![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6122.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
PietR schreef:mmmm, dus omdat ik dagelijks in mijn cx rijd, hij niet glimt, roestig is en toevallig ook nog eens een diesel is, ben ik ineens geen liefhebber meer maar halve crimineel, uitschot
...
Als je niemand besteelt beschouw ik je zeker niet als crimineel.
Ik vrees echter wel dat oude diesel-auto’s door politiek Den Haag als zeer vervuilend worden ervaren. Ze hebben hier ook diverse onderzoeken laten uitvoeren om dit bevestigd te krijgen. Ik schat de kans daarom groot dat als de regeling van het akkoord aangepast gaat worden, bezitters van diesel auto’s toch de klos worden.
Begrijp me a.u.b. niet verkeerd, een CX zie ik ook graag en dan boeit het me niet wat voor brandstof erin moet.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6122.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
waterman schreef:Garage Hydraulique, de toko van La Leo, is gewoon een oldtimer Citroën Specialist hoor
Bestaan ze over 5 jaar nog als dit allemaal door gaat ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8886.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
bartjes schreef:
Het enige wat je eigenlijk zelf kan meten is je verbruik en dit zou evenredig moeten zijn met de CO2 uitstoot. Onze DS haalt 1:9 op LPG. Een vorige LPG G3 auto uit 2003 haalde met zelfde rijstijl 1:12.5 op LPG, wat heeft 31 jaar aan milieu-ontwikkeling nu eigenlijk teweeg gebracht ?
Sterker nog, mijn DS21 5 bak op LPG verbruikt tussen de 1 op 8 en 1 op 9. Ik heb een Peug 406 coupe gehad op lpg g3 met een 2.2 motor en 5 versnellingen en die zoop ook tussen de 1 op 8 en 1 op 9…
Die was uit 2002 dus in meer dan 30 jaar niets veranderd
bartjes schreef:waterman schreef:Garage Hydraulique, de toko van La Leo, is gewoon een oldtimer Citroën Specialist hoor
Bestaan ze over 5 jaar nog als dit allemaal door gaat ?
Ik denk dat ondernemende en inventieve/creatieve garagebedrijven het zeker zullen redden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:bartjes schreef:
Het enige wat je eigenlijk zelf kan meten is je verbruik en dit zou evenredig moeten zijn met de CO2 uitstoot. Onze DS haalt 1:9 op LPG. Een vorige LPG G3 auto uit 2003 haalde met zelfde rijstijl 1:12.5 op LPG, wat heeft 31 jaar aan milieu-ontwikkeling nu eigenlijk teweeg gebracht ?
Sterker nog, mijn DS21 5 bak op LPG verbruikt tussen de 1 op 8 en 1 op 9. Ik heb een Peug 406 coupe gehad op lpg g3 met een 2.2 motor en 5 versnellingen en die zoop ook tussen de 1 op 8 en 1 op 9…
Die was uit 2002 dus in meer dan 30 jaar niets veranderd
In 30 jaar tijd is er heel veel veranderd. Je kunt onmogelijk stellen dat het gelijk blijven van het verbuik zou bewijzen dat er niets is veranderd. Ik heb het al eerder uitgebreid uitgelegd, maar kennelijk is daar overheen gelezen.
Het verbuik zegt alleen iets over de Co2 uitstoot maar niets over de samenstelling van die uitstoot. De afgelopen 30 jaar is er op het gebied van de samenstelling van de uitstoot zeer veel bereikt. Een moderne auto is écht vreselijk veel milieuvriendelijker dan een ouwe ds, ook al verbruikt ie net zo veel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
We kunnen hier wel allemaal ach en wee blijven roepen maar daar heb je niets aan.
Ik heb niet een citroen gezien (op de Charon na van mijn maat) gisteren in Treurenburg.
Je moet je laten zien en horen! Niet alleen janken op een forum.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wel veel Amerikaans spul en idd geen enkele Citroen. Maar ik weet ook niet of dat soort demonstraties nou wel zin hebben.
Als nou eens een van die politici die deze zaken kunnen beslissen gaat kijken naar hoe iemand als SPAM van een DS wrak vol met gaten een auto maakt die beter is dan nieuw, wat hem tegen de 40 mille heeft gekost en hij dus een belangrijke auto met historische waarde heeft gered en meer dan dat.
Dat zijn zaken waar de politiek geen flauw benul van heeft. Ik heb een man gekend van ver in de 80 die een brandweerauto uit 1912 aan het restaureren was. Die mensen moeten worden ontzien en daar gaat het om.
Acties hebben altijd zin. Juist nu er nog geen definitief besluit genomen is in wat voor een vorm het afgeschaft gaat worden. Hoe meer wij de andere kant van “de vervuilende oldtimer” kunnen laten zien, de te groter is de kans straks dat er toch nog, een gedeelte ontzien gaat worden.
Actie voeren nadat een besluit genomen is in Den Haag heeft in Nederland geen enkele zin!
En dat veel amerikanen waren is logisch, die worden het hardst geraakt door een eventuele afschaffing.
Mocht het allemaal doorgaan dan sloop ik de LPG uit mijn CX en schors hem de winter maanden. Dan blijft het allemaal goed te betalen voor mij.
Maar mijn Thunderbird weegt net iets meer dan 2000 kilo en gaat dan 2664,- euro kosten per jaar. Ook al sloop ik daar de lpg uit betaal ik nog steeds meer dan 1300 euro per jaar. Mijn Thunderbird past ook niet in mijn garage box dus schorsen gaat niet. Ik zal hem dan helaas weg moeten geven. Want de waarde zal niets meer zijn. Niemand wil zon dure auto nog kopen.
Dus voer nu zoveel mogelijk actie waar het maar kan en laat je zien en horen!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Als je de politiek wilt overtuigen moet je komen met inhoudelijk sterke argumenten en niet met wilde acties op het binnenhof of iets dergelijks.
Hier op een forum klagen help helemaal niet.
En ik heb het niet over wilde acties.
Diegene die het in Treurenburg geoganiseerd heeft, heeft netjes omroep Brabant ingeschakelt. Zo hoort het. Je zo veel mogelijk laten zien op de televisie.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Als je de politiek wilt overtuigen moet je komen met inhoudelijk sterke argumenten en niet met wilde acties op het binnenhof of iets dergelijks.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. De politiek zit er tenslotte om ons te vertegenwoordigen (althans, zo zou dat moeten zijn…) Wanneer onze politici dus besluiten nemen die ons hard raken, dan moeten wij de dames en heren in hun ivoren toren duidelijk maken dat zoiets onwenselijk is. Harde acties zijn daarbij een belangrijk pressiemiddel. Wanneer niemand van z’n reet af komt om verandering te eisen zal de Haagse regeltjesmolen onverstoorbaar blijven doordraaien.
*Overigens ben ik bang dat er niets gaat gebeuren, want de gemiddelde Nederlander is te lui om in actie te komen. Gratuit jammeren op internet, daar blijft het in de regel bij, en vervolgens wordt gewoon de portemonnee getrokken onder de verzuchting: “kan ik er wat aan doen?”. Jammer…*
*Overigens ben ik bang dat er niets gaat gebeuren, want de gemiddelde Nederlander is te lui om in actie te komen. Gratuit jammeren op internet, daar blijft het in de regel bij, en vervolgens wordt gewoon de portemonnee getrokken onder de verzuchting: “kan ik er wat aan doen?”. Jammer…*
Gelukkig zijn de eigenaren van een us oldtimer niet zo. Op het us forum waar ik ook op zit wordt al vanalles georganiseerd. De meeste regio’s omroepen zijn al aangeschreven om een artikel te maken en er word geprobeerd een sticker actie op touw te zetten. Die je op je oldtimer kan plakken of waar dan ook.
Een ding is zeker als je niets doet en afwacht ben je straks te laat!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Weet ik. Heb zelf naast de Citroëns ook een ‘63 Cadillac…
Je weet hoe de politiek werkt?
Beter dan jij, denk ik. Er is het een en ander veranderd sinds 1968…