46 van de 282
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 oktober 2012 05:48 PM
  [ # 676 ]

Ik denk dat het zo’n vaart nog niet loopt. Een voorstel is nog geen beleidswijziging. Er komt nog wel het e.e.a. bij kijken.
Bovendien denk ik dat, als de belastingvrijregeling helemaal wordt afgeschaft, ze er binnen afzienbare tijd (gedeeltelijk) op terug zullen komen omdat er veel meer economische schade blijkt te ontstaan dan dat het voordeel oplevert. De klassieker- en oldtimerbranche is best groot.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 30 oktober 2012 05:49 PM
  [ # 677 ]

ik ook hoor bye1

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 05:52 PM
  [ # 678 ]

Ik zou er niet vanuit gaan. In de politiek zitten redelijk veel milieuridders en autohaters.

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 30 oktober 2012 05:53 PM
  [ # 679 ]
Midfriesland schreef:

Ik denk dat het zo’n vaart nog niet loopt. Een voorstel is nog geen beleidswijziging. Er komt nog wel het e.e.a. bij kijken.
Bovendien denk ik dat, als de belastingvrijregeling helemaal wordt afgeschaft, ze er binnen afzienbare tijd (gedeeltelijk) op terug zullen komen omdat er veel meer economische schade blijkt te ontstaan dan dat het voordeel oplevert. De klassieker- en oldtimerbranche is best groot.

Ik hoop het maar, maar als het inderdaad het bedrag opbrengt dat ze denken…dan zie ik het somber in .
Het is gewoon baten en lasten tegen elkaar ,en ik denk dat de baten zwaarder wegen.
Mijn dag was ff kapot ,maar ik gooi straks gewoon de audi eruit en ga lekker cx benzine rijden.
Wel bouw ik er zo’‘n mist kanon onder,en ga lekker rond rijden in Den haag en bij die twee voor de deur Laughing

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2012 06:00 PM
  [ # 680 ]

Hehe, knac site kan de drukte op het moment zo te zien niet aan.

Het is wel weer een mooi stukje volksverlakkerij. Van de FEHAC site, 300,000 geregistreerde klassiekers, opbrengst van de maatregel 153 miljoen per jaar gemiddelde wegenbelasting per klassieker zo’n 500 euro.

Paar kleine probleempjes met de redenering. Bij mij zijn in ieder geval zeker twee derde van de 25+ jaar auto’s geen eerste auto’s dus die zullen minimaal de helft van elk jaar geschorst staan. Daar gaat de eerste derde van de opbrengst van 153 miljoen.

Nog 100 miljoen over. De eerste tegenvaller van 50 miljoen is binnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 06:02 PM
  [ # 681 ]

In het berekenen van de eventuele opbrengst zullen ze toch echt moeten meenemen dat er een hele bedrijfstak op de schop gaat. BTW opbrengsten vallen weg, mensen verliezen hun baan en zijn aangewezen op een uitkering.

Het zou wel eens een negatieve opbrengst kunnen gaan opleveren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 oktober 2012 06:03 PM
  [ # 682 ]

Vergeet niet dat er een hoop van die hutten verkocht of gesloopt gaan worden. Dat scheelt inkomsten van benzine/gas/diesel. Voor die auto’s wordt geen onderhoud meer gedaan bij de verschillende bedrijven enz enz enz…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2012 06:20 PM
  [ # 683 ]

Het zou mij inderdaad niet verbazen dat als alle accijns, btw, loonbelasting, vennootschapsbelasting, uitkeringen enz. aan gevolgen goed doorgerekend worden, dat het een negatieve opbrengst wordt.

Hoe dan ook is een opbrengst van 153 miljoen per jaar dromenland. Het blijft mij verbazen hoe zo’n regeerakkoord zo onzorgvuldig kan worden opgesteld. Ieder weldenkend mens beseft toch dat je nooit die opbrengst van 500 euro per klassieker gaat realiseren? Ik heb de andere zaken in het regeerakkoord niet in dezelfde mate onderzocht, maar ik ben bang dat dat er ook allemaal makkelijk 33% naast kan zitten. Het is het papier niet waard waar het op geschreven is.

Maar goed, dat is een onderwerp voor een ander forum. In elk geval zou het mooi zijn als mensen begrijpen dat ten eerste het milieu effect van de maatregel niet meetbaar is en ten tweede dat het de schatkist niet of nauwelijks gaat vullen, mogelijk zelfs alleen maar geld gaat kosten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 30 oktober 2012 06:25 PM
  [ # 684 ]

200000 schorsingen per jaar is 9,2 miljoen inkomsten en dat dan maal 2 voor het schorsen in de winter periode
daarbij als je 3 maanden zou rijden in die oldtimers zeg gemiddeld 40 euro per maand 200000 x 40x3 is weer 24 miljoen
Dus per jaar snel 35,2 miljoen,kan dit weer bij de ontwikkelingshulp of zoiets
of tel ik het niet goed

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 06:28 PM
  [ # 685 ]

De Knac lijst groeit wel heel erg hard vanmiddag.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2012 06:48 PM
  [ # 686 ]
viny schreef:

200000 schorsingen per jaar is 9,2 miljoen inkomsten en dat dan maal 2 voor het schorsen in de winter periode
daarbij als je 3 maanden zou rijden in die oldtimers zeg gemiddeld 40 euro per maand 200000 x 40x3 is weer 24 miljoen
Dus per jaar snel 35,2 miljoen,kan dit weer bij de ontwikkelingshulp of zoiets
of tel ik het niet goed

De maanden waarin wel werd gereden had ik al meegenomen (namelijk de helft van 2/3), vandaar 33% verrekend. Laag schorsingstarief is 23,90 da’s dus 4,78 miljoen. Bij meer dan 5 geschorste auto’s zijn de rest gratis, dus in werkelijkheid is de opbrengst van het schorsingstarief minder, min de kosten van dat administreren door de RDW. Bovendien zal de hoeveelheid geschorste auto’s hoger zijn, en de gemiddelde MRB opbrengst lager door dat de zware LPG en Diesel auto’s disproportioneel vertegenwoordigd zullen zijn bij de wegvallers.

En, zoals gezegd, de gevolgen van misgelopen BTW, accijns, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, WW en bijstand zijn dan nog niet meegenomen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 30 oktober 2012 07:17 PM
  [ # 687 ]

We moeten alleen niet gaan zitten op onze krent,want dat kunnen wij nederlanders erg goed,
vaak buigen wij diep en laten ons nXXiXn.
Dus ik hoop dat de vertegenwoordigers van onze automobiel clubs het een en ander gaan doen om de mensen van hun krent te halen en naar Den Haag tegaan of iets dergelijks,je kunt beter direct reageren dan weer even te lang afwachten.

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 oktober 2012 07:37 PM
  [ # 688 ]

En ook getekend. Linkje ook even naar wat kennissen met ouwe meuk gestuurd. Baat het niet etc.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 oktober 2012 07:53 PM
  [ # 689 ]

Ik teken dus niet, zoals het nu door de KNAC gesteld is.

Waarom moet ik wel €1400 p.j betalen voor mijn Xantia aan MRB en iemand die netzo veel gebruik gemaakt van de weg maar toevallig in een klassieker rijdt op LPG niks hoeft af te dragen daarvoor?

Laat de veelrijders onder klassiekers maar onder het gewone regiem vallen en ontzie de hobbyisten.


Jeroen

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 30 oktober 2012 07:56 PM
  [ # 690 ]

Wat Jeroen zegt.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
46 van de 282
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook