Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik begrijp alle ophef van de overheid en diverse mensen over de oude benzene ook niet helemaal.
Ja er rijden nu flink wat meer oude benzine op een nieuw import kenteken.
Ik denk dat dit probleem zichzelf wel oplost.
De gemiddelde benz op nieuw kenteken ziet er vlak na import al niet al te fris meer uit.
Vaak ziet het er ook niet naar uit dat de insteek is om hier wat geld in te gaan steken, oftewel na een paar jaar zijn ze gewoon zo rot dat het echt een dikke afkeur wordt.
Een jaar of wat geleden zag je nog diverse mensen dagelijks in een Kever rijden, ook belastingvrij.
Daar had overigens niemand problemen mee.
Inmiddels is de Kever in het dagelijks straatbeeld helemaal verdwenen, degene die nu overgebleven zijn staan bij de liefhebbers. Over een paar jaar verwacht ik dat ook bij de Benzen…
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat zeg ik. Het gaat vanzelf ook wel over. Maar dan moet de aanvoerkraan wel dicht.
Edit: Arjan, je autocorrectie doet vervelend
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat dat zelfs niet nodig is, het publiek wat er in rijdt is na 2x een rotte auto het ook wel zat.
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat weet ik niet. Er zijn mensen genoeg die in een gammel hok rijden tot-ie afgekeurd wordt om daarna het volgende gammele hok op te rijden. Maar goed, dat zal inderdaad best een fractie van een fractie zijn. Dat is haast niet te becijferen lijkt me.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Van die 40k autos, is niet het grootste deel dieselauto. Het grootste deel van die 40.000 auto’s zal dan ook niet dagelijks rijden.
hoeveel auto’s zijn er ook al weer in NL?
maw het gaat weer om een klein percentage. We zijn dus echt in alle naden aan het peuteren geslagen zeg
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Chrispy70 schreef:Ik kom dagelijks zeker 5 Mercs tegen op de weg van halverwege jaren 80 met 3 letters in het midden van het kenteken, en dat zijn meestal niet de mooiste. Jammer dat ze het voor ons hebben verpest.
Ehhh, jij hebt toch ook een 85-er bx op gas? Vast niet omdat je er 3000 km per jaar mee rijd en zo’n bx van 85’er is ook niet bepaald een stukkie cultureel erfgoed. En zo’n 16 trs met automatische choke, nou, zelfs op gas is ie echt niet schoon!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik denk dat je dat kunt herzien: Lees nog even de opmerking van Sans een paar berichten terug: je hebt waarschijnlijk een stikstofuitstoot om bang van te worden.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. Ik durf te wedden dat mijn audi van 86 met retro-fit roetfilter (jawel, bij Duitse auto’s kan dat én mag je de stad daar ook weer in) een stuk schoner is dan zo’n gas bx zonder enige lambdaregeling…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Zit daar een regeling op die ingrijpt op de brandstofhoeveelheden?
Maar is dit dan achterhaald?
Autogas is een schonere brandstof dan benzine of diesel, het verbrandt gelijkmatiger in de motor. Dit leidt tot schonere uitlaatgassen dan bijvoorbeeld van benzine- of dieselmotoren. Lpg stoot wel meer NOx uit dan benzinemotoren, maar minder dan diesels.[1][2] Lpg stoot per energie-eenheid minder CO2 uit dan diesel of benzine. Daarnaast heeft lpg een klopvastheid van 108-110, veel hoger dan superbenzine. De hoge kosten voor de inbouw van een lpg-tank, de hogere motorrijtuigenbelasting voor auto’s die geen G3-installatie hebben en het iets hogere brandstofverbruik (10 tot 20%) worden vaak genoemd als nadelen. Lpg is een zeer goedkope brandstof. Doordat Europa en de Nederlandse regering gebruik van schonere brandstoffen willen stimuleren, wordt er een lagere accijns geheven over lpg (9% tegen 50% op benzine)[3].
Een modernere diesel is voorzien van regelsystemen die ervoor zorgen dat er geen NOx uitgestoot wordt en juist dat is één van de problemen van oudere auto’s.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er zit een logistiek effect bij LPG: opslag en distributie is kostbaar, de productie is ‘afval’ van raffinage.
In principe wordt het afgefakkeld.
Maar…
met de prijs/gebruik wordt zodanig gemanipuleerd dat er toch nog geld mee verdiend wordt, milieu is niet aan de orde.
Wél in de argumentatie naar het grote publiek (LPG is schoon ed), uiteraard.
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die accijns op LPG (en diesel) zou ook omhoog, had ik begrepen. Dus daar is je brandstofprijsverhoging ook al. Word je als knakenrijder in je oldtimer ineens dubbel gepakt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!