Ree schreef:viny schreef:En het kastje of gps tracker kan echt wel zo gemaakt worden dat er niet aan te frunniken valt.
Dat is zeker niet makkelijk. En mag je rijden als je geen GPS ontvangst hebt? Hoe gaan we controleren of je klassieker binnen staat, of dat er gewoon een loodstripje op het kastje zit? Kilometerregistratie is echt geen reeele optie.
Als je het bewust kraakt of wat dan ook ,zet er een boete op die niet mis is,bellen zonder carcit moest 1000 euro kosten.
Als je wordt gesnapt met een niet werkend gps tracing systeem wat doel bewust is gesaboteerd direct de auto pletten.
Ik bedoel hiermee te zeggen,als de regel er nu eenmaal is waarom hem ook niet volgen kost geen moeite.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
viny schreef:Als je wordt gesnapt met een niet werkend gps tracing systeem wat doel bewust is gesaboteerd direct de auto pletten.
Eeh, ja, nu zie ik het ook ineens. Goed plan.
Ook een TomTom doet het wel eens een ochtendje niet. Dan maar niet naar de CitroMobile?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
eigenlijk moet je dan ook de laatste zin erbij vermelden,anders wordt het weer uit het verband getrokken.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
viny schreef:..bellen zonder carcit moest 1000 euro kosten.
Als je wordt gesnapt met een niet werkend gps tracing systeem wat doel bewust is gesaboteerd direct de auto pletten.Ik bedoel hiermee te zeggen,als de regel er nu eenmaal is waarom hem ook niet volgen kost geen moeite.
Besef je wel wat je zegt? Ik denk het niet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat zou ik dan niet beseffen,ik vraag het me af wat is er moeilijk aan het volgen en uitvoeren van regels.(die er overigens moeten zijn omdat er altijd mensen zijn die op de een of andere manier misbruik maken of er gewoon lak aan hebben)
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een boete van 1000 euro voor het hand-held bellen, je auto pletten bij een niet werkende gps, wat is het volgende? executie als je ziek wordt en niet kunt werken? “Sorry, is een regel, die voeren we uit meneer” “nog een laatste wens”?
Je bent niet fris man
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
jij hebt dus die laatste regel niet gelezen
Dat is wat ik bedoel met iets uit zijn verband halen.
En bellen zonder carkit mag van mij gerust 1000 euro boete zijn.Ik bel niet zonder carkit jij wel soms.(ernstige gevolgen ook rijden onder invloed)
Nogmaals wat is er mis met het uitvoeren van een regel als die het gebruik van een oldtimer laat voor wat het is.Ook al moet dat met kilometer registratie
En ik ben echt geen moraal ridder,sommige regels mag je gewoon weg niet aan je laars lappen als je anderen in gevaar zou kunnen brengen
En dan nog dit
ik en mijn vrouw zijn ziek en mogen ik zeg met nadruk mogen nooit meer werken ben 52 en vindt dit vreselijk.
Maar ben niet boos hoor dat is niet mijn aard,ik snap de meningen van mensen wel ,en juist daarom moet je met zijn allen zoeken naar een goede maatregel
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik overtreedt regelmatig regels. Soms bewust, soms onbewust. Hier hoort een proportionele consequentie aan te hangen. Bij een niet proportionele consequentie maakt de overheid misbruik van haar macht.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dat doe ik ook wel eens ,maar ik aanvaard de gevolgen.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
WE gaan nu stoppen met die kansloze discussie en ON-TOPIC, dus over het afschaffen van de vrijstelling, verder!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
[Edit Rene] ONTOPIC VERDER! [/edit Rene]
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Redbird schreef:Is het niet een idee om te zeggen, dat oldtimers van 35 jaar of ouder betalen geen mbr en 25 tot 35 betalen 50% mrb….
Goeie optie!
Iets dergelijks bestaat namelijk al voor motorfietsen: als je jaarbijdrage betaalt wordt één kwartaal in rekening gebracht.
Is ook een goede optie,komt vanzelf een tijd dat je er optimaal van kunt genieten
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Heren, het gaat om het milieu en niet om de staatskas. Ik vraag me af of die beste man die een DS electrisch heeft gemaakt ook MRB moet gaan betalen.
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
@ Han: Zolang er nergens een uitzondering naar het type aandrijving wordt gemaakt natuurlijk wél, en met wat pech is die man met zijn zware accupakket dubbel de Sjaak.
Ik zeg nog maar eens dat we alle middelen al hebben om tot een goed compromis te komen. Oldtimerkenteken, aanvoer saboteren, klaar. Eigenlijk is die hele regeling al bijna klaar op het moment dat je hem verzint. Als het over het milieu gaat kan ik me verder prima vinden in een optie om op basis van getroffen voorzieningen te betalen, dus: met geregelde driewegkat, roetfilters en wat er zoal nodig is achteraf ingebouwd gewoon weer belastingvrij rijden.
Een houderschapsbelasting heeft daarbij een solidair trekje in die zin dat de mensen in de stad meebetalen aan het gebruik van wegen door mensen buitenaf. Oftewel een Randstedeling die eigenlijk alles op de fiets kan doen betaalt mee met een boer in noord Groningen die wel aan een autootje móet om ergens te komen.
Kastjes in auto’s doen we natuurlijk gewoon niet. Daar begeven we ons namelijk op een gevaarlijke helling die misschien nu geen controle op je gangen mogelijk maakt, maar waardoor de weg daarnaartoe wél ingeslagen wordt (is dat nog wel een zin?). Als dat per sé moet wil ik voor het juiste DDR-gevoel ook in een Wartburg rijden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!