1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Ik begin te twijfelen…..(maar nu niet meer)
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 02 januari 2006 10:21 PM

Ik begin langzaam aan een beetje te twijfelen.

Heb mayo in mijn koelvloeistof (oliekoeler kapot), speling op mijn draagarmrubbers en waarschijnlijk mindere ADAL’s. En geen plek of gereedschap om het zelf fatsoenlijk op te lossen, laat staan de tijd of de middelen om het te laten doen.

Wat is wijsheid…..

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 januari 2006 10:26 PM
  [ # 1 ]

je kan 2 dingen doen de auto maken of laten maken
of de auto inruilen en een andere aanschafen
ik weet niet wat het maken kost enz maar de keus ligt toch bij jezelf en wat de portomonee toe laat Very Happy

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2006 10:54 PM
  [ # 2 ]

Re: Ik begin te twijfelen…..

EW schreef:

Heb mayo in mijn koelvloeistof (oliekoeler kapot), speling op mijn draagarmrubbers en waarschijnlijk mindere ADAL’s. En geen plek of gereedschap om het zelf fatsoenlijk op te lossen, laat staan de tijd of de middelen om het te laten doen.

Wat is wijsheid…..

euh mag ik em kopen?
wupke die zn bix zijn tanden op de straat zag liggen.. Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 januari 2006 10:55 PM
  [ # 3 ]

EW schreef:

Wat is wijsheid…..

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik uitkijken naar een andere.
Je schrijft dat je niet in staat bent het één en ander zelf te repareren. Het blijft vast niet bij deze zaken. 
Tip: Zag bij Renard een aantrekkelijke ZX break 19d staan.

Jeroen

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2006 11:08 PM
  [ # 4 ]

toniclight schreef:

Tip: Zag bij Renard een aantrekkelijke ZX break 19d staan.

Jeroen

Hmmmm,

Zij ruilen ook vaak best goed in toch?

Break, airco…...

En die KPH zal ook misschien nog wel helpen…..

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 02 januari 2006 11:11 PM
  [ # 5 ]

De HDI van Renz ? Cool

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 02 januari 2006 11:17 PM
  [ # 6 ]
Bram schreef:

De HDI van Renz ? Cool

Zou op zich wel willen, maar is op het moment te begrotelijk in aanschafprijs. Verder is een break ook wel handig met een tweede kleine op komst. Waar je meteen de belangrijkste reden hebt dat ik me toch afvraag of de Xantia nog wel houdbaar is (anders zou ik gewoon repareren). Ben ook bang voor onderhoudskosten (dat die bij een HDI toch wat duurder zijn dan bij een 1.9D).

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 02 januari 2006 11:19 PM
  [ # 7 ]

en is een gas auto geen optie die zijn vaak goedkoper in aanschaf en ook in vaste lasten

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 02 januari 2006 11:38 PM
  [ # 8 ]
citroenc2 schreef:

en is een gas auto geen optie die zijn vaak goedkoper in aanschaf en ook in vaste lasten

Weet ik zo net nog niet. Met ongeveer 45.000 km/jaar (en waarschijnlijk komend jaar vaker op pad voor het werk, dus zomaar 5000 erbij zou niet vreemd zijn) ben ik bang dat ik een gasbak zo oprijdt. Zeker in de prijsklasse waarin ik zou zoeken. En ik vraag me af of ze echt goedkoper zijn. Motorisch heb ik namelijk eigenlijk nog weinig gehad. Alleen die oliekoeler (ca. 200 euro!!) en een keer een spanrol. En dat ruilen voor kleppenstellen en koprevisies? Waar mijn auto aan lijdt is voornamelijk gebruiksslijtage aan het onderstel. En overige kosten? 1op12 LPG van 55 ct of 1op18 Diesel van 93 ct doet elkaar niet zo heel veel (eur 260/jaar, hmm, twee tientjes per maand). Zou ik het extra onderhoud moeten verdienen op de wegenbelasting.
Waar ik wel eens aan gedacht heb (maar dat kan niet uit omdat de 205 niet weg mag en drie auto’s een beetje veel is) is een klein opdondertje op diesel of lpg voor de zakelijke en woonwerkkilometers (30.000 km) (saxo’tje, 106je ofzo) en een grote Break op LPG3 voor de privékilometers en het woonwerk van mijn vrouw (samen kleine 20.000 km). Maar goed, dat zou ik moeten realiseren door of dat kleine opdondertje of de 205 als gezinsauto in te gaan zetten omdat dan eerst de dure Xantia eruit moet en dat is wel weer lastig.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 03 januari 2006 12:48 AM
  [ # 9 ]

Sec de investering (cq. laten doen)? Afkappen en wel direct.

Anderszijds: er is hier toch een sleutelmeeting? Misschien met een beetje hulp en wat schrapen in je agenda voor wat tijd…. Voor het geld van de reparatie heb je geen andere.

Oliekoeler valt me wel tegen qua bedrag Shocked, is dat bij een sloop niet te regelen? Blijft het tijdsaspect natuurlijk staan.

Rationeel gezien: kappen.

Ik snap dit niet:

Waar ik wel eens aan gedacht heb (maar dat kan niet uit omdat de 205 niet weg mag en drie auto’s een beetje veel is) is een klein opdondertje op diesel of lpg voor de zakelijke en woonwerkkilometers (30.000 km) (saxo’tje, 106je ofzo) en een grote Break op LPG3 voor de privékilometers en het woonwerk van mijn vrouw (samen kleine 20.000 km). Maar goed, dat zou ik moeten realiseren door of dat kleine opdondertje of de 205 als gezinsauto in te gaan zetten omdat dan eerst de dure Xantia eruit moet en dat is wel weer lastig.

- 205 houden
- niet drie auto’s

Hoe dan een Saxo / 106 voor zakelijk/woon-werk en een Break G3 voor privé.., dat is toch niet te combineren met bovenstande voorwaarden?

205 + Sax/106 + Break G3 = 3?

In alle gevallen hou je die 205. Als je daarnaast ruimte wil, is een klein opdondertje dus uitgesloten.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 03 januari 2006 01:00 AM
  [ # 10 ]
rb schreef:

Ik snap dit niet:
- 205 houden
- niet drie auto’s

Hoe dan een Saxo / 106 voor zakelijk/woon-werk en een Break G3 voor privé.., dat is toch niet te combineren met bovenstande voorwaarden?

205 + Sax/106 + Break G3 = 3?

In alle gevallen hou je die 205. Als je daarnaast ruimte wil, is een klein opdondertje dus uitgesloten.

Inderdaad. De 205 is niet onderhandelbaar. Daardoor kan het idee van het opdondertje voor de grote kilometers niet doorgaan.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 03 januari 2006 01:05 AM
  [ # 11 ]
rb schreef:

Anderszijds: er is hier toch een sleutelmeeting? Misschien met een beetje hulp en wat schrapen in je agenda voor wat tijd…. Voor het geld van de reparatie heb je geen andere.

Oliekoeler valt me wel tegen qua bedrag Shocked, is dat bij een sloop niet te regelen? Blijft het tijdsaspect natuurlijk staan.

Heb net even rondgeneusd: materiaalkosten (BE kost een koeler 50 euro) en lagers, rubbers etc. is gauw een kleine 200 euro. Maar uren voor vervangen draagarmlagers bedraagt volgens Masterbase 2.6 uur.

Lijkt me niet iets voor een sleutelmeeting. Kost te veel tijd. En dan hebben we het er nog niet over dat ik voor begin maart weer een verse apk nodig heb en bij de laatste beurt al wat (minimale) speling op het stuurhuis geconstateerd is.

Hmmm
als ik het allemaal zo lees (wat ik zelf zo opschrijf), denk ik dat ik gewoon bij gelegenheid kijk wat er gebeurd als ik hem voor de apk gooi. Van half januari tot half mei heeft mijn vrouw geen auto nodig (zwangerschapsverlof). Kan ik mij (kunnen wij ons) wel met de 205 redden en in mei krijgen we vakantiegeld.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 03 januari 2006 04:18 AM
  [ # 12 ]
EW schreef:
rb schreef:

Heb net even rondgeneusd: materiaalkosten (BE kost een koeler 50 euro) en lagers, rubbers etc. is gauw een kleine 200 euro. Maar uren voor vervangen draagarmlagers bedraagt volgens Masterbase 2.6 uur.

Lijkt me niet iets voor een sleutelmeeting. Kost te veel tijd. En dan hebben we het er nog niet over dat ik voor begin maart weer een verse apk nodig heb en bij de laatste beurt al wat (minimale) speling op het stuurhuis geconstateerd is.

Hmmm
als ik het allemaal zo lees (wat ik zelf zo opschrijf), denk ik dat ik gewoon bij gelegenheid kijk wat er gebeurd als ik hem voor de apk gooi. Van half januari tot half mei heeft mijn vrouw geen auto nodig (zwangerschapsverlof). Kan ik mij (kunnen wij ons) wel met de 205 redden en in mei krijgen we vakantiegeld.

koelertje heb ik ook nog wel voor een tientje.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 januari 2006 04:41 AM
  [ # 13 ]

Balen joh, sterkte met de keus en als ik je ergens mee kan helpen, dan roep je maar.

PS:Ik wist niet eens dat een 1.9D een olie koeler had, ik dacht dat alleen de 1.9TD die heeft Confused:

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 03 januari 2006 08:34 PM
  [ # 14 ]

Misschien een tip, probeer dijkwel garage is in Enschede.
Dat is een jongen die al jaren aan auto’s sleutels en gepassioneerd Citroen liefhebber is. Rutger heet hij van de voornaam. Ik ken hem al jaren en hij doet wel wat onderhoud voor mensen, en is absoluut goedkoper dan een normale garage.
Volgens mij is zijn 06 nummer 0619600223 Dat is het nummer wat ik nog in mijn telefoon heb staan.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 03 januari 2006 08:39 PM
  [ # 15 ]

sorry het is Dijkslag, maar ik zag dat hij ook op het xantia forum wel wat gepost had en kwam jou daar net ook tegen, dit is zijn emailadres in ieder geval .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

succes en doe hem de groeten!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook