66 van de 282
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 november 2012 01:14 PM
  [ # 976 ]

Stel dat we straks met z’n allen op een pleintje staan dan is het van groot belang dat iedereen die daar is ook de belangrijkste argumenten en achtergronden kent. Hou er rekening mee dat PowNews feilloos de ‘leukste mensen’ (lees: de raarste/domste/meest stereotype) weet te vinden voor een ‘interview’ (lees: zeikzaagsessie).
Gevolg daarvan kan zijn dat de woordvoerders zich moeten verdedigen tegen allerlei rare/domme/stereotype uitspraken van hun eigen demonstranten. Het échte verhaal sneeuwt daardoor onder en dan lijkt ineens de héle demonstratie raar/dom/stereotype. De ‘allerleukste’ fragmenten die dat beeld bevestigen worden vervolgens tot in den treure herhaald in DWDD, Pauw en Witteman enzovoort. Dan kun je wel inpakken.

Ok, het is een doemscenario maar ‘t zou niet voor het eerst zijn dat een demonstratie averechts werkt als gevolg van framing…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2012 01:17 PM
  [ # 977 ]

Ik val wederom in herhaling: Co2 uitstoot heeft te maken met het aantal verbruikte liters. Dat is iets heel anders als de samenstelling van die uitlaatgassen. Een Fiat uit 1960 die 1 op 15 verbruikt kan dus met groot gemak veel vervuilender zijn als een Bmw X5 of Range Rover van 2012 die 1 op 6 loopt.

Wat de uitstoot betreft die jij noemt dat zijn alleen Co waardes en dat staat dus los van de co2 normen waar men het vandaag de dag over heeft.

De milieusmoes is dus niet gehaal kansloos!

O ja, nog iets: in Nederland betalen we wegenbelasting over het gewicht van de auto en bij nieuwe auto’s wordt de BPM berekend op basis van de kale nieuwprijs en de Co2 uitstoot (verbruik).

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 05 november 2012 01:24 PM
  [ # 978 ]

@ waterman… does corbon footprint ring anny bells?...

Het complete motorrijtuigen belastingssysteem is hier op ingericht. Millieu activisten roepen niet anders. wat voor verontreiniging komt er verder nog meer uit de uitlaat van jouw auto dan?... Daarbij… ken je de carbon footprint van een nieuwe auto?.... die is hoger dan die zelfde die nog een 2e leven krijgt hoor…

Ik opteer een beperkt kenteken dat aan de nummerplaat te zien is. Zo houd de autoliefhebber zijn hobby en de goedkope rijder de rekening

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2012 01:28 PM
  [ # 979 ]

Die carbon footprint onzin doet er niet toe, die auto is niet midden in de stad gebouwd en vervuilt daar wel als je er mee rijd. Beperkte kentekens zoals in België werken niet, dat zie je daar wel: je hebt geen moer aan je auto en omdat ie nooit naar de keuring moet rijden er de grootste wrakken met een O-plaat rond omdat er niemand naar de staat van dat ding hoeft te kijken.

Nogmaals: Een auto van voor de masale invoering van de katalysator en roetfilters vervuilt veel meer dan een modern ding, dat is gewoon een feit. Ga maar eens achter mijn sm staan en haal diep adem. Kan je gelijk naar een sanatorium.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 05 november 2012 01:30 PM
  [ # 980 ]

hm, dit weekend in het nieuws in BE: oldtimers zijn met 20% toegenomen het laatste jaar… ik dacht even de bui te zien hangen…
gelukkig is onze minister (nu nog) zo verstandig te reageren dat de totale uitstoot van al die oldtimers te verwaarlozen is tov de totale uitstoot van het belgische wagenpark… oef, voorlopig nog geen bijkomende belasting… al zoeken ze hier ook nog geld, dusja

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2012 01:36 PM
  [ # 981 ]

Ik heb begrepen dat de grens voor een O-plaat en vrijstelling voor rijtax in BE naar 30 jaar gaat…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 05 november 2012 01:39 PM
  [ # 982 ]

||I love the smell van een dikke wolk 2-takt in the morning!. Ik start onze Wartburg Pickup altijd met zijn raam open.

Weet je ik snap het probleem heel goed. uitvreters verkloten het voor de rest. Mensen die echt gedroomd hebben van een type of merk auto en deze tegen beterweten in soms deze maar net kunnen bezitten, krijgen straks de eerste schop. mensen die hun liefhebberij aan de kant moeten zetten door iemand die zich niet aan de regels houd en deze uitbuit. Jammer dat iedereen er last(en) van heeft en men niet wat creativer op zoek gaat om de rotte appels eruit te halen.

over de jaargrens… dat klopt… er staat nog meer te gebeuren hier… medio 2014. elke auto… ook klassiekers een bijbehorend gelijkvormigheids attest. 500,= te bekomen. Dus daaaaag kustompjes in belgie.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 november 2012 01:40 PM
  [ # 983 ]

Ben het met waterman eens, maar dat neemt niet weg dat het aantal kilometers, gemaakt met auto’s van 30 jaar en ouder geen 0.2% is van het totaal en daarbij zijn de veelrijders nog meegerekend. De echte liefhebbers rijden van het totaal aantal kilometers een verwaarloosbaar percentage.

Als je dan het milieu als motivatie gebruikt ben je weing geloofwaardig, temeer als je niets onderneemt tegen vervuilers die niet op vier wielen rijden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2012 01:43 PM
  [ # 984 ]
alsjemenou76 schreef:

mensen die hun liefhebberij aan de kant moeten zetten door iemand die zich niet aan de regels houd en deze uitbuit. Jammer dat iedereen er last(en) van heeft en men niet wat creativer op zoek gaat om de rotte appels eruit te halen.

Wat een ongelovelijke onzin zeg! Niemand is een rotte appel, men maakt gewoon legaal gebruik van de regels die in Nederland gelden. Uibuiten? Nog meer onzin: nergens in de wet staat dat alleen een liefhebber gebruik mag maken van de vrijstellingsregeling.

Ik weet niet of je het door hebt, maar volgens jou zit heel dit forum dus vol met uitvreters en rotte appels omdat ze legaal, volgens de regels, met hun 25 tot 45 jaar oude bak dagelijks naar hun werk gaan? Al die cx, bx en ds rijders die lekker 10.000 km maken, gewoon omdat het kan en mag, zijn volgens jou rotte appels en uitvreters? Ehh, wat doe je hier nog dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 november 2012 01:50 PM
  [ # 985 ]

Uitstoot van schadelijke gassen en roet bij oude auto’s, daar is wel wat aan te doen. En als het de regering écht om het milieu te doen is dan zouden ze subsidies moeten geven voor het aanpassen van- en het rijden in- oude auto’s.
Immmers, zo lang een auto rijdt hoeft daar geen vervanger voor geproduceerd te worden. Op de stoep van de fabriek heeft een auto al meer vervuiling veroorzaakt dan dat ie in zijn hele rijdende bestaan kan veroorzaken. Daarom is het erg gunstig voor het milieu om een auto zo lang mogelijk te blijven gebruiken, ook al is de secundaire vervuiling hoger dan bij moderne auto’s.

PS Szjeuz, wat is iedereen hier snel met reageren…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 05 november 2012 01:51 PM
  [ # 986 ]

Ik sprak vanuit de smoes waarmee men de mrb regeling wil verantwoorden.

Vanaf 1990 bestaan er weinig auto’s die mij kunnen bekoren. al waar ik in rijd is oud, Zo doende ben ik ook altijd heel gelukkig geweest met de mrb regel. De regel met argumentering zoals die nu aan ons allemaal is voorgelegd is ongenuanceerd voor een genuanceerd “probleem”

Zeg dan gewoon. mensen, om een gatje te vullen in onze begroting gaan we dit halen bij de klassieker bezitter. Dus mocht Nederland er nu plots veel beter aan toe zijn hierdoor, dan kun je die mensen bedanken!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 05 november 2012 01:53 PM
  [ # 987 ]

De veelrijders houden zich wel aan de regels,...
Echter gaat het erom dat dat niet de bedoeling was van de regels. Een typisch geval van letter versus geest van de Wet.
Afschaffen MRB vrijstelling klassiekers is dus symptoombestrijding en heeft bovendien een ongewenst effect.

Doel van de regels was/is in stand houden cultureel erfgoed.
Er moeten dus regels komen die beter het doel dienen.

Dus betaalbaar houden om voor hobby een klassieke auto te houden en sporadisch te berijden.
Tegengaan van ‘dagelijks’ gebruik van oude / niet schone auto’s en de huidige gebruikers van deze ‘maas in de wet’ weer in de MRB zien te krijgen.
Eenvoudig en betaalbaar controle mechanisme dat niet eenvoudig te omzeilen is.
Evt. vanuit milieuoogpunt een stimulering voor verschonende verbeteringen aan auto’s die die standaard niet hebben.

Het lijkt me als de klassieker gemeenschap hiervoor diverse acceptabele alternatieven met onderbouwing kan aanleveren aan de politiek, je een zeer goede kans maakt op toepassing ervan.

Thierry

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 november 2012 02:02 PM
  [ # 988 ]

Als ze maar niet aan komen zetten met zo’n irritante dagenkaart… Moet ik straks verplicht een modern hok erbij nemen.

Enneuh, wat is eigenlijk het verschil tussen vervuilen in de stad of erbuiten, behalve perceptie? Wat het oog niet ziet verdwijnt heus niet naar een andere planeet…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 november 2012 02:04 PM
  [ # 989 ]
Midfriesland schreef:

Als ze maar niet aan komen zetten met zo’n irritante dagenkaart… Moet ik straks verplicht een modern hok erbij nemen.

Dat hoeft helemaal niet. Je kan bij zo’n systeem ook gewoon voor je GS voor 365 dagen wegenbelasting betalen. Dat is aan jou.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 05 november 2012 02:05 PM
  [ # 990 ]

Wat je zegt thierry

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
 
66 van de 282
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook