Het heeft ook geen zin om het überhaupt te bespreken. Volstrekt zinloos.
Wat gebeurt, gebeurt toch wel. Zoals met alles wat er vanuit den haag door je strot geramt word .
We moeten het maar weer slikken en uiteraard betalen, zoals met alles vrees ik. Bah !
Maar ALS , en ik zeg als het zover komt dat ik weer fijn belasting over mijn oude auto,s moet betalen zal ik ze weer als gewone auto dagelijks gaan gebruiken ook!, en ik doe er niet 1 de deur uit!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Als we dat allemaal gaan doen worden de toekomstige files wel een stuk mooier en vrolijker
T zijn toch volksvertegenwoordigers? Go Art!
En anders organiseren we toch een klassieke autoshow op t binnenhof?
Om te laten zien dat we niet allen profiteurs zijn maar echt hart hebben voor ons rijdend erfgoed!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Evan schreef:T zijn toch volksvertegenwoordigers? Go Art!
En anders organiseren we toch een klassieke autoshow op t binnenhof?
Om te laten zien dat we niet allen profiteurs zijn maar echt hart hebben voor ons rijdend erfgoed!
En het binnenhof moet na afloop een meter diep afgegraven worden i.v.m. gelekte olie en LHM in de grond, nee dat gaat het niet worden
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Nee hoor, oldtimers van echte liefhebbers lekken niet, want die worden onderhouden en gekoesterd.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Exact, ik had het ook niet over een verzameling lekkende wrakken. De berichtgeving lijkt wat te polariseren in de richting van stnkende rokende hokken. Er moet misschien een ander aspect in het voetlicht gezet worden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
En omdat het primair om het milieu gaat gooien we de accijns op de schoonste brandstof met 7 cent per liter omhoog.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Steeds de MRB voor oldtimers ter sprake komt begint iedereen, ook op dit forum, een potje te schelden en te roepen dat de regering een stelletje zakkenvullers is. Dat lijkt me niet heel erg productief.
De MRB kwam in opspraak omdat het dagelijks gebruik van oude auto’s stimuleerde.
De liefhebbers met één of meer klassiekers, die er vaak maar een paar duizend km per jaar mee rijden moeten daar helaas nu onder lijden. Hoe de maatregelen er uit gaan zien, weten we nog niet, maar ze lijken niet helemaal eerlijk in elkaar te zitten.
Op houden met zeuren dus. Beter is het dus argumenten te vinden en uit te dragen die het rijden in klassiekers nu en in de toekomst mogelijk houdt. Als ik daarvoor met mijn lekvrije Citroën een rondje over het binnenhof moet rijden doe ik dat graag.
JW
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Heel simpel gaan betalen voor de gereden kilometers,..... niet zoals nu 12 maanden wegenbelasting betalen voor alle auto’s, ongeacht waar deze voor gebruikt wordt en de afgelegde kilometers en zeker niet voor de klassieker die stil staat in je “schuur’.
Auto’s waarvan de ene maar 1000 kilometer [hobbymatig] en de andere 100.000 kilometer [profesioneel] over de snelweg schuift…
Desnoods moet er maar een soort “prepaid” wegenbelastingregeling komen voor auto’s van 25 of 30 jaar en ouder.
Dat is al uitvoerig aan de orde geweest en het meest simpele is de belasting in de brandstofprijs. Geen ingewikkelde toestanden met chips in de auto welke via GPS werkt, gewoon net als in Frankrijk. Het probleem is echter dat de brandstof hier al meer kost dan in het buitenland.
Het heeft er dus alle schijn van dat de auto wordt gebruikt als voorname bron van inkomsten en het milieu als kapstok.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Er komt voorlopig geen kilometerheffing, dat staat in dat zelfde regeerakkoord op blz 38.
Benzineprijs nog verder laten stijgen lijkt me ook niet echt haalbaar.
Ik heb hier al eerder geopperd, de MRB vrij te houden voor mensen met een oldtimerverzekering,
dus met een beperkt aantal km/jaar, te controleren via de APK.
Dat sommige mensen de teller dan terug draaien, ‘So be it’. Zo’n 90% doet dat niet.
JW
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Over de technische uitvoering ga ik niet “brainstormen” maar dat moet geen belemmring zijn.
Iedereen weet tegenwoordig d.m.v. je gps,rit en route registratie, mobieltje, surfgedrag, spaar,airmiles en bonuskaarten, inkomsten, uitgaven, belastingen, loopbaan, enz. enz. enz. wie,wat,hoe en waar je bent.
Ook weten ze precies wat voor consument je bent, wat je allemaal koopt en waar je intereses liggen, ze weten alles en kunnen alles “monitoren”.
Dus technisch zijn er weinig problemen lijkt me, de uitvoering die voor iedereen redelijk uitpakt zal lastiger zijn.
JWH schreef:Er komt voorlopig geen kilometerheffing, dat staat in dat zelfde regeerakkoord op blz 38.
Benzineprijs nog verder laten stijgen lijkt me ook niet echt haalbaar.Ik heb hier al eerder geopperd, de MRB vrij te houden voor mensen met een oldtimerverzekering,
dus met een beperkt aantal km/jaar, te controleren via de APK.
Dat sommige mensen de teller dan terug draaien, ‘So be it’. Zo’n 90% doet dat niet.JW
En zo simpel kan het zijn.
Zelf vind ik de stelling behoorlijk duidelijk, gewoon einde verhaal.
In de rest van het document wordt er over andere onderwerpen gesproken streven naar etc…
Dat staat hier niet.
Achteraf gezien had die bevriezing van de regeling met bouwjaar 1986 WB vrij gewoon moeten blijven.
Er rijden nergens in Europa zoveel oude autos rond zoals hier, wel leuk trouwens!
Maar staat helaas haaks op CO2 reductie en ander nare dingen zoals electrische autos.
De rest van Europa heeft iets van 30 dagen kaarten enzo, dat lijkt me nog het beste.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Duitsland, frankrijk, belgie, engeland, enz enz hebben geen 30 dagen kaart…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor die belastingvrijstelling hadden we een 60 dagenkaart voor auto’s ouder dan 30 jaar, campers en bizondere voertuigen zoals gebruikt voor een circus en kermis. Voor die kaart moest je betalen, iets van een kwartaal belasting.