53 van de 282
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2012 04:10 PM
  [ # 781 ]
waterman schreef:
EW schreef:

Het probleem is dat nieuwe auto’s met geregelde driewegkat nagenoeg geen NOx meer uitstoten..

  en dus schroefde ik een modern blok met geregelde drieweg kat in ozne 86-er Saab. wat denk je dat de RDW riep toen ik om een nieuwe emissiemeting én aanpassing van het kentekenbewijs vroeg?

Juist ja..  “meneer waterman, wat u wil, dat kan niet. hebben we geen administrative mogelijkheden voor” so far dus voor onze goede milieuvoornemens.

Hier is inderdaad geen mogelijkheid voor. Ik kan een drieweg kat onder een Torpedo maken met aanverwante uitstoot, maar de RDW heeft geen mogelijkheid om het verschil te meten of dit op een of de andere manier op het kenteken te zetten. Een mogelijkheid als deze behoort natuurlijk wel te bestaan als je in je regeerakkoord beweert dat je om milieuredenen klassiekers weer MRB wilt gaat heffen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 31 oktober 2012 04:14 PM
  [ # 782 ]

Ik heb tijdens mijn studie rechtsgeleerdheid ook ooit zoiets geleerd als het zekerheidsbeginsel. Los van de hele wegenbelasting kwestie, vind ik het opmerkelijk dat de overheid tegenwoordig om de twee jaar beleid 180 graden kan omgooien. Wel wietpas, geen wietpas. Ongeacht de investeringen die iedereen heeft gedaan, hoppa: alles de prullebak weer in. Langstudeerdersboete: welles, nietes. Hetzelfde met de wegenbelasting. Wel, niet. Het lijkt mij niet goed - voor niemand niet. Dus: invoeren van de nieuwe regels, prima, maar dan voor auto’s die nu nog niet wegenbelastingvrij zijn maar dat nog moeten worden.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2012 04:14 PM
  [ # 783 ]

@ S-P: PRECIES! Ik kan mij daar ontzettend kwaad om maken… in Duitsland kan het al jaren. Hoe schoner jij je auto maakt hoe minder belasting ze rekenen. Kijk, DAN bereik je wat. De RDW heeft technisch gezien alle mogelijkheden om die metingen uit te voeren maar ze willen gewoon niet verder denken dan hun neus lang is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 oktober 2012 04:18 PM
  [ # 784 ]
waterman schreef:

Niet met de stelling eens. We hebben in NL namelijk al een prima “historisch kenteken systeem”. Auto’s een “klassieker” kenteken hebben of mogen voeren (ergo tot 1 januari 1978) kun je op die basis prima vrijstellen. Om dan origineel NL auto’s met een 01-AA-01 (bv) kenteken niet te vernassen stel je die dus ook vrij. Je komt dan uit een op vrijstelling van alles van voor ca 1980 en klaar is kees.

Je kan het inderdaad prima op geldige blauwe platen afkorten (dus: auto’s van voor 1-1-1978). Eventueel maak je een sterfhuisconstructie voor alles wat nu belastingvrij is. Een niet onaanzienlijk deel van de veelrijders-oldtimers lost de komende jaar of wat namelijk vanzelf wel op. De veelrijders-oldtimers die niet tussen nu en een jaar of tien oplossen worden blijkbaar in ieder geval redelijk tot goed onderhouden, en dan mag je een zekere mate van liefhebberij veronderstellen. Dus dan hoef je mijns inziens alleen de aanvoerkraan nog maar dicht te draaien.

Edit: het grappige is, en dat heb ik dacht ik al eens vermeld, is dat in Duitsland onze blauwe platen voor wat betreft de milieuzones moeiteloos als historisch kenteken worden erkend, een kleinigheid die meen ik (mede) door de FEHAC is geregeld. Waarom kunnen we dat in eigen land dan niet?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 oktober 2012 04:20 PM
  [ # 785 ]

Kijk Han en die mogen dus ook niet meer hier komen.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 oktober 2012 04:21 PM
  [ # 786 ]

Laten we eens ophouden met alle klassiekers die echt als klassieker worden gekoesterd als ‘vervoermiddelen’ te bestempelen. Deze auto’s dienen niet om de mens noodzakelijk van A naar B te vervoeren. Het gaat uitsluitend om recreatief gebruik, bijvoorbeeld ritten naar of tijdens evenementen waarbij veel mensen van dit erfgoed kunnen genieten, inclusief de eigenaar zelf, die zelfs zonder wegenbelasting al een godsvermogen per kilometer voor zijn klassieker betaalt. Een Xantia uit 1999 is wél een vervoermiddel, ook al rijdt er een liefhebber in. Dáár ligt het grote verschil.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 oktober 2012 04:22 PM
  [ # 787 ]

Misschien moeten we juist wel van het recreatief gebruik van de auto af.

Ik bedoel: mijn vader rijdt 20.000 per jaar, maar is met pensioen. Zakelijk gebruik is er niet meer bij en de helft van de tijd dat ze oppassen bij mij of bij mijn zus rijden ze met mijn moeders auto (die aan maar 3.000 komt).

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 oktober 2012 04:24 PM
  [ # 788 ]

Oh, en hoe zie je dan een Hummer (als je dat wilt betalen aan MRB ben je echt een liefhebber)?

Ik denk dat die per km duurder is.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2012 04:25 PM
  [ # 789 ]

Misschien moeten we wel van de helft van de Nederlandse bevolking af. Lost ook het uitstootprobleem op. Even zinloze stelling.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 oktober 2012 04:25 PM
  [ # 790 ]
EW schreef:

Kijk Han en die mogen dus ook niet meer hier komen.

Ik weet het, was ook een beetje flauw en er is veel vooruitgang geboekt op dat gebied.

(Het ging over een oude 707 airliner van 1960. De foto is weg.)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 oktober 2012 04:27 PM
  [ # 791 ]

Heren, gelieve de discussie zuiver te houden!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 31 oktober 2012 04:30 PM
  [ # 792 ]

Ik zie problemen bij ‘een type van voor 1970’. Dan mag je dus een nieuwe Golf meteen vrijstellen…

Probleem met een vaste datum is dat het gat steeds groter wordt. Er is dus geen sprake meer van erfgoed van na 1980 en ooit houdt het op met ook onze klassiekers.

Die 1-1-1978 grans mag wat mij betreft meebewegen en het gelijktrekken met APK versoepeling e.d.

Thierry

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 oktober 2012 04:33 PM
  [ # 793 ]
EW schreef:

Oh, en hoe zie je dan een Hummer (als je dat wilt betalen aan MRB ben je echt een liefhebber)?

Ik denk dat die per km duurder is.

Nou EW, ik denk dat hier ook nog wel een geldige vraag onder het huidige systeem uit te halen is. Als je uit overtuiging/liefhebberij/merkentrouw of wat voor in feite niet-rationele overweging dan ook meer dan een rug per annum aan MRB voor je Troentje betaalt en je zeurt erover dat iemand anders in een ouwe Benz niets aan MRB betaalt: is die Benzrijder dan een uitzuiger of ben je dan een enorme sukkel omdat je in die Troen blijft rijden? Want uiteindelijk is er niemand die je verplicht om in dat ding te blijven sturen; dat is wel je eigen keuze natuurlijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 31 oktober 2012 04:34 PM
  [ # 794 ]

Als je een hummer gaat kopen, weet je dat dat je geld gaat kosten. Iedereen die hier een klassieker in bezit heeft (die met meerdere helemaal) wisten dit NIET. Die mensen zijn verrast, gaan misschien door deze verrassing hun klassieker verkopen maar door deze plannen zijn die een heel stuk minder waard geworden.

Het is dus niet fair die draaikont politiek van tegenwoordig. Ik heb het net met een collega eens uit gerekend, als dit allemaal doorgaat zoals het nu omschreven is gaat mijn gezin dat (incl mrb voor de oude troens) zo’n 3000 euro per jaar meer kosten… En die griek die met z’n snikkel in z’n hand onder een palmboom gyros zit te eten lacht zich rot…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 oktober 2012 04:36 PM
  [ # 795 ]
Thierry schreef:

Ik zie problemen bij ‘een type van voor 1970’. Dan mag je dus een nieuwe Golf meteen vrijstellen…

Probleem met een vaste datum is dat het gat steeds groter wordt. Er is dus geen sprake meer van erfgoed van na 1980 en ooit houdt het op met ook onze klassiekers.

Die 1-1-1978 grans mag wat mij betreft meebewegen en het gelijktrekken met APK versoepeling e.d.

Gerekend vanaf 1978 heb je dan in 2028 een punt. Op dit moment wordt klassiekerrijdend Nederland namelijk erg verwend. De grens staat hier op 25 jaar (met sinds kort een glijdende schaal naar 30 jaar), terwijl alle andere zaken pas na 50 jaar onder erfgoedregelgevingen komen te vallen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
53 van de 282
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook