65 van de 282
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2012 01:59 PM
  [ # 961 ]
Han S schreef:

Je weet hoe de politiek werkt?

Ja Han, dat weten we en daar gaan we het hier dus NIET over hebben!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 02:08 PM
  [ # 962 ]
Wolfman schreef:

Je moet je laten zien en horen! Niet alleen janken op een forum.  nono

Oké... en waar was jouw CX?  Wink
O nee wacht, je was natuurlijk met je Thunderbird, want die weegt meer. Very Happy

Ikzelf kon helaas niet komen, omdat ik bezig was met helpen jullie hobby in stand te houden door de verhuizing van een deel van mijn onderdelenmagazijn.  tired

Maar geloof me, wij als ‘branche’ volgen dit ook met argusogen en niet alleen door te janken op een forum. Je hebt daarin wel gelijk: je moet iets doen of althans de dialoog aangaan en meedenken met oplossingen en niet alleen schelden op de regering.

Die dagelijkse dieselrijders zijn straks de klos (en voor een heel groot deel gewoon terecht). Dit zijn uiteraard geen criminelen!!!  Maar wel de grootste vervuilers binnen de oldtimerwereld, dit hoef je niet uit te rekenen. Betekent niet dat dit geen liefhebbers zijn!

En dan bedoelen ze niet een man die een brandweerwagen uit 1912 restaureert nee…. daarvoor zal echt wel een passende oplossing gevonden worden.

bartjes schreef:
waterman schreef:

Garage Hydraulique, de toko van La Leo, is gewoon een oldtimer Citroën Specialist hoor Wink

Bestaan ze over 5 jaar nog als dit allemaal door gaat ?

Op zeker wel!
Ik zal je zeggen: veel van mijn klanten rijden niet eens belastingvrij!! En ja, daar zijn zelfs diesel- en LPG-rijders bij.  gulp  En het grappige is dat die groep juist zorgt voor een groot deel van de omzet.
Wij hanteren namelijk eerlijke tarieven, maar zijn absoluut niet goedkoop, wat er effectief voor zorgt dat ‘knakenrijders’ elders hun heil zoeken en dat werkt heel goed om het klantenbestand gezond te houden. Uiteindelijk eten wij er namelijk wel van en als niemand wat wil uitgeven, houden wij sowieso op te bestaan, maar dan niet dankzij een belastingwetje hoor!  Wink

Dus: van harte welkom met je DS over 5 jaar!!  very good
Liefhebbers worden altijd met open armen ontvangen, kleine of grote beurs, met vale bakken of puntgaaf gespoten. Diesel, benzine, LPG, maar niet uit, als men maar op serieuze wijze met zo’n auto bezig is en bereid is erin te investeren.  Hetzij door met gekochte onderdelen zelf lekker te sleutelen, hetzij door de auto aan ons toe te vertrouwen. Wij zijn net zulke grote liefhebbers dus wij juichen alle initiatieven toe die maakt dat deze mooie hobby blijft bestaan!


P.S. En daar horen de dagelijkse dieselrijders/liefhebbers óók bij, voor het geval daar nu aan getwijfeld mocht worden! Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 november 2012 02:37 PM
  [ # 963 ]
waterman schreef:
Han S schreef:

Je weet hoe de politiek werkt?

Ja Han, dat weten we en daar gaan we het hier dus NIET over hebben!

Dat was ik ook niet van plan. Ik wil alleen aangeven dat wat het bedijfsleven binnen een week regelt, daar doet de politiek jaren over.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 november 2012 03:59 PM
  [ # 964 ]

Als er weer een concrete actie wordt gehouden dan hoop ik dat die duidelijk wordt aangekondigd…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 04:09 PM
  [ # 965 ]

En tijdig, want één middag van tevoren is wel wat kortdag voor mensen met een volle agenda!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 04 november 2012 07:03 PM
  [ # 966 ]

Voor een actie waarbij een klassieker gewenst is, is wel enige haast geboden (of juist niet).
De CX staat op het punt aan haar schoonheidsslaapje van een paar maanden te beginnen.

JW

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 november 2012 08:30 PM
  [ # 967 ]
Robin Visser schreef:

Ik denk dat er ook wat anders moet worden georganiseerd dan alleen erover schrijven op de diverse autofora. Het onderwerp zal ongetwijfeld ook bij Citroën Contact worden besproken. Ik hoop dat er ook tot wat concreets aan collectieve actie kan worden gekomen. Anders gaat de boodschap niet overkomen vrees ik. Zorg er dus vooral voor dat je in je ‘eigen kring’ kijkt wie bij de verschillende vergaderingen zit en voed die met je ideeën.

Mocht al niet iemand anders met het idee komen, dan zal ik tijdens de vergaderingen van Citroën Contact en de FEHAC de suggestie naar voren brengen iets gezamenlijks op touw te zetten met respectievelijk alle Citroënclubs en alle FEHAC-clubs. Ik hoop dat daarna iedereen die hier blijk geeft van interesse in het wonderwerp zijn of haar steentje bijdraagt door aanwezig te zijn als er wat op touw wordt gezet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 november 2012 11:06 AM
  [ # 968 ]

Ik ben er bij als er iets georganiseerd word.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 november 2012 11:24 AM
  [ # 969 ]
Wolfman schreef:

Hier op een forum klagen help helemaal niet.

Ja, dat helpt wel. We moeten namelijk eerst met elkaar een mening vormen voordat we tot concrete actie overgaan. Volgens mij gaat dat hier best goed.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 05 november 2012 11:29 AM
  [ # 970 ]

Helemaal mee eens.  Als er iets is waarbij ik aan kan sluiten zal ik het zeker niet nalaten,
maar in het algemeen moeten we eerst een duidelijk standpunt en gerichte acties formuleren.
Politiek gaat niet alleen over actie voeren. Eigenlijk juist niet.
De actie met die anderhalve Amerikaanse auto in brabant vond ik wel sympathiek,
maar nou niet gelijk heel erg doeltreffend.

Het initiatief van Robin is natuurlijk wel weer erg zinnig.

JW

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 november 2012 12:04 PM
  [ # 971 ]

Dank je wel! Ik meld me tzt met de uitkomst van de vergaderingen. Het lijkt me trouwens stug dat alle neuzen dezelfde kant op zullen gaan staan. Maar als dat zou lukken, komt het denk ik wel krachtiger over.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 november 2012 12:14 PM
  [ # 972 ]

Het valt me op dat hier wel meer bereidheid tot gepaste actie is dan op bijvoorbeeld het Jaguar Forum. Hoe is dat op andere forums? Want gezamelijk is er altijd meer te bereiken.

Een eventuele actie moet opvallen door de netheid en gedisciplineerdheid. Met schelden is nog nooit iets bereikt en met boze mensen kun je slechts een kansloze discussie voeren.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 05 november 2012 12:47 PM
  [ # 973 ]

Elke actie is kansloos als de doelgroep er geen gehoor aan geeft.

Hierdoor zullen er argumenten boven water moeten komen die er toe doen. En een onderzoek waar je deze argumenten bij kwijt kunt…

Fora als deze kunnen wel iets uitmaken omdat het een gemêleerd publiek is. Hierdoor heb je maar net de goeie persoon nodig die de juiste argumenten hoort om iemand iets wezenlijk te veranderen . Althans er een poging toe doen. Om een dagje af te spreken om met z’n allen in Den-Haag 2 stropdasjes te vatten en deze achter een rokende diesel te knopen is wel een hoopgevend idee…. maar dat houdt inderdaad geen stand. Deze prehistorische vorm van sociale omgang ziet men inmiddels als ietwat verouderd….Hoewel het in mijn ogen een prima signaal af zou geven dat we het nu wel een beetje zat zijn

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 november 2012 12:51 PM
  [ # 974 ]
waterman schreef:
CLL Martin schreef:
bartjes schreef:

Het enige wat je eigenlijk zelf kan meten is je verbruik en dit zou evenredig moeten zijn met de CO2 uitstoot. Onze DS haalt 1:9 op LPG. Een vorige LPG G3 auto uit 2003 haalde met zelfde rijstijl 1:12.5 op LPG, wat heeft 31 jaar aan milieu-ontwikkeling nu eigenlijk teweeg gebracht ?

Sterker nog, mijn DS21 5 bak op LPG verbruikt tussen de 1 op 8 en 1 op 9. Ik heb een Peug 406 coupe gehad op lpg g3 met een 2.2 motor en 5 versnellingen en die zoop ook tussen de 1 op 8 en 1 op 9…
Die was uit 2002 dus in meer dan 30 jaar niets veranderd cool grin

In 30 jaar tijd is er heel veel veranderd. Je kunt onmogelijk stellen dat het gelijk blijven van het verbuik zou bewijzen dat er niets is veranderd. Ik heb het al eerder uitgebreid uitgelegd, maar kennelijk is daar overheen gelezen.

Het verbuik zegt alleen iets over de Co2 uitstoot maar niets over de samenstelling van die uitstoot. De afgelopen 30 jaar is er op het gebied van de samenstelling van de uitstoot zeer veel bereikt. Een moderne auto is écht vreselijk veel milieuvriendelijker dan een ouwe ds, ook al verbruikt ie net zo veel.


Dat weet ik ook wel, mijn reactie was ook met wat sarcasme Wink

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 05 november 2012 01:12 PM
  [ # 975 ]

Was de co2 uitstoot niet datgene waar je belasting voor betaald?... Als de uitstoot voor de apk goed is, hoe komt men dan op het idee dat de oudere auto meer vervuilt… Een 90-er CX mag dezelfde uitstoot hebben als 1 uit 1974….

een fiatje uit 60 vervuilt minder als die range-rover van 2012. Er is in mijn ogen dus de verkeerde reden genoemd om de liefhebberij van autoenthousiastelingen te drukken. Laat men dan hetzelfde doen als in Belgie… Daar krijgt een klassieker een “O"kentekenplaat, mag alleen rijden tussen zons-op en ondergang en behalve bij festiviteiten niet verder dan 25km raduis van het ingeschreven adres.

Hierdoor elimineer je direct alle knakenbak chauffeurs die walmend in de dagelijkse files te vinden zijn..

Ik zou dus liever iets dergelijks als bovenstaand zien. Maar zeker niet de milieusmoes gebruiken…. want die is echt kansloos.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
 
65 van de 282
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook