47 van de 282
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 oktober 2012 07:56 PM
  [ # 691 ]

Tja Jeroen, ik moet zeggen, als Den Haag de kilometerheffing ooit tot een acceptabel alternatief had willen opstuwen, dan hadden ze het niet beter kunnen doen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 07:59 PM
  [ # 692 ]
toniclight schreef:

Ik teken dus niet, zoals het nu door de KNAC gesteld is.

Waarom moet ik wel €1400 p.j betalen voor mijn Xantia aan MRB en iemand die netzo veel gebruik gemaakt van de weg maar toevallig in een klassieker rijdt op LPG niks hoeft af te dragen daarvoor?

Laat de veelrijders onder klassiekers maar onder het gewone regiem vallen en ontzie de hobbyisten.


Jeroen

Kan het zijn dat er voor die auto al 25 jaar MRB is betaald? En is dat niet genoeg?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 oktober 2012 08:02 PM
  [ # 693 ]

Nee. Het gaat niet om de auto ,maar om de bestuurder.

Jeroen

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 oktober 2012 08:04 PM
  [ # 694 ]

De makke van dat idee is dat die belasting voor die enorme hoop geïmporteerde ‘85/‘86ers etc. dus juist niet hier is betaald. Er is in dit draadje wel eens voorgesteld om het hele vrijstellingsidee dan maar aan de datum eerste afgifte van het NL kenteken te hangen; dat zou dan nog verdedigbaar zijn (zei ik heel makkelijk met een origineel NL oldtimertje in de schuur). Maar dan is er wel weer een categorie auto’s (geïmporteerde Peugeot 203’s bijvoorbeeld) die dan eigenlijk ook weer de Sjaak zijn zonder dat je dat kunt verdedigen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 08:11 PM
  [ # 695 ]

Maar daar zijn we het in deze discussie wel over eens. Veelrijden kan makkelijk worden uitgesloten en daar zijn een aantal mogelijkheden voor genoemd. Een gewone dagelijkse auto verplicht, kilometers controleren via GPS, uitlaatgasmeting en de norm bijstellen etc.

In mijn geval heb ik vier auto’s waarvan twee zuinige moderne auto’s met ecu, katalisator etc. Die lopen fluitend 1 op 16 op benzine.

Mijn DS loopt als ik rustig rijd 1 op 9 en de Jaguar loopt als ik normaal rijd 1 op 4 op LPG, een schone brandstof die straks rond een euro per liter gaat kosten. Ga ik flink gas geven dan haalt ie de 1 op 3 niet.

Je begrijpt dat als ik een eind weg moet met de auto dat ik de Peugeot 206 pak die op de A zoveel met 100km/u 1 op 20 haalt en je begrijpt ook dat de belastingvrije Jaguar of de DS per gereden kilometer een stuk meer kosten.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 30 oktober 2012 08:11 PM
  [ # 696 ]

Als dat gedoe met een oldtimer voor dagelijks gebruik niet zo’n vlucht had genomen was er volgens mij helemaal niets aan de hand.

Elders op dit forum maar CXFANATIC mi de juiste opmerking lees dat maar eens.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 oktober 2012 08:11 PM
  [ # 697 ]

Er is in dit draadje wel eens voorgesteld om het hele vrijstellingsidee dan maar aan de datum eerste afgifte van het NL kenteken te hangen; dat zou dan nog verdedigbaar zijn

Deels. Als je gewoon veel rijdt en gebruik maakt van de weg dan moet je daar voor betalen vind ik. Ik zie niet in waarom ik wel het volle pond zou moeten betalen en iemand in een klassieker ineens niet.
Het is natuurlijk een drogreden om te stellen dat voor een klassieker al jaren MRB is betaald. Ik betaal ook al meer dan 25 jaar MRB en krijg dan geen vrijstelling en iemand die bijvoorbeeld net 2 jaar rijdt maar wel toevallig in een klassieker die krijgt dan wel die vrijstelling? Die logica ontgaat mij.

Jeroen

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 oktober 2012 08:13 PM
  [ # 698 ]

Als dat gedoe met een oldtimer voor dagelijks gebruik niet zo’n vlucht had genomen was er volgens mij helemaal niets aan de hand.

Precies.

Jeroen

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6139
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 30 oktober 2012 08:22 PM
  [ # 699 ]

Mooi gesproken, Jeroen.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 oktober 2012 08:31 PM
  [ # 700 ]

Typisch nederland, o wee als iemand ergens een voordeeltje uithaalt. Dan is het gelijk “waarom hij wel en ik niet”. De regeling is er, je kunt toch ook een wb vrije a label kopen of een klassieker? Betaal je ook geen wb. Inclusief de nadelen van een klein koekblikje (a label gebakjes) of alle extra onkosten voor een oudje.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 oktober 2012 08:43 PM
  [ # 701 ]

Vrijsteling mrb moet je hangen aan datum deel 2: eerste x jaar betaal je mrb, daarna vrijstelling.

Dan heb je goede reden om je klassieker netjes te houden, en de schatkist wordt er ook nog eens wijzer van.


X=10?

knuffel

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 08:49 PM
  [ # 702 ]

Dat zal voor de een geen probleem zijn, maar voor de ander een groot probleem. Toen ik begin van deze zomer de Jaguar APK moest laten keuren bleek ik in twee jaar geen 200 km te hebben gereden. Als je daar MRB voor moet gaan betalen met zijn 1700 kg en LPG dan worden het heel erg dure kilometers.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 30 oktober 2012 08:56 PM
  [ # 703 ]

Ik heb een DS voor dagelijks gebruik in de zomer en een 84-er bx voor de winter,
ii rijd met beide auto’s zo’n 20.000 km. per jaar en betaal genoeg belasting via het onderhoud en de lpg…
Ik heb behoorlijk geïnvesteerd in beide autos en het zou flink zuur zijn als daar nu nog eens een flinke post bij komt…

Daarnaast;
Veel jonge oldtimers die veel kilometers maken worden zakelijk gereden;
Niet voor de mrb, maar vanwege de lagere bijtelling (35% van de dagwaarde).
Lijkt mij dat met deze maatregel de dagwaarde van deze autos zakt en er dus ook minder inkomsten komen via de bijtelling…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 oktober 2012 09:01 PM
  [ # 704 ]

Typisch nederland, o wee als iemand ergens een voordeeltje uithaalt. Dan is het gelijk “waarom hij wel en ik niet”.

Of heeft het misschien te maken met iemands rechtvaardigheidsgevoel?

Jeroen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 oktober 2012 09:22 PM
  [ # 705 ]

Zoals ik al eerder schreef, de reden is verkeerd. Onder het mom van milieu mensen belasten, dikke snikkel. Dus, als je betaald mag je vervuilen? Prima. Gaan we dat dus lekker doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
47 van de 282
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook