3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Welke Xsara te kiezen (de jacht is geopend)
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 807

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 13 oktober 2012 01:13 PM
  [ # 31 ]

Even een vraagje, heb je al wel eens gereden in een Xsara? Niet om de xsara liefhebbers tegen de schenen te schoppen, maar het is best een stap terug vanuit een Saab 9000. Stukken kleiner en in ieder geval heel ander soort stoelen. Wie weet vind je het helemaal niet lekker rijden. Kan je excel sheet wel zeggen dat het een logische keuze is, maar als je je vervolgens elke km zit te ergeren is het ook niets.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 oktober 2012 01:23 PM
  [ # 32 ]

Over het algemeen lees ik echt weinig klachten over het normale zitmeubilair. Laat staan de stoelen in een Exclusive of VTS. Die zijn domweg beter dan heel wat duurder spul.

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk dat het nogal een overstap is, van een 9000 naar een Xsara.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2012 02:12 PM
  [ # 33 ]

Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, dus proefrijden kan geen kwaad.
Maar ik heb toch wel diverse complimenten gehad dat een Xsara lekker zit Wink

Persoonlijk geeft ik de voorkeur aan de ouwe meuk die ik heb staan, maar dat is helemaal niet te vergelijken met een Xsara…

Profiel  

mikekiwi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 20 oktober 2012 01:28 AM
  [ # 34 ]

Dank voor de updates en reacties. Nee, ik heb nog nooit in een Xsara gereden en ja, ik weet dat ik op een aantal punten geen vooruitgang ga boeken. De 170PK turbo met automaat van de Saab is heerlijk rijvertier, maar is ook weer niet zaligmakend.

Omdat de verbouwing van ons huis wat uit de hand is gelopen (maar wel erg naar de zin geworden), zoeken we wijzes om wat minder geld uit te geven en één daarvan is het bezuinigen op vervoer. Het is dus daarom op dit moment een puur rationele, economische keuze: hoe kunnen we de komende jaren zo goedkoop en bedrijfszeker mogelijk (met enkele eisen qua degelijkheid, ruimte en trekvaardigheden) ons van A naar B verplaatsen. Vandaar dus het excel-staatje als uitgangspunt en niet het rijplezier etc.

De Saab gaat er op niet al te lange termijn uit, dat hebben we inmiddels besloten tijdens een retraite in een hutje op de Veluwe (vandaar ook mijn wat late reactie). Er is al interesse voor getoond vanuit de Saab-community.

En nu nog kijken wat er voor terug gaat komen. De Xsara staat qua aanschafprijs, mogelijkheden, verkrijgbaarheid en zuinigheid op dit moment op nr. 1, maar toch wel redelijk snel gevolgd door een Nissan Almera 1.5 uit 2000-2002. Deze laatste is wat kleiner denk ik, maar ongeveer even zuinig. Qua betrouwbaarheid neig ik de Nissan op nr. 1 te zetten. Is echter wat schaarser als 5-deurs beschikbaar binnen budget en er is ook geen break-variant beschikbaar.

Wensenlijst op dit moment (qua xsara dan): 1.6 16v benzine, 5 deurs (twijfel is er nog of een break de voorkeur heeft), met cruise-control (luxe, maar ook zuinig), trekhaak, 2e gen. Bij voorkeur ook zonder af-fabriekradio, scheelt me weer gedoe met adapterstekkertjes, aanpasframepjes etc.. Sterke voorkeur voor een lichte metallic-kleur.

LPG: tja, weet niet. Op dit moment wat LPG-issues met de Saab en dat doet twijfelen. Wel goeiekoper, maar ook nadelen…Daarop inhakend: past een reservewiel in de xsara rechtop onder de hoedenplank/afdekzeil (als break)?

Heb al wat aardige Xsara’s op het oog, begin november gaan we denk ik eens kijken of we wat proef kunnen rijden (helaas eerder wat familieverplichtingen in de weekends en de Saab moet ook nog verkoopklaar gemaakt worden.

Profiel  

mikekiwi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 oktober 2012 05:04 PM
  [ # 35 ]
boeman schreef:

Even een vraagje, heb je al wel eens gereden in een Xsara?

Eh, ja! Vandaag mijn eerste kilometers in een Xsara gemaakt en dat viel geheel en al niet tegen kan ik vertellen. Even de goede zit vinden, maar dat was geen probleem. Stoelen zitten prima; deze zachte stoelen met stroeve stof zijn heel anders dan de lederen zetels uit de 9000, maar zeker niet onprettig.

Was een leuk exemplaar, staat zeker op de lijst als mogelijk interessante auto. Nadeel was de redelijk hoge prijs en het ontbreken van een stuk trekijzer. Dat laatste kan geregeld worden, maar de 500 euro die daarvoor werd gerekend vond ik wat te veul (al was daar wel over te praten als ik niets zou inruilen).

Ruimte voor de passagiers is zeker voldoende en de auto voelde redelijk goed aan. Achteruit vinden was wat lastig (moet je die pookknop nu induwen of niet), maar dat is altijd wat gewenning, zeker omdat ik nu automaat rijd.
Er stond daar ook een Break, maar die deed wat afgeleefd aan. Kofferruimte is daar wel ideaal in, maar denk niet dat dat doorslaggevend gaat zijn.
Een nette auto vinden met al onze wensen voor een mooie prijs staat voorop en dat mag dan zeker ook een Berline zijn. Nu eerst de Saab nog zien te verkopen en dan gaan we op jacht!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2012 07:39 PM
  [ # 36 ]

Pook hoeft niet ingeduwd te worden, sterker nog, dat kan niet Wink

De achterruit gaat niet altijd even makkelijk. Je zou eventueel de bakolie eens kunnen laten vervangen voor wat verbetering als het echt niet went.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 oktober 2012 12:49 AM
  [ # 37 ]

Een Nissan zou ik echt niet doen, daar heb ik vorig jaar ook ingereden, wat een hondenhok is dat zeg.
In een Xsara heb je het gevoel dat je in een luxe en stevige auto zit.

Profiel  

mikekiwi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 oktober 2012 08:59 AM
  [ # 38 ]
Arjan Verkade schreef:

Pook hoeft niet ingeduwd te worden, sterker nog, dat kan niet Wink

De achterruit gaat niet altijd even makkelijk. Je zou eventueel de bakolie eens kunnen laten vervangen voor wat verbetering als het echt niet went.

Ok, duidelijk, we gaan zien hoe het later gaat met het uiteindelijk aangeschafte exemplaar. Bakolie kan altijd idd.

Profiel  

mikekiwi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 oktober 2012 09:04 AM
  [ # 39 ]
ZX1.4i schreef:

Een Nissan zou ik echt niet doen, daar heb ik vorig jaar ook ingereden, wat een hondenhok is dat zeg.
In een Xsara heb je het gevoel dat je in een luxe en stevige auto zit.

Mwoah, hondehok lijkt me wat overdreven, heb in het verleden een almera en een sunny gehad(wel de meest luxe sgx en slx versies) en dat was best te doen. Maar snap uiteraad wel dat de xsara wat groter is en ook ‘beter’ overkomt.
En alles is relatief, in sommige opzichten is de xsara een hondehok in vgl met m’n Saab.

De Nissan valt waarschijnlijk toch af, de auto’s die ik met mijn budget kan kopen zijn eigenlijk niet de exemplaren die je zou willen hebben.

Vandaag een geinteresseerde voor de Saab, hoop dat dat goed uitpakt…

Profiel  

mikekiwi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 oktober 2012 10:25 PM
  [ # 40 ]

De Saab is verkocht en wordt aankomende donderdag overgedragen. Had al een mooie Xsara op het oog, maar daar was iemand me net voor, dat was balen.

Nu dus zoeken naar een mooi, goed verzorgd exemplaar dat aan de eisen voldoet:

- Phase 2/3
- 1.6 16V
- trekhaak
- 5 deurs
- Berline / Break maakt niet gek veel uit, denk dat de Berlines qua budget en KM -standen over het algemeen meer in aanmerking komen
- KM-stand <150.000km
- prijs < € 2500 (dus wat ik ervoor betaal, niet vraagprijs)
- straal van max ca. 50km rond Alphen aan den Rijn (heb nu geen auto meer om te kijken en dat wordt nogal een onderneming)
- bij voorkeur lichtmetallic kleur
- bij voorkeur met Cruise Control

Uiteraard heb ik al wat zoekwerk gedaan en dit staat onder andere op mijn lijstje:
Auto 1

Auto 2 (ietsje te duur, dat wel)

Auto3

Auto4

Auto5

Iemand nog andere suggesties of een mening over bovenstaande auto’s? Of misschien er zelf nog een te koop?

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 816

- Xsara diffrence 2
Gepost: 30 oktober 2012 11:01 PM
  [ # 41 ]

mijn oude de 17-gg-xh top auto staat nog steeds te koop

http://autobedrijftijink.nl/citroen-xsara-1-6i-16v-l-prestige-keurige-aut

best wel een beetje spijt van mis hem best wel confused

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten

- Xsara diffrence 2
Gepost: 30 oktober 2012 11:07 PM
  [ # 42 ]

en wat de km stand betrefd moet je je niet blind aan staren de oude xsara van mij heeft 229.000 gereden

ik was 2e eigenaar met voledige onderhouds history heb er 1 jaar met plezier en probleemloos mee gereden 12.000 km lang 1 ltr olie thats all !!!!

dus ondhoud 17-gg-xh ph2 met ph 3 bumper en spiegels cheese

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  

mikekiwi
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 oktober 2012 11:13 PM
  [ # 43 ]

Ha, dank…alleen doe ik er wat lang over (>4 uur) vanuit Alphen aan den Rijn met de trein en de bus. Maar een mooie auto, dat zeker.
De auto die ik net aan mijn neus voorbij zag gaan had 130K op de teller en was 2 jaar nieuwer en nog een stuk goedkoper. En dat vond ik eerlijk gezegd nog net iets aantrekkelijker dan jouw versie. Was bij jou al wel de distri voor de 2e keer gedaan?

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten

- Xsara diffrence 2
Gepost: 31 oktober 2012 12:01 AM
  [ # 44 ]

klopt was voor mij ook niet in de buurt (den helder) ik heb mijn huidige auto daar gekocht vandaar ie nu daar te koop staat en de distributie stond weer op de planning bij 240.000 dus dat zal bij de verkoop moeten worden geregeld lijkt mij

en onthoud prijzen zijn vraag prijzen he

suc 6 Wink

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 02 november 2012 09:50 AM
  [ # 45 ]

hey Mike,

ik heb een half jaar geleden de overstap gemaakt van Volvo (G3) terug naar Citroen (dsl).
en zat met vergelijkbare vragen.
wilde persé een lekkere en economische wagen.

heb na veel vergelijken een Xsara break 2.0 hdi gekocht.
nog geen seconde spijt van gehad.
rijdt prima in zijn klasse, ruim genoeg en is knettertjezuinig.
ik rij 50/50 snelweg/stad en haal ALTIJD met gemak 1 op 18,5.
alleen snelweg is 1 op 21. (ok, ok ik rij zelden 110 km/h+)
laatst flink haast met een veel te zware aanhangwagen, en dan dus 1 op 18,5.

(ik ben onderwijzer en kan rekenen Smile )

verder geen druppel olie of wat dan ook hoeven bij te gooien.
mijn doel om onder de 400 euro/maand te blijven (alle vaste kosten, 25K km/jaar & incl 1000 euro/jaar onderhoud) lijk ik makkelijk te halen.

ik was 1600 euro kwijt voor een 2001 met 260.000, 1e eigenaar met boekjes
zoek een goed exemplaar en met wat geluk en wijsheid…

succes!

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook