7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra en de Enerverende Espadon! Het afscheid.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2012 04:22 PM
  [ # 91 ]

Die grote bout rechts naast de dynamo?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 oktober 2012 04:28 PM
  [ # 92 ]

Yes?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 oktober 2012 04:33 PM
  [ # 93 ]

Volgens mij zit de aftapbout aan de voor- of achterkant van het blok. Zeker niet de bout op de foto. Dat is volgens mij de bevestigingsbout van de dynamo. Meestal zijn de aftappluggen 21.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2012 04:33 PM
  [ # 94 ]

Nee, nee! Hij zit aan de voorkant van het blok, midden op de kast. Ziehier: de bout in het midden van al die oranje verf!  :lol
Sleutel 21 dus.

(Maar bij de Douvrins is het dan weer 17 ofzo…)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 oktober 2012 04:34 PM
  [ # 95 ]

Hmm Smile thanks, even doorzoeken dus!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2012 04:34 PM
  [ # 96 ]

Die is voor je dynamo vast zetten Laughing

Je moet aan de voorkant van het blok zoeken.
In de buurt van de startmotor
Bij de derde cilinder vanaf de waterpomp.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 oktober 2012 04:34 PM
  [ # 97 ]

Wat fijn toch dat Leo zoveel foto’s paraat heeft.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2012 04:47 PM
  [ # 98 ]

Ja, ik put dan ook uit allerlei ervaring en heb m’n camera bij vrijwel elke klus paraat. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 oktober 2012 04:51 PM
  [ # 99 ]

Gevonden! Ha! Nou nog loskrijgen. Ding zit onnoemelijk vast!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 oktober 2012 06:20 PM
  [ # 100 ]

Niels gaat eerst maar eens even op zoek naar een fatsoenlijke (dop)sleutel-set. Bout uiteindelijk gevonden (dank allemaal), maar kreeg ‘m niet los. Kwam er ook gewoon niet bij met zo’n platte sleutel. In ieder geval maar ingespoten met WD40 en aankomende week op een avondje nog maar ‘s proberen. Hoe dan ook, ik mag dan zo dom zijn als olie - ik heb vandaag weer dingen geleerd hoor! Laughing En ik zal vast nog een hoop (domme) vragen stellen, uiteindelijk komt het goed! Wink Ramen gaan in ieder geval weer omhoog! haha

Keep you posted.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 oktober 2012 07:45 PM
  [ # 101 ]

Meestal moeten dat soort bouten even schrikken is mijn ervaring.
Dus een goed passende ringsleutel erop, met een hand een beetje kr acht in de goede richting en dan met de andere hand een klap met een kunststof hamer tegen de sleutel.

Succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2012 12:59 AM
  [ # 102 ]

En koop naast de WD40 ook een busje kruipolie. WD40 kan een boel dingen heel redelijk, maar soms is ‘t toch beter om iets te gebruiken dat er ook echt voor gemaakt is.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 november 2012 12:10 PM
  [ # 103 ]

Met mijn nieuwe dopsleutel was de bout zo los! Al het koelwater is er nu uit en ik heb het blok gespoeld tot er alleen nog maar helder water uitkwam. Het witte bolletje ziet er alleen van binnen nog best goor uit. Hoe erg is dat? Of helemaal loshalen en echt goed schoonmaken?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 november 2012 12:25 PM
  [ # 104 ]

Erg is het niet. Maar als je m proper wil krijgen kun je m beter even losnemen en met zo’n ouderwetse flessenborstel oid even schoonborstelen vanbinnen.

Heel goed van die dopsleutelset. Te vaak gaan dit soort stop-bouten (carterplug bv) eraan door gekloot met een steeksleutel en dan erover draaien.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 november 2012 01:21 PM
  [ # 105 ]

Right, alles gespoeld en schoongemaakt. Radiateur net gevuld tot de slang vol zat, weer vastgezet op de waterpomp, bolletje tot de nok gevuld en nu blijkt er iets minder dan 5 liter in te gaan… Heb ik iets fout gedaan? Of lucht?

Anyway, als ik zo wil ontluchten dan start ik ‘m, warm laten lopen tot de bovenste slang warm wordt, motor weer uit, ontluchten via radiateur, waterpomp en blok, right? Is er een volgorde? En ik kan de ontluchtingsnippel op de waterpomp wel vinden, maar die op het blok niet. Iemand die het zo weet?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
 
7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook