62 van de 282
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 01 november 2012 09:16 PM
  [ # 916 ]

Als je daar staat met een hoop liefhebbers met hun tuut tuut en een postzak zoals jij zegt.

Dan denk ik dat er zeker naar je geluisterd wordt, en dan begint het pas.

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 01 november 2012 09:28 PM
  [ # 917 ]

[edit moderator: off-topic reactie verwijderd]

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 november 2012 09:34 PM
  [ # 918 ]

Houden we er nog af en toe rekening mee dat dit geen politiek topic is?

Het onderwerp is “MRB, Milieuzones,  Vrijstelling e.d”
Laten we het dus niet over zorgkosten enz. hebben


S.V.P. ontopic reageren!  police

 

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 01 november 2012 09:43 PM
  [ # 919 ]

Mijn excuus zal voortaan niet meer reageren ,alleen als het over de mrb gaat.

Maar ik vond die dubbeldooier wel leuk Wink

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 november 2012 09:45 PM
  [ # 920 ]

very good

 

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 november 2012 10:17 PM
  [ # 921 ]

Als onze DS belast gaat worden als een normale moderne auto gaat me dat 1588 euro per jaar kosten volgens de belastingcijfers van dit jaar. Het zal dus nog wel hoger uit gaan vallen als dit plan inderdaad zo door gaat omdat ik verwacht dat de MRB volgend jaar ook weer duurder wordt (een oude koe wordt ook weer een melk-koe).
Dat niet iedereen gecharmeerd is van oldtimers kan ik in komen maar iemand van het een op het ander moment met een dergelijke extra kostenpost opzadelen is gewoon onbeschoft.

Het mooiste zal natuurlijk zijn als het voorstel in z’n geheel zal worden afgeschoten. Over het algemeen geldt in de politiek dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Het betekent ook niet dat de soep geheel koud gegeten zal worden en dus zullen bepaalde oldtimers belast gaan worden waar dit nu nog niet het geval is.
De redenering milieu en het feit dat er flink wat oude diesel auto’s bij zijn gekomen de afgelopen jaren leidt bij mij tot de conclusie dat er een groep diesel oldtimers belast moeten gaan worden die momenteel nog vrijgesteld zijn. Dit ook omdat diesel als brandstofsoort als zeer vervuilend wordt ervaren door de politiek. Het is misschien niet zo hard mijn conclusie als wat ik inschat als mogelijk compromis (lauwe soep).

Ik raak inmiddels wel steeds meer benieuwd wat de Knac als tegen-voorstel gaat aanbieden aan de politiek met de hopelijk zeer grote voorraad handtekeningen. In ieder geval een groot aantal mensen uit mijn adresboek heeft inmiddels al getekend.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 01 november 2012 10:26 PM
  [ # 922 ]

Netjes.
25224 personen in twee dagen.

JW

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 november 2012 11:18 PM
  [ # 923 ]

uhhhhh, zoveel mensen staan niet in mijn adressenboek maar al deze mensen beschouw ik vanaf eergisteren wel als ‘vrienden’ Wink (inmiddels 26138 mensen).

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 02 november 2012 12:22 PM
  [ # 924 ]

[edit moderator: off-topic reactie verwijderd]

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 november 2012 02:42 PM
  [ # 925 ]

Ik heb intussen veel gelezen over diesel-mercedessen en de meest voorgedragen oplossing zou het belasten op basis van brandstoftype en het aantal gereden kilometers per jaar zijn.

Echter, zou het niet een idee zijn om ook eens te kijken naar de feitelijke zeldzaamheid van een oldtimer? Een beetje alsof het om bijzondere diersoorten gaat. Het lijkt me minder nodig om een ‘soort’ te beschermen waar er nog een half miljoen van rondrijden dan eentje waar er nog maar honderd van over zijn.

Bovendien betekent zeldzaam meestal ook: veel onderhoud, minder onderdelen en specialisten beschikbaar en daardoor noodgedwongen meer eigen werk. Dat is érg onaantrekkelijk voor een zogenoemde ‘Mercedespauper’ die zo gratis mogelijk wil rijden. Aan de andere kant is het volgens mij precies de reden waarom de belastingvrijstelling ooit is ingevoerd.

Het alternatieve voorstel voor oldtimers zou dan dus kunnen gaan inhouden dat:
- Ieder voertuig van 25/30 jaar of ouder een oldtimer is (gunstig i.v.m. ecologische voetafdruk);
- Oldtimers in eerste instantie normaal worden belast op basis van regio, brandstof en gewicht;
- Dat er gekort wordt op die belasting indien de oldtimer minder dan een bepaald aantal kilometers per jaar rijdt;
- Dat er gekort wordt op de belasting op basis van de zeldzaamheid van de oldtimer.

Bijvoorbeeld: 10.000 km of meer = 0% en 1000 km of minder = 50% korting en 10.000 exemplaren of meer = 0% en 1000 exemplaren of minder = 50% korting. De maximale korting is dan dus 100%. Je kunt evt. ook het aantal km’s zwaarder laten wegen in de korting dan de zeldzaamheid of andersom.

De nodige informatie kan bij de eigenaars zelf worden opgevraagd en is eenvoudig controleerbaar. De formulieren die ingevuld moeten worden om in aanmerking te komen voor kortingen zullen waarschijnlijk ook nog als filter werken omdat niet-liefhebbers al dat gedoe er niet voor over hebben.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 november 2012 02:53 PM
  [ # 926 ]

Dit klinkt of er nog een blik ambtenaren opengetrokken moet worden. Dat kost alleen nog extra geld Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 02 november 2012 03:14 PM
  [ # 927 ]

sm en gs , zitten wel goed bij dat voorstel
voor de ds en de 2cv wordt het al minder [ mbt zeldaamheid ]

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 november 2012 03:26 PM
  [ # 928 ]

Niet te veel naar de getalletjes kijken, da’s maar als rekenvoorbeeld.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 november 2012 03:35 PM
  [ # 929 ]

Je denkt toch niet dat er een ambtenaar van plan is om te onderzoeken welke auto er zeldzaam is en welke niet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2012 03:44 PM
  [ # 930 ]

Precies, dat gaat em niet worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
62 van de 282
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook