karel schreef:patje74 schreef:Als je wagen geen APKheeft en niet geschorst is, dan loop je kans op een bon. Ook al gebruik je hem niet.
De RDW controleerd dagelijks automatisch een bepaald percentage van hun database.Een rotboete; is verhoogd tot ik dacht al 95 eur. De controlekans neemt wel toe als er een agent op het idee komt dat je auto op de verkeerde plek staat, heb ik aan den lijve ondervonden.
Schorsen kan wel maar is niet interessant voor korter dan 3 maanden (dwz dan betaal je achteraf alsnog wegenbelasting).
De schorsing vervalt bij overschrijving, en dan is het allemaal het risico van de nieuwe eigenaar. Maar wie koopt er een auto waarmee niet gereden kan worden….?
schorsen korter dan 3 maanden kan wel loonend zijn
citroenc2 schreef:karel schreef:patje74 schreef:Als je wagen geen APKheeft en niet geschorst is, dan loop je kans op een bon. Ook al gebruik je hem niet.
De RDW controleerd dagelijks automatisch een bepaald percentage van hun database.Een rotboete; is verhoogd tot ik dacht al 95 eur. De controlekans neemt wel toe als er een agent op het idee komt dat je auto op de verkeerde plek staat, heb ik aan den lijve ondervonden.
Schorsen kan wel maar is niet interessant voor korter dan 3 maanden (dwz dan betaal je achteraf alsnog wegenbelasting).
De schorsing vervalt bij overschrijving, en dan is het allemaal het risico van de nieuwe eigenaar. Maar wie koopt er een auto waarmee niet gereden kan worden….?schorsen korter dan 3 maanden kan wel loonend zijn
Kan, afhankelijk van je verzekeringspremie en de APK-geldigheid.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je kan e verzekering ten tijde van schorsing stopzetten. Maar hoe dan ook, het is niet handig om een auto te schorsen als je er vanaf wilt…
voor de makkelijkheid moet dat ding gewoon voor 6 januari weg…liever nog voor 1 januari ivm de verzekering die dan verlengd wordt (hoewel ik dat wel terugkrijg wat ik teveel heb betaald)...
maar elke dag is eigelijk te veel..
hoe sneller je bent hoe meer benzine erinzit!
BX-loos
Martijnus schreef:voor de makkelijkheid moet dat ding gewoon voor 6 januari weg…liever nog voor 1 januari ivm de verzekering die dan verlengd wordt (hoewel ik dat wel terugkrijg wat ik teveel heb betaald)...
maar elke dag is eigelijk te veel..hoe sneller je bent hoe meer benzine erinzit!
Goed, eerst maar eens gaan kijken of ik er schot in zie.
same time same place….maar dan niet same…
BX-loos
Zo,
Inmiddels gekeken op zaterdag. Foto’s gemaakt ook!
De staat van de auto is op zich niet verkeerd na 20 jaar. Helaas ben ik door wat minpuntjes toch ook weer aan het twijfelen gebracht.
De mechaniek is lekker: je merkt dat ie nog niet zoveel kms in de veren heeft zitten. Motor draait als een naaimachine en ook zaken als synchromesh van de versnellingsbak en de koppeling voelen goed aan.
Het koetsje is best strak, inclusief de bumpers.
Minpuntjes.
-lichte kras/schaafplek op rechter achterspatbord. Moet wel te doen zijn met uitdeuken zonder spuiten.
- roest rond de vooruitstijlen: 2 nare plekken onder het rubber aan de passagierszijde. Er zit een andere voorruit in. Mijn conclusie is dat de voorruit een keer niet zorgvuldig is vervangen.
- roest boven het linker voorportierscharnier naar t binnenspatbord. Hier was wel wat croquants te vinden. Mogelijk dat hier water naar binnen “zou” kunnen lekken.
- roest aan 1 van de lasnaden boven de dorpel bij het linkerportier. Goed te markeren met een RVS dorpel-lijstje. Maar of dat nu de aangewezen tactiek is om er af te geraken?
- linker deur iets gedeukt. Dit was al bekend
Verder is de techniek op de APK puntjes na best netjes. Zou voor mij geen drama zijn om te fixen.
De rechter ADAL leek me bij nader inzicht op de foto niet zo waanzinnig fris meer, maar ik denk niet dat ie al zo slecht is dat t APK afkeur wordt.
Qua interieur is het niet al te mooi helaas. Het grijze type 1 dash is verkleurd (bruin uitgeslagen) aan de bovenkant en de stoelen zijn hopeloos versleten (nu gemaskeerd met kleurige hoezen). Meja, dat weet je bijna standaard met zo’n ding.
Al met al toch een beetje in dubio geraakt. Het is best een leuke auto om ff een tijdje ernaast te hebbenn als back-up ipv de Toulouse. Echter, de Toulouse heeft zich inmiddels getoond als een betrouwbare auto. Het ding rijdt nu EN er zit een APK op. Deze Re moet weer klaargemaakt worden (ben je toch wel een een weekendje zoet mee) en daar heb ik helaas niet zo gek veel tijd voor.
Eigenlijk is het bijna nog meer het tijdgebrek dat mij op korte termijn nekt, dan deze technische problemen. Een belangrijke kanttekening is wel dat wil het leuk zijn om lange termijn, dan zal de roest rond de voorruit aangepakt moeten worden (ruit eruit, roest wegslijpen, nieuwe plaat inlassen, spuiten, etc.) en dat is toch aardig wat werk.
Voor de prijs van 125 mag je zeker niet zeuren, maar gezien de andere dingen die ik nog heb staan (GS, Turbo D12) en het tijdgebrek de komende maand, ben ik toch wel ernstig aan het twijfelen gebracht.. Hij is bedoeld als betrouwbare backup ipv de Toulouse en liever niet te veel als sleutel uitdaging.
De proefrit werkte wel erg leuk als motivator. Het rijdt toch bijzonder olijk in zo’n type 1 14. Misshcien dat ie met de wat luiere minder opzwepende motor (in vergelijking met de Toulouse) mij ook aanzet tot rustiger en hopelijk zuiniger rijden.
Iemand nog een heldere inval om mij te motiveren?
bedankt voor je frisse oordeel, horen de mensen het ook eens van een ander perspectief jij hebt ook nog op wat meer dingetjes gelet dan ik.
Goed…hij moet hoe dan ook vóór 6 jan. weg want anders gaat het me misschien te lang duren en ik heb geen zin om em te schorsen want dat kost me alleen maar geld.
Toch wel jammer dat ie weg moet…heb er vandaag ook nog in gereden en het blijft een leuke auto.
marten, als je de ruimte hebt dan lijkt me dit toch wel een leuke kans om een type 1 te scoren want schorsen kost je…25? per jaar…dus heb je voor een klein bedrag een extra auto (waarvan iig de uitlaat niet vervangen hoeft te worden). Deed ik iig ook met mijn motoren…gewoon schorsen en wachten tot ik tijd heb om er aan te werken. Het hoeft (bij mij in ieder geval) niet binnen een week weer de weg op…
BX-loos
Martijnus schreef:bedankt voor je frisse oordeel, horen de mensen het ook eens van een ander perspectief jij hebt ook nog op wat meer dingetjes gelet dan ik.
Goed…hij moet hoe dan ook vóór 6 jan. weg want anders gaat het me misschien te lang duren en ik heb geen zin om em te schorsen want dat kost me alleen maar geld.
Toch wel jammer dat ie weg moet…heb er vandaag ook nog in gereden en het blijft een leuke auto.marten, als je de ruimte hebt dan lijkt me dit toch wel een leuke kans om een type 1 te scoren want schorsen kost je…25? per jaar…dus heb je voor een klein bedrag een extra auto (waarvan iig de uitlaat niet vervangen hoeft te worden). Deed ik iig ook met mijn motoren…gewoon schorsen en wachten tot ik tijd heb om er aan te werken. Het hoeft (bij mij in ieder geval) niet binnen een week weer de weg op…
Schorsen kost inderdaad rond de € 22,00.
Heb al vaak genoeg auto’s geschrost maar weet nog steeds niet het exacte bedrag. ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
als de auto toch gesloopt gaat worden weet ik wel iemand voor het blok, MITS dit blok perfect loopt.
Stuur maar een PB als dat gaat gebeuren, want k vind t ook wel leuker als de bx bewaard blijft…....
(had m’n pa al die gs-en en gsa’s maar bewaard…......)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Gewoon kopen marten! Er zit maar zo weinig op dat kapot kan, en een stel nieuwe stoelen is zo gescoord. Die Toulouse maken we dan weer een sloopmeeting van
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gebruik onderdelen van de To lose
aan de andere kant wil je natuurlijk orgineel houden
en zoveel roest als mijn chic kan die nooit hebben onnie harm
(ps niet de bumpers eraf halen dan schrik je je lam)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Daan, als ie gesloopt wordt gaat de sloop dat doen…niet ik, want als ik tijd had om em te slopen had ik ook tijd om em te maken. Ding gaat in 1 keer weg.
BX-loos
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voelde me even aangesproken
maar SLOPEN NOOIT
papa ??:roll:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is dit niet de ideale forum donor bx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX