Zal zeker goed komen.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het is iig geen stucadoors project ,en de lastoorts zal ook weinig gebruikt worden.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar waarom eerst de onderkant spuiten als later de gehele auto gespoten wordt?
Dan zou ik alleen het betreffende portier een beetje bij kleuren.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.