hallo allemaal
net de wagen weer twee jaar door de keuring, begeeft het contactslot het
nu heb ik wel meerdere GSa contactsloten liggen, maar niet 1 van een vroege GS
(Er zit aan het sloteinde 8 draden gesoldeerd, die naar een verloopstekker lopen)
nu heb ik 2 vragen:
1) weet iemand nog een origineel vroege GS kontaktslot liggen?
2) heeft iemand ervaring met het omkatten van een later slottype in een GS73 (eerste dashboard)?
groet
jelle
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Hoi Jelle,
die heb ik liggen! Ik had hem voor mijn 78-er overgenomen van een forum;id, maar dat bleek niet te passen, ook het kunststof schakeldeel is niet uitwisselbaar. Je moet dus draadjes gaan knippen en solderen als je wilt ombouwen, als je al genoeg draadjes hebt….
Ik wil hem wel ruilen tegen een GS slot, van een later type. Geen GSA slot met knikbare sleutel en zonder herstartblokkering dus, maar met rechte sleutel en wel die blokkering waarmee je maar 1 keer kunt starten en anders weer je contact uit moet zetten voordat je een tweede keer kunt.
Heb je die?
Ik woon in Den Haag.
Thierry
zo op het eerste gezicht heb ik zeker 2 sloten liggen met rechte (niet knikbare sleutel)
heb er eentje even op de basalte gezet, en inderdaad moet je bij startpoging de sleutel
weer naar het begin terugdraaien, voor een nieuwe poging; bedoelde je dat?
jelle
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Yep!
Die kan dan mooi in mijn Basalte!
Gaan we ruilen per post of is fysiek ook een mogelijkheid? Ik heb geen haast, maar ik weet niet hoe het bij jou zit en in welke regio je woont/werkt.
PB anders maar even voor de detials.
Thierry
thierry, je hebt een PB
dit alles brengt me ook nog op de vraag of er iemand is die de nummers van het kontaktslot (1-8)
met bijbehorende kleur bedrading, en waar elke draad naar toe gaat al eens op papier heeft gezet?
de schema`s in de boeken zijn wat dat betreft moeilijk te verhapstukken
jelle
De wagen net weer gestart met een GS(A) contactslot
ik weet nu hoe de gesoldeerde bedrading van een GS73 contactslot correspondeert met de aansluitpolen van een GS(A) kontaktslot
voor de liefhebber alles even op een rijtje (scheelt een hoop gezoek in de schema`s):
eerste type contactslot t/m 1973 ? :
pool nr 1 - rode draad
pool nr 2 - blauwe draad
pool nr 3 - zwarte draad
pool nr 4 - gele draad
pool nr 5 - groene draad
pool nr 6 - paarse draad
pool nr 7 - witte draad
pool nr 8 - bruine draad
ik heb zo`n idee dat na 1973 er nog een contactslot is geweest met weer andere kleur aansluitdraden?
in ieder geval van plusminus 1975 tot einde van het GS(A) tijdperk het derde type aansluitbedrading
en van die kontaktsloten zijn er nog plenty
overigens komt komende week op de GS wel weer een origineel slot
een forumlid had er nog eentje liggen!
groet
jelle