






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik krijg spontaan jeuk… Maar goed dat ik vertrek, een zeer wel excuus om nee te zeggen
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat je gaat vertrekken roep je volgens mij al meer dan een jaar, dus hoe serieus is dat nou? Ga je nog of…..?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Jeetje, mag ik een keer rustig iets plannen, 13 oktober ben ik weg, rustig maar!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
nou nou ligt wel gevoelig, maar het viel mij ook al op
Citroen c32 Hilton XLS
Ambulance Heuliez 1990 staat er nog voor de liefhebber. 25trd?
De Heuliez uit 1985 had wat tlc nodig, want het starten ging steeds slechter. De accu die bij aflevering erin zat was maar 74 Ah. en nu echt op. nog tijdelijk wat geklooid met accu’s van divers pluimage in afwachting van de bestelde 95Ah accu. Die een 100Ah accu bleek te zijn geworden. Maar voor een prijs van net 100 eu mag je niet klagen voor een dikke nieuwe accu.
Die zat er niet meteen in. Zoals de oplettende lezer weet heeft een fabrieksairco wagen en iets gewijzigde accu opstelling. Deze ambu heeft dat ook maar mist ook de originele klemmen daarvan. Nu zijn dmv draadbussen de draadeinden verlengd en zit de accu met een stuk dik stalen strip erover heen goed geklemd.
De - kabel is ook vervangen, deze bleek niet alleen net te kort maar had ondertussen een flinke weerstand door corrosie opgeboud daar waar de kabel in de accuklem zit. Dat komt het leven vna je accu niet ten goede. Nieuwe langere kabel met verse klem en alles in het kopervet.
De blower doet het ook weer. Kreeg geen spanning meer via het contact (?). Tijdelijk opgelost met een zwevend relais gestuurd door een andere contact gestuurde plus. De nieuwe accu moet wel vol blijven tenslotte.
Dit zoeken we wel verder uit als de wagen voor ‘t spuitwerk toch uitelkaar moet.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Gisteren begonnen met 1e fase groot onderhoud aan de reflex D die al wat jaren bij ons woont en sinds het begin alleen het allernoodzakelijkste onderhoud kreeg. De ADALs: 1 draagarm is er vanonder en nieuwe lagerschalen zitten er al in. Alle bouten kwamen netjes los. Erg fijn zon Franse wagen
Alle hydrauliekleidingen zijn ook wel afkeur ondertussen. En de brandstofslang naar de tank is ook overleden…
Met wat klein laswerk aan rechter dorpel en een plekje op het achtersubframe zijn we voorlopig even bezig aan de achterzijde.
De veerbollen zijn ook jaren niet los geweest en zullen dus wel van druk zijn. Maar hoe te testen?
Dus sinds gisteren ook in het bezit van zo’n geinig veerboltestertje, van onderdelen die pas 1/2 jaar lagen te wachten op assemblage.
Even smeernippels scoren voor ‘t weekend zodat de draagarm weer terug kan op zijn plek zaterdag.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Niet veel verder gekomen ivm virale infectie. Dus alleen de draagarm re zit weer op zijn plek met smeernippel en vol vet. En de veerbollen zijn gesorteerd om terug op druk gebracht te worden.
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je haakse, onder 45 gr. of rechte nippels gebruikt?
En heb je een plaatje waar in de draagarm je de nippels hebt geplaatst?
Ik wil dit binnenkort ook nog doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Rechte, gewoon midden in de draagarm: gat naar de asbout geboord. Heb er geen foto van.
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Staat bij mij wel ergens een foto van.
Ik heb haakse gebruikt,maar kan beide even goed.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zelf heb ik ook een nippel met 45gradenhoek aangebracht, om de nippel ook een beetje buiten schot te houden en er toch makkelijk bij te kunnen…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Je kunt met een rechte er prima bij, met een vetspuit met flexibele slang.
Vandaag de 2e draagarm gedaan. Zit er weer in alsook de veercilinders met op druk gebrachte bollen. Alle montage punten lekker in de koperpasta om vastrotten te voorkomen.
Aangezien alles losging tot nu toe is het doel dat zo te houden.
Later verder met de leidingen en wat klein laswerk.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Alle leidingen zitten erop. Leuk dat bij deze 82 reflex de leidingen naar achteren allen zo van de onderkant de demonteren zijn vooraan. Dat maakte het hele klusje wat makkelijker.
Mijn leidingapparaat is zo met al 4 keer alle subframefleidingen te hebben vervangen afgelopen jaar bij een cx prima terugverdiend !
CX GTi Turbo 2 - All Black
Rechter dorpel onder het achterportier was rot aan de binnenzijde. Daar een goed stuk uitgezaagd. Vervolgens alles hersteld en de balk en een nieuw stuk huid weer teruggelast.
Verder viel het mee aan de voorkant. Rechtsvoor waren weliswaar de hoesjes van bovenste fuseekogel en de stuurkogel kapot. Maar de kogels waren nog spelingsvrij. De speling op de draagarm bleek een losgelopen bout. Dat was ook weer makkelijk op te lossen dus. Nu dus nog wat hoesjes halen en enkele meters brandstofslang en dan kunnen we toch al bijna naar de APK.
CX GTi Turbo 2 - All Black
en vandaag: hoesjes gescoord!
Lekker belangrijk hoor ik jullie denken, maar wel van logistiek belang. Anders kan ik morgenavond niet verder
CX GTi Turbo 2 - All Black