













Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
La Léo schreef:Wat een gelul zeg!
LOL Leontien, maar ik schrijf alleen maar mijn eigen ervaring op. En dat was keihard. Mijn verzekeringmij. veegde zijn g** af met de € 100 taxatie. Daarvan dacht ik dat het een degelijk stuk papier was. Niet dus.
La Léo schreef:Voorbeeldje: de taxateur die aanwezig was op het Lustrumevenement van de CX Club, is een beëdigd registertaxateur. Zijn taxaties worden door ALLE verzekeringsmaatschappijen zonder meer geaccepteerd. Het tarief die dag bedroeg € 100,- en normaal rekent hij € 145, inclusief uitgebreide rapportage en dan komt hij nog bij je thuis langs ook.
Als ik dat geweten had, had ik natuurlijk geen € 420 uitgegeven, want ik wist natuurlijk toen nog niet dat de verzekeringsmij. mij dat zou vergoeden.
La Léo schreef:En als taxaties ook achteraf kunnen, zou niemand zijn wagen hoeven laten taxeren tot er iets gebeurt.
En toch is dat zo, zie mijn verhaal.
Adri














Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Over erkende taxateurs, dit schreef ik in mijn draadje:
Het erkend zijn van experts/taxateurs is een mistig gebied. In januari 2001 is de beëdiging en titelbescherming van de taxateurs vervallen. Dus heeft een clubje taxateurs (waaronder CED) in 2004 de “Stichting VRT - Verenigd Register van Taxateurs” opgericht. En nu vinden de leden van deze club dat alleen zij erkend zijn en alle anderen niet.
Adri



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
F.SvM schreef:De tegenpartij zal altijd van dagwaarde uitgaan ,bijna nul dus .
Ik denk als je 1500 euro beurt met behoud van wrak,dat je het heel best hebt gedaan.
Sorry,maar het is waarschijnlijk niet anders.
En wat is er eigenlijk met je stuur gebeurd?
Zelf zo goed vast gehouden,dat je hem naar achter hebt getrokken?Succes met je eigen gezondheid,en de afwikkeling.
VgF
ik zag de auto aan komen en heb me dus vast gehouden aan het stuur
resultaat is dus tezien aan het stuur en de stoel
ik ga me zelf niet rijk rekenen
ik heb zelf foto"s van vakantie dit jaar in frankrijk dus de conditie was zeker goed



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Oeh wat zuur zeg!!! Echt heel erg kl*te voor je en ik weet hoe een gevalletje schade voelt. Ik hoop dat je er goed vanaf komt en dat je een heel behoorlijk bedrag mag terug verwachten. Qua schade zal het inderdaad een gevalletje total-loss worden, gezien de opgekrulde regengoot en opgeduwde achterdeuren. Zal onder de auto een behoorlijke impact gehad hebben.
Succes en sterkte in ieder geval met de afhandeling.
onder de auto is het een drama het chassis staat krom onder de auto onder de achterdeuren
en de trekhaak zit vast in de diesel tank
total-loss is die zeker
en repareren gaat hem niet worden want het kenteken moet ik 1 dec inleveren



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
La Léo schreef:Breeze schreef:Een taxatie voor € 100 geeft slechts een schijnzekerheid, want een verzekeringmij. gelooft alleen een (z.g.) beëdigde taxateur. En die rekenen tarieven die boven de € 400 liggen.
Freek heeft gelijk, die (dure) taxatie kan ook achteraf.Wat een gelul zeg!
Voorbeeldje: de taxateur die aanwezig was op het Lustrumevenement van de CX Club, is een beëdigd registertaxateur. Zijn taxaties worden door ALLE verzekeringsmaatschappijen zonder meer geaccepteerd. Het tarief die dag bedroeg € 100,- en normaal rekent hij € 145, inclusief uitgebreide rapportage en dan komt hij nog bij je thuis langs ook.
En als taxaties ook achteraf kunnen, zou niemand zijn wagen hoeven laten taxeren tot er iets gebeurt.
@Sander: alles goed met je? Laat je effe heel goed medisch onderzoeken want als ik die schade zo zie, kán het haast niet anders dat je een whiplash hebt opgelopen!!!
Heel veel sterkte!!Léo
het gaat me mij op zich redelijk veel spierpijn en hoofdpijn de laatste dagen




