4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
DS 20 uit 1971 heeft startproblemen in Georgië!
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 24 december 2005 01:34 AM
  [ # 46 ]

Donderdagavond hoorde ik een herhaling van het radiointerview met Jan Vermeer, de organisator van de Amsterdam - Beijing rally 2006.
Hij verteld onder andere over de route, de organisatie en de deelnemers.

Er rijden meerdere Citroëns mee. Ook een Mehari…  Very Happy

17.600km!  Shocked

De bikkels. Cool


Ik heb even gezocht. Hier is de uitzending te beluisteren:

http://www.bnr.nl/Weblog.asp?Context=&WeblogId=2

Klik daar even op de link “do. 22-12: De Nationale Autoshow [29:53 min / 14,35 MB”.

(Website van de rally: http://www.abr2006.com)

Groeten, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 29 december 2005 06:03 PM
  [ # 47 ]

Hoop dat iedereen een prettige Kerst heeft doorgebracht!  Smile

Het is hier in Tbilisi bar koud maar de zon schijnt, dus dat is fijn voor de mens.

De DS wilde helaas helemaal niet meer starten, maar op aanraden van mijn man heeft men naar de spark plugs (bougies noemen we die, in goed Nederlands?  Wink ) gekeken en, ja hoor, die waren geheel en al vuil. Na deze schoongemaakt te hebben startte mijn liefde-op-vier-wielen meteen! En dat terwijl ze buiten slaapt en geheel onder het ijs zat!

Morgen nog eens proberen te starten (ik heb nu vakantie) en zien of toch de accu ook vervangen moet worden.

Na een maandje met haar door Tbilisi gereden te hebben, is mijn liefde voor deze prachtwagen geenszins bekoeld door het vriesweer!  Very Happy Alleen is wel onlangs mijn benzinedop gepikt! Er zit nu een iets te grote zwarte plastic dop op, maar daardoor sluit het klepje niet helemaal. Ik zou graag -tegen betaling uiteraard - een nieuwe/originele toegestuurd krijgen, als dat zou kunnen. Maar dan eentje die op slot kan!

En nu ben ik ook bezig, samen met Ton Grootkoerkamp, om een DS-treffen in Tbilisi voor volgend jaar zomer te organiseren. Het wordt vast en zeker een fantastisch evenement!

Website: http://rondjezwartezee.com

Beste wensen alvast voor een mooi 2006!

Femke

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 december 2005 06:20 PM
  [ # 48 ]

Beste Fem, goed initiatief!

een dop kan je wel bestellen bij chyparse in soesterberg maar ik denk dat ton er ook wel een heeft voor je!
Lukt het des ondanks niet stuur me dan een PB.

groeten
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 30 december 2005 03:27 PM
  [ # 49 ]

Nou, gisteren dus bougies schoongemaakt en elektrisch circuit gecontrolleerd, maar vanochtend moesten er helaas weer accukabels aan te pas komen om DS te laten starten.

Symptomen: Startmotor draait, maar motor lijkt al startend steeds meer kracht te verliezen, totdat zelfs de startmotor niet meer aanslaat.

Nadat motor eenmaal loopt met choke-knop voluit open, zijn er veel zwarte (olie?) spetters uit uitlaat met veel rook. Dit wordt na verloop van tijd minder.

Vanochtend wel weg kunnen rijden maar auto reed schokkend. Benzinetank halfvol. Een paar uur ergens binnen geweest (ikzelf, niet de DS) en nadien de auto wel kunnen starten maar weer schokkend rijden (zowel met choke als zonder), totdat ze bijna stil viel. Geen kracht meer, motor slaat steeds af. Ik stond midden op een vijfbaansweg waar gelukkig een (gebruikelijke) verkeersopstopping was, dus ik hield niemand op!  Sad 

Dacht aan toch lege benzinetank en ben tussen stilstaande en langzaam rijdende auto’s doorgedarteld naar een benzinepomp, fles laten vullen en dit in benzinetank gedaan. Maar dit mocht evenmin baten. Heb met veel opnieuw starten en plankgas geven, waardoor DS een beetje snelheid kon opbrengen, toch thuis kunnen komen met auto, maar zij is wel erg ziek nu en ik durf er niet meer mee te rijden Crying or Very sad

Diagnoses en behandelvoorstellen zijn van harte welkom!

(Nieuwe bougies plaatsen? Nieuwe accu? Dynamo-probleem? Benzineleiding probleem?)

Groeten,
Fem

P.S. Ton heeft inderdaad nog een dop liggen, die hij me zal sturen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2005 03:35 PM
  [ # 50 ]

Zowiezo nieuwe bougies. Schoonmaken is onzin. Bougies kosten heel weinig! Kan je alle merken kopen daar? 

Zitten alle bougie draden goed aangesloten en zitten de isolatorpijpjes erin?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 december 2005 03:35 PM
  [ # 51 ]

die zwarte spetters zijn condens spetters, die rook zal ook condens zijn, niet erg

als je kracht verloor begon de auto dan ook te knallen?
was hij dan zwart aan het roken?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 30 december 2005 04:02 PM
  [ # 52 ]

Ik zal de persoon die gisteren de bougies heeft schoongemaakt vragen om nieuwe te kopen. Mijn Georgisch is nog niet zo goed dat ik dat zelf kan doen, maar ik weet nu tenminste hoe ze eruit zien. Die isolatorpijpjes moet ik navragen, want ik weet niet of die er gisteren ook uit zijn gehaald.

De auto begon niet te knallen of zwart te roken, maar hield er gewoon mee op. Motor sloeg steeds af en zelfs met plankgas maakte ze maar heel weinig snelheid.

Heb DS eergisteren helemaal gepoetst, dus in ieder geval staat ze daar heel mooi te wezen, een kleine troost!

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 30 december 2005 05:46 PM
  [ # 53 ]

Ton, dat octaangehalte moet ik eens navragen en ook of die octaanbooster hier bestaat. Ik heb zelf ook al gedacht dat de andere benzine hier een probleem zou kunnen zijn (ik tank niet altijd bij hetzelfde station en heb er onlangs een goedkope(re) benzine dan normaal ingedaan). In ieder geval gaat ze zo gauw mogelijk naar een hopelijk goede garage, i.p.v. het gesleutel te moeten ondergaan van goedbedoelende maar wellicht niet zo efficiënte mensen, om in ieder geval de bougies te laten vervangen.

Mijn bovenbuurman blijft maar beweren dat het probleem wordt veroorzaakt door een oude motor in een oude auto, maar daar geloof ik niks van. Hij is gewoon jaloers dat ik zo’n prachtige auto heb, terwijl hijzelf in een lelijke mercedes met getint glas rondrijdt!  Wink Ik heb het traject Brussel-Bayreuth zonder problemen afgelegd een paar maanden geleden en ik kan me niet voorstellen dat in de tussentijd (d.w.z. de maand dat ik nu met haar in Tbilisi rijd) de motor volkomen in de soep is gedraaid.

Gas tanken in Tbilisi is wel mogelijk maar slechts bij een paar tankstations, waar je vervolgens letterlijk uren moet aanschuiven achter alle taxi’s, die hier op gas rijden.

Profiel  
 
donderkont
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 30 december 2005 06:21 PM
  [ # 54 ]

hoi
die benzine kan idd een probleem zijn.
heb vroeger een oude escort (1985) gehad.
en zodra ik daarmee naar een witte pomp reed.
liep hij ook voor geen meter meer en ook slecht starten.
de ene auto is daar gevoeliger voor dan de andere.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2005 06:33 PM
  [ # 55 ]

De DS rijdt heel erg goed op hele ranzige benzine. Zelfs halfom met diesel rijdt het nog heel behoorlijk.

Punt is dat we niet kunnen zien/ horen wat er hier aan de hand is. Ik ga pas benzine verdenken als de bougies/ puntjes in goede staat zijn..
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 januari 2006 11:54 AM
  [ # 56 ]

lk heb ook eens een stukje proberen te rijden met een auto waarvan de puntjes onder de verdelerkap iets te veel kilometers gemaakt hebben, en het lijkt verdacht veel op jou verhaal (exclusief het stukje snelweg).  Aangezien je al naar de bougies gekeken hebt is m.i. de volgende stap nieuwe puntjes en een nieuwe condensator.

Weet je toevallig hoeveel kilometer geleden dit voor het laatst vervangen/gesteld is?

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 02 januari 2006 08:51 PM
  [ # 57 ]

Ree, bedankt voor je reactie. Ik ben in blijde verwachting van een monteur, die morgen (hopelijk) e.e.a. eens zal bekijken. Bougies moeten vervangen worden, puntjes ook, en wat die condensator betreft, daar zal ik eens de aandacht op vestigen.

Ik meld mij wel weer als er nieuws is.

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 januari 2006 08:55 PM
  [ # 58 ]
Fem schreef:

Ree, bedankt voor je reactie. Ik ben in blijde verwachting van een monteur, die morgen (hopelijk) e.e.a. eens zal bekijken. Bougies moeten vervangen worden, puntjes ook, en wat die condensator betreft, daar zal ik eens de aandacht op vestigen.

Ik meld mij wel weer als er nieuws is.

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Misschien is het een idee, daar je in zo’n uithoek zit, je auto van een 123 ontsteking te gaan voorzien. Volledig electronisch en dus ook geen kans meer op gezeur met je puntjes en condensator! 123 is perfect, en zal ook zeker invloed hebben op het starten van je auto!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 02 januari 2006 09:06 PM
  [ # 59 ]

Heb de auto begin oktober 2005 een grooooot onderhoud laten ondergaan door David van de DS Keyzer in A’dam. Evenwel geen indicatie op hun factuur/werkbon van vervangen van puntjes/bougies, alhoewel toen ik de auto ophaalde er eveneens een startprobleem was. Zal dit toch eens navragen bij hen. (Misschien valt het vervangen van bougies/puntjes onder de noemer ‘Groot Onderhoud’?)

Die 123 ontsteking klinkt erg aantrekkelijk. Is dit iets typisch Citroën of zou die ook hier in Georgië te krijgen zijn? Ik zal het in ieder geval met mijn collega-RZZ (Rondje Zwarte Zee) organisator Ton overleggen. Bedankt voor de tip!

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 januari 2006 09:09 PM
  [ # 60 ]
Fem schreef:

Heb de auto begin oktober 2005 een grooooot onderhoud laten ondergaan door David van de DS Keyzer in A’dam. Evenwel geen indicatie op hun factuur/werkbon van vervangen van puntjes/bougies, alhoewel toen ik de auto ophaalde er eveneens een startprobleem was. Zal dit toch eens navragen bij hen. (Misschien valt het vervangen van bougies/puntjes onder de noemer ‘Groot Onderhoud’?)

Die 123 ontsteking klinkt erg aantrekkelijk. Is dit iets typisch Citroën of zou die ook hier in Georgië te krijgen zijn? Ik zal het in ieder geval met mijn collega-RZZ (Rondje Zwarte Zee) organisator Ton overleggen. Bedankt voor de tip!

Groeten,
Fem

http://rondjezwartezee.com

Bij de DS keyzer kan je absoluut een 123 ontsteking bestellen! En neem van mij aan dat je auto een tweede jeugd krijgt met zo’n ding!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook