hoi allemaal.
mijn naam is kevin ben 24 jaar oud,
ik heb het volgende probleem,
afgelopen zaterdag heeft mijn vriendin een kleine aanrijding gehad.
waarbij zei bij mij achter op de trekhaak gereden was
zeer lichte schade, zoals condensor, radiateur, en dubbele koelvin stuk.
na alles vervangen te hebben blijft de rode waarschuwingslamp branden van te hete motor.
terwijl de motor ijskoud is…
nu was mijn vraag wat kan de oorzaak zijn??
lucht in de leidingen, kapotte sensor EN OF waar en hoeveel zitten er op?
ontlucht heb ik volgens mij goed (schroef dopje los gedraaid en de imbus op het thermostaathuis ook)
koelvloeistof in gedaan tot het er uit liep.
auto is ook uitgelezen bij citroen dealer in Roosendaal waar uit de volgende meldingen naar boven kwamen:
- permanente storing: Teperatuur sensor koelvloeistof kortsluiting met+, onderbroken
- controle lampje motordiagnose: tijdelijke storing achterste lambdasonde:niet gekenmerkt onderbroken circuit
- tijdelijke storing: koelfunctie geintregreerd in elektrische eenheid
- tijdelijke storing: bediening ventilatorrails
- tijdelijke storing aanpassing hoeveelheid inlaatlucht
Watertemperatuur is 0 graden (na ongeveer 5km gereden te hebben van mijn huis naar de dealer)
luchttemperatuur is 24 graden
koelventilatorrails: actief
werkelijke RCO ventilatorunit 99%
theor. ventilatorsnelheid 99%
staat dat allemaal met elkaar in verbinding of niet?
ik weet het niet meer, ik zelf rijd een vw golf das net iets anders als de citroen van me meisje
na 3 avonden tot laat gesleuteld te hebben en alles geprobeerd te hebben
raak ik zelf beetje ten einde raad!
kan iemand mij helpen?
I HOPE SO!
groetjes kevin
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat de eerste storing de oorzaak van alle storingen is. Uitzoeken waar de sensor zit en bedrading goed checken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik zie er zo 1,2,3 maar 2zitten. een groene met 2aders (vierkant formaat zit boven op het termostaathuis)
een blauwe met 1ader (beetje rechthoekig model zit net onder het thermostaathuis op het blok gemonteerd)
zitten er nog meer dat iemand weet?
het gaat hier om een citroen saxo vts 1,4 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zou ik niet weten, maar kijk eens wat er in beide gevallen gebeurt als je die stekkers losneemt. Er zal een sensor zijn voor het motormanagement en een voor het lampje. Als die voor het lampje goed is moet die een weerstand oneindig hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
als ik ze los nefm maarkt het beide geen verschil…. lampje blijft aan etc etc
dat maakt het juist zo moeilijk