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
In ieder geval heel veel succes en sterkte om dit alles tot een goed einde te brengen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jemig, pas maar goed op jezelf. Niet veronachtzamen hoor, die klachten. Je kunt er lang last van houden en dat is dan toch allemaal terug te verhalen op dat ongeval. Niet om je bang te maken, maar zorg dat je straks niet in de kou staat. [gewoon bezorgdheid van mij hè]
Nieuwsgierigheid hoor, maar was er een file, dat je stil kwam te staan op een 100 km weg? Heeft die achterligger dan zitten slapen ofzo? Tssss…. het moet écht hard gegaan zijn hoor. Een CX is niet zomaar zó krom!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
La Léo schreef:Jemig, pas maar goed op jezelf. Niet veronachtzamen hoor, die klachten. Je kunt er lang last van houden en dat is dan toch allemaal terug te verhalen op dat ongeval. Niet om je bang te maken, maar zorg dat je straks niet in de kou staat. [gewoon bezorgdheid van mij hè]
Nieuwsgierigheid hoor, maar was er een file, dat je stil kwam te staan op een 100 km weg? Heeft die achterligger dan zitten slapen ofzo? Tssss…. het moet écht hard gegaan zijn hoor. Een CX is niet zomaar zó krom!
de situatie is zo
een twee baansweg met een vangrail 100km/h
de twee baansweg gaat over in een 1 baasweg maar ook in een afrit
de weg gaat kort voor deze afrit/invoegstook
naar beneden voor een viaduct en dan weer omhoog
ik kwam naar benden zeg maar en kwam om hoog toen zag ik iedereen remmen en tot stilstaan komen
ik remde heel vroeg voortijdig dat ik ruimte genoeg had om te remmen
ik heb zelfs mijn alarm lichten nog aan gedaan
toen ik dat gedaan had zag ik in mijn spiegel de auto"s zo hard aankomen
en toen wist ik het al dit gaat niet goed
een knal en het was gebeurd
ik ben 15 meter naar voren geduwd naar het invoeg strookje waar gelukkig geen auto"s meer waren
de foto"s spreken genoeg denk ik





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi K$$%,
en omdat je zag aankomen heb je je waarschijnlijk helemaal “strak” gezet en waren je spieren niet ontspannen en dan is de klap eens zo erg, ik zou iig maandag je dokter maar eens raadplegen en hem het verhaal voorleggen anders blijf je later misschien met een “kater” zitten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
sander-pallas schreef:het gaat me mij op zich redelijk veel spierpijn en hoofdpijn de laatste dagen
Ik vind met name het laatste behoorlijk zorgwekkend. Laat je zonder meer op korte termijn onderzoeken, want als ik de toestand van de auto bekijk en lees over je hoofdpijnklachten, dan vrees ik toch een whiplash.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Zeker naar de dokter gaan.
Mijn zoon heeft ook zo iets gehad. Stond voor rood licht te wachten in centrum, zag in de spiegel auto komen reed met zo’n 50 km/pu achterop ,voet op de rem om niet te ver door te schieten, airback eruit, gespannen gezeten om de klap op te vangen.
Verder de eerste 2 dagen weinig aan de hand op wat stijve spieren en wat hoofdpijn na.
Daarna begon de ellende pas goed, barstende hoofdpijn, constant duizelig, consentratie problemen en geheugen verlies.
Dit alles heeft zeker 6 maande geduurd en met veel medische hulp en therapie alles weer redelijk onder controle gekregen. Ook thuis zitten is verlies van inkomsten.
Dit is nu 4 jaar geleden gebeurt en nog steeds niet geheel klachtenvrij.
Sterkte en hopelijk een goede afloop.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede middag.
Hoe is het afgelopen,.............( schade bedrag en de uitkering daarvan?)
Je hebt de cx weer mee genomen,zag ik.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
de auto is getaxeerd op dag waarde
de claim is bij de tegen partij neer gelegd
maar er is nog geen schuld toe gekend
ik heb de auto gehouden idd en staat nu bij mij in enschede




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
dagwaarde,als zijnde van een oude auto ,of als klassieker?of hoe je het ook noemt.
hoezo geen schuld?
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
dagwaarde als oude auto
is nog in behandeling zeg maar