Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bestaan er eigenlijk klassiekers die uitsluitend met dieselmotor geleverd zijn?
(Of gaan we hiermee off-topic?)
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Apprentice schreef:Nogmaals: een kastje is GEEN oplossing. Het invoeren hiervan kost klauwen met geld en het is bovendien een flagrante schending van de privacy.
En de software in het kastje kan aangepast worden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Als je zeg maar 3 maanden per jaar je oldtimer mag gebruiken. Lijkt me een prima idee. Voor degenen die oldtimer goedkoop willen blijven rijden is er de 2CV. Kost weinig MRB en het onderhoud is ook te overzien.
Mooiere regeling vind ik om diesels van na een bepaald bouwjaar belasting te laten betalen. Dat wordt voor mij ook vervelend. Maar er zal een rationeel tegenvoorstel moeten komen. En aangezien het in de berichtgeving elke keer gaat om de 1986er 190D lijkt me dat de doelgroep voor MRB….
Ik vind het krom om de lpg rijder, die toch wel het milieuvriendelijkste rijdt wat kan met een oudere wagen zonder andere aanpassingen, ook te laten bloeden.
@ Ree: Elke regeling is te misbruiken. Maar het gaat erom hoe makkelijk dit wel of niet gaat.
Ik ben ook volledig tegen kastjes of andere Big Brother oplossingen. Voor zover je in dit land privacy hebt wordt ie al te vaak met voeten getreden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Apprentice schreef:Nogmaals: een kastje is GEEN oplossing. Het invoeren hiervan kost klauwen met geld en het is bovendien een flagrante schending van de privacy.
Ik heb niets te verbergen ,en je moet wat als je geen mrb wilt betalen of je klassieker goedkoop wilt houden.
Echt ik begrijp het probleem niet,of je moet op plaatsen komen die iemand niet mag weten.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Maarja, als ik zie wat je betaald om überhaupt eigenaar te zijn van een niet oldtimer vandaag de dag zonder er ook maar een meter mee gereden te hebben snap ik het heel goed dat mensen bijvoorbeeld een mercedes 190 d of een bx diesel of iets dergelijks gaan kopen. Dan blijft er tenminste nog geld over om een euro belasting per liter brandstof naar de staat te sluizen. Ikzelf ben ook op zoek naar een mooie betrouwbare en goedkope auto en aangezien ik voor een 1.1 3 cilinder japans broodtrommelwagentje evenveel betaal als voor een, pak em beet, volvo 240, mercedes190, bmw 3, 5 of 7 van voor 1986 tijd dan heb je voor de laatstgenoemde véél meer auto en valt mijn keuze daar eerder op. Bovendien is het het wellicht cliche om te zeggen maar een auto van 25 jaar oud die nog steeds dagelijks gebruikt wordt is niet beter qua uitstoot voor het mileu, maar over zijn geheel genomen milieutechnisch wél beter dan een nieuwe auto. Want zo gigantisch laag zijn die verbruikscijfers tegenwoordig nu ook niet. Die roet? Laten we daar maar van zeggen dat het de veiligheid ten goede komt omdat je bumperklevers op afstand houdt.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
@Viny ook jij hebt wat te verbergen, zie https://www.bof.nl/ons-werk/niets-te-verbergen/ .
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Evan schreef:@ Ree: Elke regeling is te misbruiken. Maar het gaat erom hoe makkelijk dit wel of niet gaat.
Een moderne auto is makkelijk te chippen. Een GPS kastje zal niets lastiger zijn.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Beste Thijs
Ik heb het vluchtig gelezen ,maar ik zie niet in wat alleen km registratie met je prive te maken heeft.
Je kunt alles zo uitvoeren dat alleen gereden kilometers worden geregistreerd.En daar gaat het hier over.smsjes zullen hierdoor niet verzonden worden haha
Nee echt als alles eerlijk moet en ik schreeuw moet worden verantwoord, kom je er niet onderuit.
Wij willen alle de voordelen maar zijn ergens niet bereid om hiervoor te betalen of wat gegevens te verstrekken zo kom je er natuurlijk nooit uit.
De enigste eerlijke oplossing is het digitaal registreren van gereden kilometers,en je hoeft echt niet door tegeven waar je naar toe bent geweest.
En het kastje of gps tracker kan echt wel zo gemaakt worden dat er niet aan te frunniken valt.
De kosten van een dergelijk app betalen we zelf,ontwikkelings kosten zijn er weinig want het is allemaal al gedaan.Dus wat zeuren we nu
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Hmm…de overheid en digitale registratiesystemen…
Ik zeg: OV Chipkaart…
OV chipkaart
Dat zijn toch die pasjes waarmee bepaalde bewindslieden zich op de kaart wilden zetten (onder het mom van lekker makkelijk)eigenlijk heb ik er ook een maar zo een niet op naam,en ik moet zeggen werkt super nog nooit een probleem mee gehad.
En ja de overheid weet nu dat ik naar mijn zoon en schoondochter ga in Uitgeest.
Zo nu weten jullie het ook
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Die werkt toch prima over het algemeen?
Probleem hier is dat Nederlanders veelal azijnpissers zijn en wanneer er iets nieuws geintroduceerd wordt als gekken op zoek gaan om de gaten in het systeem op te sporen. Als er dan zo’n gat gevonden is gaan we met z’n allen klagen dat het niet deugt. Dit terwijl het uiteindelijke percentage van mensen dat daar echt misbruik van gaat maken nihiel is.
Denk je echt dat allemaal die andere digitale systemen die ze overal ter wereld gebruiken volledig waterdicht zijn? Nee, natuurlijk niet. Men accepteert gewoon dat er een kleine groep mensen is die er misbruik van maken. So be it!
Als je je strippenkaart niet afstempelde maakte je ook misbruik van het systeem….shocking.
De invoering heeft alleen bijna 20 jaar geduurd…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
viny schreef:En het kastje of gps tracker kan echt wel zo gemaakt worden dat er niet aan te frunniken valt.
Dat is zeker niet makkelijk. En mag je rijden als je geen GPS ontvangst hebt? Hoe gaan we controleren of je klassieker binnen staat, of dat er gewoon een loodstripje op het kastje zit? Kilometerregistratie is echt geen reeele optie.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Is het niet een idee om te zeggen, dat oldtimers van 35 jaar of ouder betalen geen mbr en 25 tot 35 betalen 50% mrb.
Dan zijn de hele oude oldtimers waar je eigenlijk niet 30k per mee gaat rijden(op een paar uitzonderingen na),belasting vrij, en diegene die een oldtimer hebben van 25-35 jaar betalen dan wel iets maar dit is wel te overzien. Voor en 2cv is het een heel laag bedrag en als je een cx gti turbo2 rijdt, dan kun je dat beetje extra ook wel betalen.
En verder zorg je er dan voor dat het financieel niet uitmaakt dan diesel of benzine rijdt.
Zowiezo vindt ik het stom om te denken dat oldtimer rijden goedkoper is dan een jonge auto van een jaar of 5 oud.
Goede raad is voorraad
tilanus schreef:Die werkt toch prima over het algemeen?
Probleem hier is dat Nederlanders veelal azijnpissers zijn en wanneer er iets nieuws geintroduceerd wordt als gekken op zoek gaan om de gaten in het systeem op te sporen. Als er dan zo’n gat gevonden is gaan we met z’n allen klagen dat het niet deugt. Dit terwijl het uiteindelijke percentage van mensen dat daar echt misbruik van gaat maken nihiel is.
Denk je echt dat allemaal die andere digitale systemen die ze overal ter wereld gebruiken volledig waterdicht zijn? Nee, natuurlijk niet. Men accepteert gewoon dat er een kleine groep mensen is die er misbruik van maken. So be it!
Als je je strippenkaart niet afstempelde maakte je ook misbruik van het systeem….shocking.
Daar maak je een zeer goed punt ben het met je eens voor 100%
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter