90 van de 207
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2012 01:00 PM
  [ # 1336 ]

Dat zou dan heel mooi zijn,maar op dit moment snap ik het effe niet meer.
Er zit ook een ander tandwiel aan en de gewichtjes slaan dus andersom uit.
Draait de nokkenas van een 2200 wel de zelfde kant op (lijkt mij wel)
Kan het dan zijn dat het dan licht,dat de ene verdeler aan de “onderkant “(2400)van de nokkenas zit en de andere (2200 )  aan de bovenkant.
En daarom het tandwiel anders is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2012 01:05 PM
  [ # 1337 ]
jantje1948 schreef:

Frank, draairichting maakt niet uit. Centrifugaalkrachten zijn altijd naar buiten gericht. (Zegt een natuurkundeleraar)

Bedoel je nu dat het zo past( met een ander tandwiel) of dat ze beide rechtsom draaien(linksom gezien vanaf de aandrijfzijde)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 oktober 2012 01:10 PM
  [ # 1338 ]

Nee, ik bedoel alleen maar dat voor de werking van de vervroeging de draairichting niet uitmaakt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2012 01:17 PM
  [ # 1339 ]

Als dit zo is,( en ik geloof in natuurkunde),hoef ik dus alleen maar de rotor te verzetten.
Want die staat dan verkeerd om.
Maar dit vraagt wel om nadere info.
Vanmiddag eens effe alles opnieuw bekijken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 30 oktober 2012 02:54 PM
  [ # 1340 ]

Bij mijn Prestige uit ‘76 is de ontsteking van een 2400 GTI ingebouwd. Een hele verbetering.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2012 11:41 PM
  [ # 1341 ]

Morgen is de grote dag.
Vandaag de koelvloeistof gehaald
De benzine is in huis,
Vandaag aan de ontsteking de laatste dingetjes gedaan.
Tandwiel erop gezet alles gemonteerd,
Klepjes na gekeken of ze nog goed stonden.( was niet zeker van mezelf)
Daarna alles aangesloten,olie druk lampje er tussen gemaakt.
Morgen moet ik nog de stationeer klep aansluiten.
En alle slangklemmen voor de koelvloeistofslangen aanbrengen.
Dan de koelvloeistof er in en draaien maar.
Lijkt makkelijk ,maar is dit de goede manier/ ( lees wat ben ik vergeten)
Dan meteen nog een vraag,kan ik ook op remmenreiniger starten( zonder benzine)
Of gewoon meteen proberen op benzine.
Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe ,dus alle raad en daad is van harte welkom

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 november 2012 11:50 PM
  [ # 1342 ]

Spannend,

je kunt zeker op remmenreiniger starten maar ik zou eerste alles ff laten draaien zonder ontsteking kijken of het goed gaat zonder nare bijgeluiden en gewoon op benzine proberen te starten.

Mocht ie erg eigenwijs zijn en niet aan willen slaan dan kun je ff wat remmenreiniger door de luchtinlaat richt carburateur spuiten (niet te veel klein beetje) en dan slaat ie bijna zeker aan als ie ontsteking heeft.

Succes morgen

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2012 11:59 PM
  [ # 1343 ]

Ik heb al proef gedraaid,zonder ontsteking( om olie druk te krijgen)
Die heb ik dus nu.
Of bedoel je zonder ontsteking en wel brandstof?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 12:02 AM
  [ # 1344 ]

Ga je met een los kannetje benzine starten of zit de tank er al/nog onder?
In geval van los kannetje: zet ‘m even goed ergens vast en zorg dat de retour van de carb er ook in terug komt.

Vergeet niet ‘t koelsysteem ook te ontluchten na afvullen, al zal de motor de eerste 10 minuten sowieso niet (te) warm worden. Je kunt een motor trouwens ook rustig zonder koelwater een tijdje laten draaien hoor, als proef.

Staat de timing al goed? 1e zuiger in BDP en dan rotor bij bougiekabel 1? Zo ja, dan moet hij gewoon aanslaan als de benzinepomp werkt.


Succes, een spannend moment!
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2012 12:13 AM
  [ # 1345 ]

Oké gaan we doen.
Alles staat op tijd.
En de toevoer en retour zal ik veilig zetten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2012 12:15 AM
  [ # 1346 ]

Moet de choke nog uit?????????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 02:09 AM
  [ # 1347 ]

Nou Frank, kom op hoor, wat denk je nu zelf?
Het is geen maanraket die je moet lanceren, gewoon een auto zonder koets. Very Happy
Gewoon starten met die hap!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 november 2012 08:57 AM
  [ # 1348 ]
F.SvM schreef:

Moet de choke nog uit?????????

waarschijnlijk wel als ie koud is, gewoon uittrekken en je merkt vanzelf als ie loopt of ie terug kan.

en verder komt het echt wel goed het is mij ook gelukt en ik ben geen opleiding autotechnicus gehad ik heb het gewoon weer in elkaar gezet zoals ie uit elkaar kwam.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2012 04:18 PM
  [ # 1349 ]

En?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 05:10 PM
  [ # 1350 ]

Ik had serieus en ongelogen vannacht een droom dat ik toevallig daar in de buurt was (verjaardag in de buurt) en daarna Frank ging helpen met het starten van die motor. Alles ging goed en nadat ik een beetje remmenreiniger in de luchtinlaat had gespoten startte de motor. Ikke juichen en Frank zat op de bestuurdersstoel flink gas te geven en te glunderen. Toen zag ik ineens dat alle olie er onderuit aan het lopen was! Carterplug niet goed vastgedraaid, of pakkingen niet goed gemonteerd… geen idee maar alles liep eruit.
Ik riep boven het geloei van de motor uit: “Frank! Stop, zet hem uit, het gaat fout!!!”  Maar hij hoorde het niet en keek me niet-begrijpend aan waarom ik zo paniekerig deed.

... toen werd ik wakker. Laughing

ik hoop dus, dat het geen voorspellende droom was!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
90 van de 207
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook