Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik vind de wijze van bepalen van de hoogte van de mrb voor klassiekers
op dit moment eigenlijk nog maar een detail.
Het hele verhaal is nu niet meer dan een bijzin in het regeerakkoord.
Eerst moet men nog besluiten of het echt een goed idee is. (hopelijk niet)
Daarna moet men zich beseffen dat er toch echt een verrekening zal moeten plaatsvinden
tussen veelrijders en de liefhebbers die slechts een paar duizend kilometer per jaar rijden.
Hoe dat dan (mocht eea. doorgaan) verrekend wordt maakt mij eigenlijk helemaal niet uit.
Als er maar een redelijke regeling komt.
JW
Ik denk dat er ook wat anders moet worden georganiseerd dan alleen erover schrijven op de diverse autofora. Het onderwerp zal ongetwijfeld ook bij Citroën Contact worden besproken. Ik hoop dat er ook tot wat concreets aan collectieve actie kan worden gekomen. Anders gaat de boodschap niet overkomen vrees ik. Zorg er dus vooral voor dat je in je ‘eigen kring’ kijkt wie bij de verschillende vergaderingen zit en voed die met je ideeën.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hallo,
Omdat er hier ook een hoop oldtimer bezitters zijn dacht ik dat het misschien wel handig is om een topic dat ik op een ander oldtimer forum vond te kopieren en ook hier te plaatsen:
Beste oldtimer liefhebbers,
N.a.v. het slechte nieuws m.b.t. de afschaffing van vrijstelling MRB op klassiekers is een ware hype ontstaan op internet.
Dit is ook de omroepen niet ontgaan, en mij is vandaag gevraagd om een reactie.
Omroep Brabant komt Zaterdagmorgen om 11.00 uur een item filmen m.b.t. de afschaffing van deze mooie regel.
Ze willen hier graag aandacht aan besteden!
We zijn dus op zoek naar zoveel mogelijk mooie nette oldtimers om de parkeerplaats van Café Treurenburg te vullen. En uiteraard de verhalen van de mensen zelf!
Dus ook oldtimer-handelaren die hun zaak wel kunnen sluiten als deze achterlijk maatregel doorgaat.
Wil jij ook je steentje bijdragen aan deze reportage?
Zorg dan dat je om 10.30 aanwezig bent bij Café Treurenburg te ‘s-Hertogenbosch
Elke oldtimer is welkom, van Opel tot Amerikaan, van Lada tot Fiat.
Alvast bedankt voor jullie inzet!
Doe er je voordeel mee, al is het maar om gewoon naar andere mooie oldtimers te kijken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Met zijn allen naar Treurenburg DOEN DOEN!!
Het is de eerste aanzet naar een serieuze reportage..
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Een nadeel, de echte oldtimer liefhebber met een nette klassieker heeft ‘m allang winterklaar gestald.
De weersverwachting is ook niet zodanig dat je onder normale omstandigheden de voiture uit de stalling zou halen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
De Fehac haalt weer een ander rapport van TNO tevoorschijn waarin de uitstoot van klassiekers weer als minimaal wordt beschouwd (tov het totale Nederlandse wagenpark).
Het blijkt wel weer dat schadelijke uitstoot moeilijk te meten is en statistische gegevens voor meerdere interpretatie vatbaar zijn.
Het enige wat je eigenlijk zelf kan meten is je verbruik en dit zou evenredig moeten zijn met de CO2 uitstoot. Onze DS haalt 1:9 op LPG. Een vorige LPG G3 auto uit 2003 haalde met zelfde rijstijl 1:12.5 op LPG, wat heeft 31 jaar aan milieu-ontwikkeling nu eigenlijk teweeg gebracht ?
Aangezien de fabrieks-verbruiksopgave van moderne auto’s vaak in de praktijk ook niet gehaald wordt, ga ik me dus ook afvragen of de uitstoot-cijfers van moderne auto’s wel realistisch zijn ?
Feit is wel dat die auto’s niet in een kwaad daglicht staan (er wordt door de schatkist veel meer aan verdiend).
Ik ben bang dat de aan de oldtimer verbonden industrie nu al schade gaat ondervinden. Als dit plan door gaat en over een aantal jaren oldtimers toch weer worden vrijgesteld, waar kan ik m’n oldtimer dan nog heen brengen voor onderhoud nadat ik de schorsing beëindig ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Je kunt er allelei cijfers op los laten, maar het is overduidelijk dat een ouderwetse motor met carburateur(s) in vergelijking met de moderne motor gewoon ontzettend smerig is.
Dat er relatief weinig mee gereden wordt is alleen maar prima voor het milieu en je kunt er de bromfietsen, de bootjes en de vliegtuigjes bij halen, maar het gaat over de klassieke auto hier.
Als er maatregelen komen met betrekking tot het schoner worden van die oude hokken, door katalisatoren bijvoorbeeld, heb ik geen probleem mee. Ik heb het gevoel dat het wel goed komt met die echte liefhebbers.
Als je ziet hoe het nu stormt in politiek den Haag, dan hebben ze nog heel wat voor de boeg.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Even los van het definitieve besluit, wanneer gaat deze maatregel in ?
Is er na die datum binnen dit kabinet nog een mogelijkheid dat het wordt teruggedraaid ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Volgens de begroting gaat deze maatregel 150 kk€ opleveren vanaf 2014. In de loop van volgend jaar komt er dus duidelijkheid.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bartjes schreef:Als dit plan door gaat en over een aantal jaren oldtimers toch weer worden vrijgesteld, waar kan ik m’n oldtimer dan nog heen brengen voor onderhoud nadat ik de schorsing beëindig ?
Wij blijven doorgaan tot we erbij neervallen hoor!! Ze maken ons de pis niet lauw.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
mmmm, dus omdat ik dagelijks in mijn cx rijd, hij niet glimt, roestig is en toevallig ook nog eens een diesel is, ben ik ineens geen liefhebber meer maar halve crimineel, uitschot . Ofschoon ik mijzelf toch, als fervent citroen rijder ,als liefhebber beschouw. of het helemaal on topic is weet ik niet, maar het moest er even uit
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
La Léo schreef:bartjes schreef:Als dit plan door gaat en over een aantal jaren oldtimers toch weer worden vrijgesteld, waar kan ik m’n oldtimer dan nog heen brengen voor onderhoud nadat ik de schorsing beëindig ?
Wij blijven doorgaan tot we erbij neervallen hoor!! Ze maken ons de pis niet lauw.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Bedankt voor de support maar ik doelde eigenlijk op oldtimer garages zoals Sanders in Mariahout
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Garage Hydraulique, de toko van La Leo, is gewoon een oldtimer Citroën Specialist hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste