Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het is bijna zover: op 1 september gaat de inschrijving van start voor editie 2013 van Le Citron Pressé. Na zeven “oude” Pressé‘s (1996-2002) en twee “nieuwe” (2011-2012), wordt dit de 10e uitgave! De proloog start op 8 mei 2013 in Rijckholt en de rallylussen worden vanuit Hauconcourt verreden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De equipe Bosman/Korevaar hoopt erbij te zijn en een betere klassering te behalen dan in 2012 .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De inschrijving is weer verstuurd, we zijn er weer bij in 2013!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Spelen we het hard tegen hard, of vormen we een team? “Turbo 2” of “Gris Perlé”?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb er zin in, 4 dagen stempelkaarten controleren, de rekenkamer is uiteraard ook weer van de partij.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Spelen we het hard tegen hard, of vormen we een team? “Turbo 2” of “Gris Perlé”?
Een team lijkt me een leuke idee!
Alleen nog even een 3de bekende vinden die aan de eisen voldoet
Onze inschrijving is zojuist ook een feit geworden. Wij hopen er aankomend jaar ook weer bij te zijn
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Rens je moet even de eerste zin veranderen. De proloog start op de 8ste mei. 11 mei is de laatste dag. Of ik dit jaar in een team meedoen weet ik nog niet, want net als vorig jaar moet ik nog even op zoek naar een juiste klassieker.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zo is het! .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De eerste 30 (voorlopige) inschrijvingen zijn binnen bij Le Citron Pressé. Wie van de CiFo-ers schrijft zich nog meer in voor een geweldig Citroën weekend door Nederland, België en Frankrijk? Lekker rijden over allerlei mooie wegen met een club liefhebbers. Je kunt meedoen met alle mogelijke Citroëns, van dagelijkse rijders tot chevrons in showroomconditie. De belangrijkste voorwaarde: je Citroën mag niet meer in productie zijn.
Meer info over Le Citron Pressé
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zou er zeer graag ook eens bij zijn, maar dat zal nog niet lukken voor deze editie, er zit namelijk een gat in de spaarpot en ik vind het niet?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
demuywo, als je Le Citron Pressé samen met een andere Citroën- en/of rallyliefhebber rijdt, heb je slechts de helft van het budget nodig…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hehe, dat heeft de pientere hollander goed uitgerekend, haha, ofja, ben jij eigenlijk luxemburger of nl-er?
feit is dat ik dit weekend de helft van onze tuin (800m²) in een slagveld ondergedompeld heb, dat daar tegen eind april een nieuwe terras, een nieuw gazon en een facade voor mijn tuinhuis moet staan, en dan moet ik ook nog op onderzoek naar dat gat in de spaarpot, en het dichten…
dus ik vrees dat het dit jaar niet lukt, maar zeg nooit nooit goesting is er alleszins!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Le Citron Pressé 2013: de tiende, de beste
In mei 2013 zal Le Citron Pressé voor de tiende maal worden verreden. Deze jubileumeditie belooft de beste te worden, omdat de organisatie iedere keer weer lessen trekt uit de ervaringen van het voorgaande jaar. In 2013 wordt een nieuw landschap opgezocht en worden de startplaatsen op een innovatieve manier toegekend. De opperste concentratie van het rallyrijden en het plezier onder Citroën-liefhebbers zijn de elementen die blijven.
Als op 8 mei 2013 in Rijckholt de proloog van Le Citron Pressé van start gaat, zal dat voor de tiende keer zijn. Van 1996 tot en met 2002 werden zeven Pressés van de eerste serie verreden en in 2011 is de tweede serie begonnen. Gies en Sees Aalberts zijn de initiatiefnemers van deze doorstart. Als echte perfectionisten schaven zij het concept iedere keer weer bij en vervolmaken zo dit mooiste sportieve Citroën-evenement van Nederland.
Toen Le Citron Pressé in 2011 over schitterende Vogezen-passen voerde, vonden sommigen dit te gemakkelijk. Zat je eenmaal op de juiste weg, dan kon je 15 kilometer de pas oprijden en aan de andere kant 15 kilometer naar beneden voordat de navigator weer in actie moest komen. Die kritiek trokken Gies en Sees zich aan, dus zochten zij voor de editie 2012 kleine weggetjes in de Picardie op. Die waren dan weer zo klein, dat er voortdurend gedraaid en gekeerd moest worden, waardoor de richtsnelheid van gemiddeld 48 km/h nauwelijks haalbaar was. In 2013 kiest Le Citron Pressé voor een uitvalsbasis in Lotharingen, waar het landschap iets ruimer in het vel zit dan in de Picardie, maar waar ook weer niet zulke lange wegen zijn als in de Vogezen. Dit klinkt als de perfecte uitdaging voor de drieëenheid Citroën-bestuurder-navigator.
Vanuit Hauconcourt bij Metz worden op donderdag en vrijdag twee lussen verreden en op zaterdag gaat het weer in noordelijke richting terug naar Rijckholt. De lussen beloven veel afwisseling, want in het westen ligt de Champagne, in het zuiden de Lotharingse vlakte en in het oosten liggen de Vogezen. Toch weer de Vogezen? Jawel, want behalve “la route des Crêtes” met haar vele motorfietsen en campers, hebben de Vogezen ook ontelbare rustige en kleine passen te bieden. De lussen zijn met 350 kilometer iets korter dan die van 2011 en 2012, toen ze boven de 400 kilometer lagen. Ook liggen de heen- en de terugweg nu dichter bijelkaar, zodat niet alleen de officials, maar ook deelnemers met een achterstand gemakkelijker kunnen afsnijden.
Een andere vernieuwing van de editie 2013 betreft de toewijzing van startplaatsen. Eerder gebeurde dit op basis van het rekensommetje paardekrachten gedeeld door gewicht. Nu worden alleen de vijftien laagste startnummers gereserveerd voor de minstvermogende motoren. Daarna worden startplaatsen toegewezen in de volgorde van betaling van het inschrijfgeld. Je kunt dus zelf kiezen of je onderweg met grote waarschijnlijkheid overal bemande controleposten aantreft, of dat je ’s morgens wat langer kunt uitslapen.
Over inschrijfgeld gesproken: dit blijft 1.250 euro per equipe. De inflatie en de BTW-verhoging worden dus niet doorberekend. Was de proloog vroeger een rechte lijn naar het eerste hotel in Frankrijk, inmiddels is deze uitgegroeid tot een volwaardige rallydag, inclusief gezamenlijk diner. Kortom, de deelnemers krijgen veel meer waar voor hun geld dan vroeger. Als bovendien de bestuurder de helft betaalt en de navigator de andere helft, dan valt het nog best mee.
Wat ook blijft, ondanks het zeer geschikte landschap, is de intensiteit van de deelname. De bestuurder en de Citroën moeten elkaar liggen. Ook de bestuurder en de navigator moeten elkaar liggen en constructief kunnen communiceren. Met zijn drieën zullen ze vier dagen lang hard moeten werken om goed te rijden. Uit eigen ervaring weet ik dat dit mooie en sportieve spel geen tijd overlaat om aan de dagelijkse beslommeringen te denken. Vier dagen lang blinde lijnen intekenen, visgraten tot een route herleiden, die route rijden, barricades omzeilen, controlebordjes spotten en ’s avonds gezellig met elkaar aan tafel, dat is Le Citron Pressé, in het jubileumjaar 2013 nog meer dan in de voorgaande edities!
tekst: RensKorevaar, foto: Monique van Leeuwen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het lijkt mij echt super vet om dit mee te maken, maar ikzelf heb er op dit moment het geld niet voor over…
Ik ga eens kijken of ik die trainingsdag ga meedoen.
Is dat ook voor beginners?
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De training is juist voor beginners, daar wordt namelijk eerst alles uitgelegd