91 van de 207
« Eerste  < Vorige 89 90 91 92 93 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 november 2012 05:17 PM
  [ # 1351 ]

Leo, pak een wijntje, ga bij de haard zitten en lees een boek of kijk een film: je hebt teveel cxen voorbij zien komen Laughing

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 05:19 PM
  [ # 1352 ]

Ja, ERG hè?  Shocked  Ik vond het ook uitermate verontrustend toen ik wakker werd.

Pfff… ik ga maar eens uitloggen inderdaad.  huh
Lekker een wijvenfilm kijken ofzo…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2012 06:45 PM
  [ # 1353 ]

Best wel humor,dat je er al over droomt.
Dat doe ik zelfs nog niet Laughing
Toch wel fijn dat je nog een beetje bezorgd bent.
Vanmiddag alles op de juiste plek gezet,koelvloeistof erin,hoor ik drup drup…..drup.
stupid heb ik het plaatje aan de linkerzijde niet goed dicht.
Snel aandraaien en alles is tot nog toe dicht.
Daarna de ontluchtings nippels dicht.
En alles blijft droog.
Daarna eerste startpoging confused
En nog 1 en. Nog 1
Bleek dat ik de massa van de ontsteking niet goed had( kon dus niet vonken Evil or Very Mad
Daarna opnieuw en opnieuw enz enz
Alles weer los stupid
Geen benzine,daarna de slang vol laten lopen ,daarna een grote voedingsspuit vol met benzine erop,en verder proberen.
Even dreigde ze aan te slaan ,maar nu is de accu leeg.
Vanavond verder is de accu wel weer vol ,en zal ze aanslaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2012 06:50 PM
  [ # 1354 ]

Mooi dat ze wilde. Dan komt het wel goed. Je hebt ons allemaal wel de hele dag in spanning gehouden!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 november 2012 07:59 PM
  [ # 1355 ]

Er zit dus leven in, anders tocvh ff wat remmenreiniger in de inlaat om hem aan te helpen.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 04 november 2012 08:08 PM
  [ # 1356 ]

Waarom niet gewoon even de originele ontsteking gebruiken? Je doet nu een eerste testrun met een experimentele ontsteking (en ja: altijd weer die massa).
Dit lijkt me niet zo’n waterdichte volgorde… tenzij je nu zeker weet dat het systeem werkt.

En hoezo geen benzine? Benzinepomp is nieuw toch? Hoeft echt niet ontlucht te worden, gewoon even doorstarten!
Anders remmenreiniger in de inlaat (zoals in mijn droom!) dan maakt de motor eventjes toeren en pakt het pompje daarna moeiteloos over.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2012 08:15 PM
  [ # 1357 ]

Bij mechanische pompen vind ik het altijd heel prettig als er zo’n handeltje aanzit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2012 08:15 PM
  [ # 1358 ]

Handeltjes zijn voor nostalgisten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2012 08:17 PM
  [ # 1359 ]

Maar af en toe wel handig. Betweter! Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2012 08:56 PM
  [ # 1360 ]

& la Leo. De pomp zoog vacuüm .
En ja ik heb er geen nieuwe pomp opzitten,dit omdat wanneer alles loopt het hele spul de hoek in gaat( voor bijna twee jaar.
En voordat ik alles weer samenvoeg gaat er een andere brandstof pomp op.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 november 2012 12:03 AM
  [ # 1361 ]

Goede avond,

Nog geen teken van leven. confused
Accu was te dood om ook maar fatsoenlijk rond te gaan( morgen effe nieuwe halen.)
Maar vanavond wel alles effe getest
Hier was de accu vol genoeg voor.
Vliegwiel op BDP.1 e cilinder bovenaan en ook een vonk.
Doordraaien 3. e cilinder boven aan en een vonk
En bij twee en vier het zelfde.
Bougies vonken dus op het goede moment.
Heb vanmiddag de ontsteking eerder en later gehad,maar zoals eerder vernomen geen resultaat .
Kan de vonk ook te zwak zijn?
de bougies waren wel nat als je ze eruit haalde.( verzopen) krijgt dus wel benzine
Of kan het zijn dat er aan de caraboteur iets versteld moet worden (lees nieuw uit doos).
Morgen eens effe een andere truckendoos proberen( monteur erbij).
En zoals laleo al voorstelde een orginele 2400 ontsteking.
Kunnen we in ieder geval kijken of het aan de ontsteking licht.
Kan het ook zijn dat de bobine niet goed is?,of heb je dan helemaal geen vonk

Morgen weer meer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 november 2012 10:22 AM
  [ # 1362 ]

Een vonk kan idd te zwak zijn. en ja dat kan aan je bobine liggen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2012 10:33 AM
  [ # 1363 ]

Frank, bij die cx 22 trs ontsteking die je gemaakt hebt voor jouw 2400 dien je ook de bobine van de 22 trs te gebruiken anders werkt het niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 05 november 2012 10:56 AM
  [ # 1364 ]

Op die van hem zit nu waarschijnlijk nog dat ding met die voorschakelweerstand ja.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 november 2012 03:00 PM
  [ # 1365 ]

Waarom gebruik je niet even de accu van je break aangezien deze ca. twee jaar de hoek in gaat. Is ook zo zonde van een nieuwe accu.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
91 van de 207
« Eerste  < Vorige 89 90 91 92 93 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook