Eeh de Mehari is geen polyester auto maar gemaakt van ABS…
engbokho schreef:Eeh de Mehari is geen polyester auto maar gemaakt van ABS…
dit klopt maar abs is toch ook kunstof
In een Eend zit weer een kunststof dashboard, maar ik weet niet vanaf welk jaar.
Overigens, sinds wanneer zijn autobanden volledig synthetisch ?
Schijt aan originaliteit.
citroenc2 schreef:engbokho schreef:Eeh de Mehari is geen polyester auto maar gemaakt van ABS…
dit klopt maar abs is toch ook kunstof
idd ik had de Mehari beter elders kunnen noemen. Wat ik wilde zeggen was dat constructie van de 2cv zodanig is dat je daar makkelijk een kunststof bovenbouw op kunt zetten, of een uit hout, of linnen of papier-mache.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik mis in het overzicht nog de Max, leuke auto op basis van een AX notabene. De ontwerper (Erik Spronk) had veel ervaring met ontwikkeling van kunststof auto onderdelen en wilde een auto ontwikkelen die makkelijk omgebouwd kon worden van pickup naar coupe naar roadster etcetera. Vandaar de kunststof panelen. Helaas helemaal geflopt, de mensen die er een hebben zijn er zeer zuinig op.
Voor meer info, klik hier
Bram
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Een concept car van Chrysler, sterk schatplichtig aan de 2CV…uiteindelijk niks geworden omdat er een grove inschattingsfout werd gemaakt tav potentiele markten. De Chinezen en Indiers willen geen plastic speelgoed tweeceeveetje, die rijden dan nog liever in een “nieuwe” 15jaar oude ZX met kont. (of een 50jaar oude hindustan ambassador )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije