Ik zat er al lang over na te denken maar ik heb vandaag toch de knoop maar eens doorgehakt en een 2cv gekocht!
Het is een 2cv6 spècial uit januari 1982. Bestuurdersstoel is niet zo mooi meer, plaatwerk is deels gerolt en dus ook niet echt heel netjes. Het chassis is op één plaats gelast maar heeft verder nog geen last van roest. De bodemplaten zijn ook dicht. Donderdag krijgt ‘ie een uitgebreide anti roestbehandeling. Verder heeft ‘ie als ‘t goed is donderdag weer APK tot 03-2007.
Dit is ‘m dan:
En verder, ik weet ‘t: De kleur is niet origineel voor dit bouwjaar, er zit een laadstroommeter in en dat hoort niet in een spècial, het dak sluit van binnen en dat hoort niet in een spècial en .....
Maar: hij rijdt heerlijk, schakelt en stuurt soepel, loopt lekker en is redelijk waterdicht!
Bovendien: Ik ben er blij mee!!! Donderdag ga ik ‘m ophalen bij Martien Mooijman (Roosendaal)
De foto’s en ‘t aanmelden komen na donderdag als ik ‘m voor de deur heb staan hoor!
Dank voor de felicitaties, ben er echt blij mee!!!
gaaf zeg! gefeliciteerd! Gaat er nu een bx weg?
Heb het antwoord al in het klaagtopic gevonden…
das een leuke eend we zien hem de 15e wel
Kijkaan, Serge is eindelijk verstandig geworden
Welkom bij de club van mensen die 2CV rijden / hebben gereden. In ieder geval welkom bij de club van luchtgekoelde Citroëns.
Ik wist helemaal niet dat jij op zoek was naar een 2CV. Hij ziet er in ieder geval leuk uit op de foto. De kleur lijkt me trouwens Bleu Lavende. Vergeet niet aan de garage te vragen of het winterkapje voor de grill er ook bij zit.
Ben benieuwd naar meer foto’s, maar die volgen dus nog.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Caroline81 schreef:gaaf zeg! gefeliciteerd! Gaat er nu een bx weg?
Heb het antwoord al in het klaagtopic gevonden…
Ja dus, 3 auto’s wordt me teveel van ‘t goede.. Vind ‘t aan de ene kant wel zonde maar goed, een Eend is toch NOG leuker!!!!!
XBXG schreef:Kijkaan, Serge is eindelijk verstandig geworden
Welkom bij de club van mensen die 2CV rijden / hebben gereden. In ieder geval welkom bij de club van luchtgekoelde Citroëns.
Ik wist helemaal niet dat jij op zoek was naar een 2CV. Hij ziet er in ieder geval leuk uit op de foto. De kleur lijkt me trouwens Bleu Lavende. Vergeet niet aan de garage te vragen of het winterkapje voor de grill er ook bij zit.
Ben benieuwd naar meer foto’s, maar die volgen dus nog.
Goeie, van dat winterkapje! Zal ‘t donderdag vragen (en nu opschrijven!) Ik wist ook niet dat ik op zoek was naar een 2cv hoor, had er wel vaak over nagedacht maar ‘k had altijd het idee dat dat veel te duur voor me was. Maar goed, ik hoef geen perfecte zoals je kunt lezen…
Inderdaad, eindelijk een boxer!
Zou ‘t Bleu Lavende zijn? Geen idee! Deze kleur werd volgens Martien Mooijman niet in 1982 geleverd maar pas later, hij hoort eigenlijk lichter te zijn (aan de binnenkant is ‘ie dat nog )
Mooie waguh !
En schaam je niet voor een gebrek aan orginaliteit. Mijn Eend heeft ook kleuren van Skoda en VW.
Maar die driehoekjes he ... Die lijken wat naar buiten te staan. Dat is het teken van een chassis dat krom is. Meestal door roest. Een Eendenchassis roest ook van binnen uit ...
Schijt aan originaliteit.
Misschien dat ‘t op de foto ook wel wat erger lijkt dan in ‘t echt, ik heb wat op de voorbumper staan dansen en er zat toch eigenlijk geen beweging in hoor! Ook was er zeker aan de voorkant niets te zien aan ‘t chassis.
Misschien voor de zekerheid maar meteen van die verstevigingsplaatjes erin laten lassen??
En tsja, dat ‘t chassis over een jaar of 2 / 3 vervangen zal moeten worden hoort misschien een beetje bij ‘t rijden in een Eend van deze prijsklasse. Ik hoop er alleen nog wel tot de volgende APK mee te kunnen doen hoor! (03-2007)
Lelijke Eend schreef:
Maar die driehoekjes he ... Die lijken wat naar buiten te staan. Dat is het teken van een chassis dat krom is. Meestal door roest. Een Eendenchassis roest ook van binnen uit ...
hoeft niet, als die dingen ooit een tikje hebben gehad..
Citroën 2CV6 Spécial, chassis in goede, originele staat, carosserie in goede staat, bouwjaar 1981,
schijfremmen vóór. Prijs €....,-
dit staat onder de eend op de site van Martien Mooijman
Goed volstampen met owatrol dan. Even een weekje laten drogen en dan een laag tectyl er overheen.
Schijt aan originaliteit.
staat €1.950 er niet meer bij?? Dat originele staat is misschien waar voor ‘t chassis, maar niet voor de rest hoor!!
Maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen in Martien Mooijman! Hij heeft me ook m’n eerste BX verkocht en daar heb ik een perfecte auto aan gehad!
voge schreef:staat €1.950 er niet meer bij?? Dat originele staat is misschien waar voor ‘t chassis, maar niet voor de rest hoor!!
jewel maar ik dacht:
ik hou de prijs lekker voor mezelf
Ik niet hoor… De prijs is ook wel iets aangepast, het eindresultaat hou ik lekker voor mezelf
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed werk man! Van harte!
Je zult zien dat eend rijden niet zo duur hoeft te zijn, maar het is wel fantastisch!!!
Beeld je in, komende zomer met mooi weer, lekker het dakje open, muziekje op, enzovoorts… Arhg… was het maar weer zomer.
Het is autorijden op zijn puurst!
Veel plezier er van!
PS Nu nog een GS erbij misschien???