Ree schreef:frank-xsara schreef:Citroen nederland erkent het probleem niet en wil niet tegemoet komen in deze zwakke plek!!
Ik snap hier dus écht helemaal niets van.
Wij geven Citroen een plek voorop onze motorkap waar ze gratis reklame mogen maken, en daar gaan ze dan op zo’n manier mee om. Dit is toch een slecht uithangbord? En ondertussen wel een fortuin aan andere reklame campagnes besteden…
Dat was mijn mening ook die ik aan de directie van Citroen Nederland gaf. Maar ik kreeg nul, nul.
Dus ik ga voor een embleem loos gril. Ga van mijn huidige gril het overgebleven embleem en plastic er af halen en daar dat fijne gaas inlijmem. ZIe foto’s bij dibverse online bestel sites voor autoonderdelen.
Heel mooi resultaat.
Had gehoopt dat Citroen Nederland eidelijk eens zou erkennen dat er gewoon montage fouten zijn, en deze hebben ze ook al is de auto 9 jaar gewoon op te lossen.
Maar zolang niemand de directie van Citroen Nederland aanschrijft komen ze er mee weg!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Wat betreft de grill: de zwakte van de chevron is geen montagefout, het is een ontwerpfout. De lipjes plastic zijn te zwak, waardoor de levensduur ervan korter is dan de levensduur van de auto zelf.
Maar da’s geneuzel in de marge.
Ik heb zelf dus ook een tand verloren, maar mij hoor je niet mekkeren tegenover Citroën. Iedere auto kent ontwerpfouten. Met regelmaat lees je over terugroepacties. Waar gaan die over? Veiligheid. Dat er bij een op zoveel phase II Xsara’s een grill stuk eruit dondert is iets cosmetisch. Leuk? Nee, niet leuk. Een drama? Dat ook weer niet. Dat je auto er zonder grote chevron minder mooi uitziet is niet alleen voor jou niet leuk, het is ook geen fijne PR voor Citroën zelf. Maar de imagoschade van 1 op de 20 (??? geen idee hoeveel phase II Xsara’s er last van hebben) is géén €300 per Xsara waard.
Als ze nou een probleem weigerden te onderkennen dat met de veiligheid van mij of mijn passagiers te maken zou hebben, dan habben ze wel met mij een probleem gehad.
Sorry voor het feit dat ik hier dwars ga liggen hoor, maar kom op. Citroën hierover aanschrijven? Ik vind dat zelf een ietwat overtrokken reactie.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er zijn weinig smileys te zien in de voorgaande berichten, maar toch neem ik aan dat het humoristisch bedoeld was. Onder garantie nieuwe chevrons op auto’s van 9 jaar of ouder plakken?
Edit: zoals Technoloog al schreef…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens met beide berichten hierboven, ik gaf het op de vorige pagina ook al aan.
Auto rijden kost geld, onvoorziene kosten horen daar ook bij.
frank-xsara schreef:Maar zolang niemand de directie van Citroen Nederland aanschrijft komen ze er mee weg!
Waarom doe je het dan zelf niet?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
RensKorevaar schreef:Er zijn weinig smileys te zien in de voorgaande berichten, maar toch neem ik aan dat het humoristisch bedoeld was. Onder garantie nieuwe chevrons op auto’s van 9 jaar of ouder plakken?
Ik ben bloedserieus. Als ik voor mijn werk zo een knullig, gezichtsbepalend gebrek heb aan mijn product, zou ik het ook na 10 jaar herstellen. Zo bouw je als dealer een relatie op met je klanten die nu massaal naar algemene garages gaan. En kom op, het kost Citroen écht geen €300 per auto om dit te fixen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Denk nou niet dat de PSA Citroën geen afdeling Risico-analyse heeft, om dit soort gebreken door te rekenen.
Het defect is puur cosmetisch. Uit veiligheidsoverwegingen hoef je er niets aan te doen. Dus hou je over: imagoschade en klant-ontevredenheid. Voor die twee zijn allerlei analyses te maken over hoeveel dit nou kost, en hoeveel het oplevert.
Dan is het daarna relatief makkelijk ‘invullen’. Hoe groot is de kans dat de chevron afbreekt? Hoe veel auto’s zijn er kwetsbaar voor? Hoeveel kost een reparatie? Hieruit rolt dan een prijsindicatie voor hoeveel het kost om dit op te lossen.
Daarna kijkt men dus naar de negatieve PR en de klantontevredenheid. Hier zijn ook bedragen aan te hangen, via modellen, en dan kan men inschatten hoeveel verkoop men misloopt hierdoor, en hoeveel werk de merkendealers zien verdwijnen. Ook hier komt een bedrag uit rollen.
Ik ben er van overtuigd dat alle Phase II Xsara’s een nieuwe grill geven veel meer zou gaan kosten dan wat Citroën nu oploopt door dit cosmetische probleem. Ja, dat is crû, maar zo werkt het nou eenmaal.
Lees je eens in over de Ford Pinto. Om het in perspectief te zetten, zeg maar.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Het zou citroen nederland netjes staan ook een soort van terug roep actie te houden voor de eigenaren van al wat oudere xsara’s waar het chervron van stuk is!! Dus op basis van vrijwilligheid mogen die eigenaren zich melden en dan wordt het alsnog netjes gemaakt!
Net zoals vandaag Toyota heeft gedaan met oudere modellen!! Het kan dus wel.
Maar citroen Nederland Olympiaplein hebben toevallig net niet de radio aan en geen internet, dus die weten van niets….
Ja maak mij er boos om dat een grote merknaam zich er zo met een jantje van lije afmaakt!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De type-aanduiding op het kofferdeksel van mijn CX uit 1976 was ooit mooi strak zwart, maar is inmiddels wat vervaagd. Als je erop let, zie je dat veel oudere CX’en hetzelfde euvel hebben, dus dit vraagt om een terugroepactie!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
frank-xsara schreef:Het zou citroen nederland netjes staan ook een soort van terug roep actie te houden voor de eigenaren van al wat oudere xsara’s waar het chervron van stuk is!! Dus op basis van vrijwilligheid mogen die eigenaren zich melden en dan wordt het alsnog netjes gemaakt!
Net zoals vandaag Toyota heeft gedaan met oudere modellen!! Het kan dus wel.
Maar citroen Nederland Olympiaplein hebben toevallig net niet de radio aan en geen internet, dus die weten van niets….
Ja maak mij er boos om dat een grote merknaam zich er zo met een jantje van lije afmaakt!
Nog een keer: Het probleem met de chevron is cosmetisch!
In tegenstelling tot bij Toyota:
[...] This time, the issue seems to be related to possible faults with the steering systems and water SPAM, which, as we understand it, are parts of the car necessary to its proper operation. Toyota is recalling a total of 14 models, including the Prius and Corolla. Cars built between 2000 and 2011 are impacted.
Dus het maakt nogal een verschil. Bij Toyota is de terugroepactie voor iets mechanisch wat het functioneren van de auto negatief kan beïnvloeden. (Zachtjes uitgedrukt, als het om de stuurinrichting gaat.) Het afbreken van een stuk grill, dat er puur voor de vorm zit, is dat niet.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Technoloog schreef:Nog een keer: Het probleem met de chevron is cosmetisch!
Als bij mijn voorganger op de snelweg er een chevron afwaait, vind ik dat meer dan puur cosmetisch. Maar je krijgt vooral een erg knullig imago dat je later weer met “creative technologie” slogans goed kan gaan maken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Bij mij is sinds een paar dagen ook de onderste chevron vertrokken. Mooie witte puntjes .....
Of-tie er af gewaaid is of door een winkelwagentje getorpedeerd weet ik niet. Boeit me ook niet zo .....
Ik ga de rest er ook uit slopen en plaats een mooi stukje zwart gaas terug (“creative solutions”).
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
De onderste?
Die heb ik eventueel nog eentje over, uit mijn donor grill. Laat maar weten of je interesse hebt.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Natuurlijk! Details?
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Doen we via de mail!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
2d schreef:Ik heb het idee dat het met name de phase 2’s zijn die hier last van hebben. Ik heb eigenlijk nog nooit een phase 3 (dus met mistlampen in de bumper) gezien waarvan de chevron ontbrak.
Ik zal je uit de droom helpen, mijn phase 3 break mist ook de bovenste chevron. Ik wil deze week even langs een aantal sloperijen gaan om te kijken of ze iets passends hebben liggen, maar kan iemand me vertellen of die van de phase 2 breaks dezelfde afmetingen hebben als die van de phase 3? En maakt het nog uit of hij van een break komt of van een ‘gewone’ Xsara?