nou vandaag de prestige op de brug gezet.
het viel me eigenlijk nog wel mee wat ik aantrof.
chassis is redelijk, alleen de overgang van het middendeel naar de ronde buis achter begint aan beide kanten te rotten.
de linker langsdrager is aan 1 kant rot over een lengte van een halve meter.
beide dorpels beginnen aan de achterkant.
voetenbak voor aan beide kanten.
maar verder ziet het er niet heel gek uit.
ik ben ook aan het meten gegaan, het blijkt dat ik met mijn brug de koets 45 cm kan optillen.
is dat voldoende om het chassis eronderuit te rollen, of moet ik eerst de motor eruithalen en dan het chassis op karretjes zetten?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110320201314?feat=directlink
Kijk effe hier en je ziet dat het vrij makkelijk kan met een paar krikjes .
Als het blok eruit is,is het natuurlijk makkelijker.
Maar je pet ook rekening houden met de hoogte van de achterwielen.
Als je de koets zo hoog optilt dat de achterwielen er onderdoor kunnen,zie ik voor het blok ook geen probleem.
En als de ski’s bij de balk slecht zijn ga er dan vanuit dat het bovenop vele malen erger is.
Wil je niet bang maken,maar houdt hier rekening mee.
De langs liggers komen nog wel eens voorbij op internet” nieuw” maar ik vindt ze noch steeds te duur.
Succes met alles
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
zo het is genoeg voor vanavond.
uitlaat is eronderuit, beschermplaat onder de achterbumper, achterbumber en benzinetank.
wat een genot is dat aan die auto te sleutelen zeg.
haal je de perfecte achterklep rubber eraf, blijkt dat het omgevouwen randje van het tapijt geheel onbeschadigd is!
bekleding eruit en .... bijna perfect, een hoekje binnenscherm is krokant.
ook de slotvanger alsof hij nooit gebruikt is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Je hebt PB…




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wel fijn dat dit gedeelte goed is. Scheelt al weer veel werk.
Dit vraagt natuurlijk wel om meer foto’s.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
stoelen zijn eruit.
best wel een k lusje, van de 8 bouten moesten 3 op onconventionele wijze verwijderd.
en aangezien het ook weer netjes inelkaar moet kost dat tijd.
maar wat een balzaal hou je over zeg.
ik weet nu ook hoe ik de koets eraf ga halen, in uitvoering kinderlijk eenvoudig maar te lastig om in woorden uit te leggen.
ik zal tzt wel foto’s plaatsen hoe ik dat gedaan heb.
roest valt mij alweer niet tegen.
beide voetenbakken, maar dat was al bekend, en rechts achter de chassis bevestiging.
onder de achterruitjes is wel compleet gaaf.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat stukje komt mij niet bekent voor.
Misschien typisch iets serie twee?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoe haal je de middenconsole eruit zonder dat het afbreekt?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:ik weet nu ook hoe ik de koets eraf ga halen, in uitvoering kinderlijk eenvoudig maar te lastig om in woorden uit te leggen.
Hoeft toch ook niet? We zien het resultaat vanzelf wel!
Eventueel heb ik een complete beschrijving van hoe het origineel gedaan werd, oftewel: de omgekeerde volgorde van hoe die auto’s gebouwd werden.)
Is wel een tweekoloms brug bij nodig…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
[quote date=“1351504811”]
erikkuiper schreef:ik weet nu ook hoe ik de koets eraf ga halen, in uitvoering kinderlijk eenvoudig maar te lastig om in woorden uit te leggen.
Je graaft een gat in de grond
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De rechterkant zo hoog opkrikken dat de auto net niet omvalt, dan de bouten los en het chassis met een klap terug laten vallen.
De koets rolt dan vanzelf op de kop.
Voordeel is dat er een vinyl dak op zit, en de lak van het dak dus niet beschadigt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ach en dan kun je meteen goed bij de onderkant
Met deze kronkelende gedachtengang,worden vaak de beste ideeën geboren.
Succes met graven.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
@leontien, ik zie je reactie nu pas.
Als je die beschrijving wilt geven: graag natuurlijk.
Ik heb geen twee kolommer (tenzij er iemand een wil ruilen tegen een vier kolommer), dus dat wordt hem niet.
Maar die beschrijving helpt denk ik wel dat ik niets vergeet.
En natuurlijk de meest handige volgorde
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
das toch nog wel een klusje zeg een dashbord netjes verwijderen.
zelfs het lhm vat moet eruit (is dat spul eigenlijk donker groen of licht zwart?)
ik gingervan uit dat het binnenscherm LV verrot zou zijn, omdat de bekleding daar zeiknat was.
blijkt dus puntgaafte zijn.
kan het waar zijn dat dat vocht van onderaf naar boven gezogen is?
of moet ik verder zoeken?
het gekke is dat de rest van de vloermatten enzo droog is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v