Ivm lekkage heb ik het koppelingshuis van de versnellingsbak gesplitst. (id 19 bwj 1970)
Kan echter de aanhaalmomenten nergens terug vinden in het wph, zowel voor de 4 moeren in het koppelingshuis als de bouten aan de buitenzijde. Verder ook op zoek naar de aanhaalmomenten van de aandrijfassen.
Oja de differntieelassen zitten met een papierenpakking gemonteerd is het slim ook nog vloeibare pakking te gebruiken?
Niemand?
Pakkingen altijd ook met vloeibare pakking insmeren.
Die aanhaal momenten zijn niet kritisch. De M9 bouten gewoon fors vast zetten en de M7 bouten voorzichtig doen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Bedankt voor de info, de M7 en M9 heb ik ondertussen ook in het wph gevonden. Zal de paieren pakking insmeren met vloeibare pakking.
Alleen waar het koppelingshuis tegen de bak zit is aan de binnenkant met 4x M12 moeren. Die vindt ik wel spannend qua aanhaalmoment. En deze kan ik nergens vinden.
Via Harry de juiste aanhaalmomenten gekregen, voor de mensen die het willen weten: 100 tot 120 NM.
Aangezien ik blok en bak eruit heb liggen vraagje over de nokkenasketting en evt tandwiel. Hoe kun je zien of deze aan vervanging toe is.Zijn er meet punten voor of gewoon doen omdat je erbij kunt?Historie van de auto is mij onbekend!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Post maar even een foto van hoe het er uit ziet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat valt mee, maar vervang hem omdat je er bent en het weinig kost.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En dan ketting, tandwiel en spanner?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Normaliter alleen ketting en spanner. Wel even kijken of de tandwielen geen “haakjes” hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Dat valt mee, maar vervang hem omdat je er bent en het weinig kost.
Ketting geleider en spanner bij elkaar toch een kleine 200 euro.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
200? eerder 120! ketting, geleider en spanner, ze kosten allemaal rond de 4 tientjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mag jij ze volgende keer voor mij kopen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kun je ook zelf hoor: hier bijvoorbeeld.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dank je wel,er heeft dus iemand geld aan mij verdiend
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik ben bezig het vliegwiel weer vast te zetten maar kan daarvan het aanhaalmoment niet vinden in het WPHB. wel van de drukgroep 35Nm maar wat is dus het aanhaal moment van de bouten van het vliegwiel ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.