23 van de 51
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 oktober 2012 12:07 PM
  [ # 331 ]

Ja als ik een andere auto heb en om één of andere reden moet het water eraf dan spoel ik langs alle kanten, of je dan alles hebt, in elk geval meer dan wanneer je niets doet.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 31 oktober 2012 09:18 PM
  [ # 332 ]

Voordat ze in Den Haag ““nog gekker”” worden dan nu.

Heb ik vanmiddag snel alle onderdelen besteld die

nodig zijn om een nieuwe motor voor mijn VISA GTI 115 te maken.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 07 november 2012 09:55 AM
  [ # 333 ]

Alle onderdelen en het motorblok zijn weer prachtig schoon gemaakt.

Het wachten is op een telefoontje vanuit Ter Apel waar de krukas

in balans wordt gebracht tot 10.000 toeren, en die ook de nieuwe

onderdelen gaat leveren.

Ook gaan ze daar alvast de nieuwe zuigers op de drijfstangen monteren.

Schoon blok, van belang is dat het dragvlak van de busen nog intakt zijn.

Als een alu blok lang heeft gestaan zonder vloeistof willen deze randen

nog wel eens oxyderen. Maar zijn gelukkig nog goed.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 13 november 2012 09:59 AM
  [ # 334 ]

Zondag zijn we nog met de VISA GTI 115 naar Assen geweest

en hebben hem daarna terug gebracht naar de werkplaats.

Gisteren hebben we hem omhoog gezet zowel voor als achter

en staat de motorolie er uit te lekken.

Vandaag gaat alles aan de voorzijde er af en onder de motorkap

wordt alles verwijderd totdat het eruit takelen alleen nog overblijft.

Ook de uitlaat gaat er onderuit voor aanpassing. Misschien wel roestvast staal.!!

De takel staat bij de Visa dokter en dat is dicht bij de krukas.

Als daar,bij het revisie bedrijf alles klaar is haal ik beide in een keer op.

Als de motor en bak er uit is kan ik ook beter bij het stuurhuis om dat te herstellen.

Als dan straks alle slangen er af zijn hoop ik in Winterswijk nieuwe te vinden.

Met een voorbeeld in de hand is het wat beter zoeken en vergelijken.

Voorlopig zal ik me weer niet vervelen.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 november 2012 07:18 PM
  [ # 335 ]

Goed bezig scheurneus Wink
Ik heb ondertussen wel een klein binnenpretje om iets wat Rolf mij ooit vertelde over jou Razz
“en daar ging Kees, met een panhard met afgedraaid vliegwiel en god weet wat al niet meer, toen het ding de geest gaf was het gewoon een rotauto ”  Laughing

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 13 november 2012 08:10 PM
  [ # 336 ]

Maar… en dat is weinig, dat is voor het eerst van zijn leven dat hij gelijk heeft.

Je hebt mensen die deden het met hun handen en anderen die zwetsen er alleen maar over.

Zelfs na zoveel jaren…

Maaaaaar, Rolf is en blijft altijd mijn gabber…

Nu weer over VISA’s.

Het is de tweede keer dat de hele zooi er voor weer uit gaat.

Zo’n 205 GTI voor in een VISA monteren is geen simpele klus geweest in het

verleden bij het ontwerp, er is weinig ruimte.

Dat merk ik nu weer, dat de hele auto aan de voorzijde gedemonteerd moet worden

om ook maar ergens bij te kunnen.

Het is een enorm werk en natuurlijk is sleutelsnelheid bij mij ook niet meer wat het was.

Echt alles voor de voorruit moet er uit.

Gelukkig heb ik de tijd zeg ik tegen mezelf, maar ik kan niet wachten…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 21 november 2012 11:09 AM
  [ # 337 ]

De motor en de versnellingsbak zijn er van de week uitgetakeld en staan op de bank.

Zelfs de versnellings bak is er reeds af en schoongemaakt en staat er weer blinkend bij.

Diverse kleine delen van de motor zijn al overgezet op de andere motor.

Maar verder laten we hem zo nog even staan in afwachting van…

Met de nieuwe onderdelen wil het helemaal niet vlotten.

Nieuwe Zuigers en Bussen zijn niet zomaar de bekomen.  Daar had ik niet op gerekend.

Dus het plan van eerst een ander onderblok bouwen en dan de kop overzetten is ook bijgesteld,

maar ja het is niet anders.

Omdat de motor er uit is, is het nu makkelijk de stuurinrichting er uit te halen.

Daarvan gaan we het nylon lager en de afdichting aan de zijkant vervangen, dat heeft speling.

In afwachting van, gaan we maar weer eens de voorbumper veranderen met weer een andere spoiler

ofwel voor de uitstraling 2013.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 november 2012 10:57 AM
  [ # 338 ]

Enige tijd geleden kregen we een VISA aangeboden die al een hele tijd stil zou staan.

Je denkt dan meteen, nou er staan er wel meer stil en mischien wel de meeste.

Zo populair zijn ze nou ook weer niet, of het moet een afwijkende uitvoering zijn.

Maar gek genoeg blijf je er aan denken en ben je natuurlijk nieuwsgierig, hij staat ook

niet echt in de buurt. Toch gooien we de dieseltank eens flink vol en hangen we uit voorzorg

de autotrailer er maar direct achter, je weet maar nooit. Na een paar uur rijden komen we aan bij

het opgegeven adres van een garagebox waarvan de deur, zo te zien al heel lang niet is open geweest.

Neem maar aan, dat bij ons beiden op dat moment de spanning heel hoog werd, alsof we van Sinterklaas een

cadeau kregen, wat staat er achter die deuren. Spannend natuurlijk en het regende pijpenstelen maar dat voel

je op dat moment niet eens.

Als de deur dan eenmaal open gaat staat daar een heuse “VISA CHRONO” je wil het niet geloven en ook nog

helemaal gespoten.

Ik zie aan het voorraam, voorzien van nog een deel3, dat er in 1995 voor het laatst mee gereden is.

Je begrijpt wel we kunnen ons geluk niet op, die laten we niet staan.

Echter, er is altijd een reden dat iets weg moet, alle onderdelen die in of aan de Visa moeten zitten

liggen er grotendeels naast, maar dat mag de pret niet drukken. We zijn blij met de Jumpy en laden daar

als eerste de motor in en daar na volgt heel veel ander spul. Ook dan wordt het enthousiasme nog groter

als wij allemaal snelle delen tegen kom, als een speciale cilinderkop en ook een spruitstuk met twee dubbele

Webers er op. Er ligt nog veel meer, de verzamelwoede was vrij groot bij de eigenaar. Als alles eenmaal is

ingeladen, trekken we de CHRONO op de autotrailer en zetten deze goed vast. Met weemoet neemt de eigenaar na

vele jaren afscheid van zijn VISA maar is er van overtuigd dat hij er ons een groot plezier mee doet en dat

hij in goed handen is gekomen. Hij kon er zelf geen tijd meer voor vrijmaken.

De Chrono staat inmiddels in gezelschap opgeslagen, ook in afwachting van… goede en betere tijden.

En je ziet Sinterklaas bestaat dus echt…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2012 11:01 AM
  [ # 339 ]

Leuk verhaal Wink
Je had dus geen idee dat je een Chrono zou aantreffen?

Dit vraagt natuurlijk eigenlijk wel om een foto Wink

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2012 11:31 AM
  [ # 340 ]

Prachtig verhaal!! En ja foto’s!

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2012 04:07 PM
  [ # 341 ]

Gefeliciteerd Kees excaim
En idd… foto’s en een kenteken question

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 24 november 2012 08:07 PM
  [ # 342 ]

Onderstaand de foto`s van het ophalen; het was een mooie verrassing! Er was ons, door de eigenaar, enkel verteld dat er een visa stond, verder geen specificaties. Het is een mooie basis om een leuke auto van te maken en dat gaan wij dan ook zeker doen.

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2012 08:25 PM
  [ # 343 ]

Mooi hoor excaim
Ze bestaan dus nog steeds deze “schuurvondsten”. Erg leuk en heel veel succes met de opbouw. Wat is het kenteken van deze Chrono?

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 24 november 2012 08:37 PM
  [ # 344 ]

Bedankt, van het voorjaar gaan we langzaam aan beginnen. Heb je tevens een PM verzonden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2012 09:12 PM
  [ # 345 ]

Ziet er uit als een pracht vondst!

Hij ligt natuurlijk wel half uit elkaar, maar ik zie geen spatje roest, of andere schade.
Er zal best iets op zitten, maar ziet er uit als een goede basis om verder af te maken Wink

Profiel  
 
 
23 van de 51
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook