69 van de 282
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 november 2012 11:51 PM
  [ # 1021 ]

Ik voel mij weldegelijk aangesproken. Ik rij ook dagelijks in mijn oldtimer. Nu even de Thunderbird maar als LaSix dalijk weer klaar is dus met de CX. Ok wel geen stinkende diesel, maar als er geen regeling blijft voor het dagelijks gebruik van een oldtimer ben ik, en met mij vele anderen, dus ook de klos.

En waar gaan we de grens leggen? wat mag wel en wat mag niet. Wie gaat dat beslissen?

Nee ik vind dat wij ons hard moeten maken voor het behoud van de regelgeving die er nu is. Dus voor iedere Oldtimer stink diesel of niet.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2012 12:13 AM
  [ # 1022 ]
Wolfman schreef:

Dus dit, volgens jou, “probleem” lost zich vanzelf weer op.

Echt niet. Het werkt namelijk als volgt:
Auto gaat kapoet, Ahmed kan hem niet meer goedkoop (laten) maken want onderdelen sain doer, auto gaat op schloop en Ahmed koopt zijn volgende W123 uit Duitsland die daar toch niet meer door de TÜV kwam. Net zolang tot ook die weer de geest geeft.
Wink


Maar goed, we zullen zien hoe het gaat lopen. Jij mag van mij heel hard blijven roepen dat het belachelijk is en dat er geen probleem is waar dit plan voor wetsverandering uit voortkomt. Ik denk persoonlijk niet dat deze aanpak effectief zal zijn. That’s all…

Dus gelukkig is het de Fehac c.s. het woord zullen voeren en niet jij & ik!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 06 november 2012 12:22 AM
  [ # 1023 ]

Doet me zo-even Frits Wester even een geringschattende opmerking in Pauw en Witteman,
over de bezitters van oldtimers. “dat zijn niet de zielige gevallen”.


JW

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2012 12:24 AM
  [ # 1024 ]

Huh? “Zielige gevallen”?? In welke context moeten we die reactie plaatsen?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 12:25 AM
  [ # 1025 ]

Frits Wester noemde mensen die 12 oldtimers in de garage hebben staan de ” niet zielige gevallen” ..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 06 november 2012 12:27 AM
  [ # 1026 ]

[edit Rene] quote gewist. Quoten op het laatste bericht is niet toegestaan! [/edit Rene]

Kan ik me wel iets bij voorstellen,maar vraag hem eens wat hij verstaat onder oldtimers.

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 12:31 AM
  [ # 1027 ]

Ik zou er van balen als ik mrb moet dokken voor mijn audi diesel, maar ach, die 280 eurootjes per kwartaal kan ik wel leijen. Het ding is extreem zuinig en netjes dus weg doe ik hem niet. Ik ga er gewoon nog meer mee rijden. De schonere Saab op benzine trap ik er uit en vervangen we door een saxo voor de korte ritjes. Klaar toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 november 2012 12:33 AM
  [ # 1028 ]

Hee, dat is grappig. Mijn Saxo gaat zo geld waard worden.

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 november 2012 12:46 AM
  [ # 1029 ]
waterman schreef:

Ik zou er van balen als ik mrb moet dokken voor mijn audi diesel, maar ach, die 280 eurootjes per kwartaal kan ik wel leijen. Het ding is extreem zuinig en netjes dus weg doe ik hem niet. Ik ga er gewoon nog meer mee rijden. De schonere Saab op benzine trap ik er uit en vervangen we door een saxo voor de korte ritjes. Klaar toch?

En de sm?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 06 november 2012 12:46 AM
  [ # 1030 ]

Laten we hopen en er voor knokken dat we het op oldtimers van 30 of ouder kunnen houden,met eventueel aanpassingen voor de echte vervuilende motoren.

Dan betaal ik nog maar 1 jaar mrb,daar kan ik zeker mee leven.

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 november 2012 12:49 AM
  [ # 1031 ]
jantje1948 schreef:
waterman schreef:

Ik zou er van balen als ik mrb moet dokken voor mijn audi diesel, maar ach, die 280 eurootjes per kwartaal kan ik wel leijen. Het ding is extreem zuinig en netjes dus weg doe ik hem niet. Ik ga er gewoon nog meer mee rijden. De schonere Saab op benzine trap ik er uit en vervangen we door een saxo voor de korte ritjes. Klaar toch?

En de sm?

Die gaat toch al weg Jan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 november 2012 12:57 AM
  [ # 1032 ]

Wist ik niet!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 06 november 2012 08:58 AM
  [ # 1033 ]

Vandaag staat er een artikel in De Volkskrant over
de onzekerheid voor de Klassieker branche ten gevolge
van het regeerakkoord. (blz 23 economie)

JW

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 november 2012 12:58 PM
  [ # 1034 ]

Nou is de oldtimerhandel geen grote markt maar door de onbetrouwbaarheid van de overheid weet niemand meer waar hij aan toe is en dat zorgt voor een enorme kapitaal vernietiging als je tijdens het spel steeds de spelregels veranderd.

Een citaat van Kees de Kort
Wanneer gaan de verantwoordelijke autoriteiten nou eens leren dat het verstoren van grote markten niet werkt én alle spelers nerveuzer maakt?

Overheid en monetaire en fiscale autoriteiten zijn met afstand de meest onbetrouwbare spelers van het economische spel geworden. Ze kopen, garanderen en verbieden van alles. Daardoor slagen ze er steeds minder in een gelijk speelveld te creëren, meent Kees de Kort, macro-econoom bij AFS Vermogensbeheer.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 06 november 2012 02:37 PM
  [ # 1035 ]

Op het gevaar af dat dit als politieke discussie wordt aangemerkt.

De afschaffing van de vrijstelling voor klassiekers komt toch echt uit het PVDA verkiezingsprogramma.

Verder denk ik niet dat het kabinet op basis van dit soort plaatjes bereid is een nuancering in de uitwerking aan te brengen.

En nu weer verder met het onderwerp, wat voor alternatieven kunnen we bedenken om hobby-auto van de knaken-rijder te onderscheiden?

Thierry

Profiel  
 
 
69 van de 282
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook