klopt ampere. gemeten door wegenwacht toen die kwam
uitgelezen, dat is?
Aan de Lexia hangen. Daarmee kun je alle storingen en gegevens van de auto uitlezen.
Een Citroën dealer kan dat, uiteraard.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
JW schreef:Dan wordt er per dag 3,12 Ah opgesoepeerd.
Ik vind dat erg veel. Stel er hangt een 70Ah accu in de auto. Die kan effectief 35 Ah leven. Na 10 dagen stilstaan, start je auto dus al nauwelijks meer.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zo kan je wel zelf het sommetje maken. Je wil iedere dag 5Ah bijladen. Als je dynamo 60Ah levert, moet je gemiddeld iedere dag 5 minuten rijden.
Kan je je accu niet zo af en toe aan de lader hangen? Is goedkoper dan iedere keer een stuk om te rijden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Vandaar ook mijn eerdere vraag: wanneer is dat gemeten?
Als dat kort is na het uitzetten van het contact, kan de Computer nog bezig zijn met het opslaan van gegevens, en daarvoor is stroom nodig.
Maar na een paar minuten moet dat tot praktisch nul gereduceerd zijn.
Dat alles is uit te lezen via de Lexia.
Voorts is me niet duidelijk om wat voor C5 het hier gaat.
Is dat een benzine of een diesel, en welke?
En is de auto voorzien van een alarminstallatie?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
De dynamo kan heeeeel veel meer leveren dan “60Ah”, er kan een stroom geleverd worden van meer dan 100 Ampère.
Echter, de laadstroom naar de accu mag niet zo groot zijn, uiteraard, dan blaas je ‘m op.
Hoeveel die laadstroom maximaal mag zijn weet ik niet, bij mijn weten zal het niet meer mogen zijn dan iets van 10 Ampère in normale gebruikstoestand.
Als je dan een kwartier gaat rijden, wordt de accu met 2,5 Ah bijgevoed.
Bij een laadstroom van 20 A zou dat 5 Ah geven.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
batterij uitgetest met batterijtester zoals een “midtronic accutester”
Uitlezen zal geen verlies tonen wel eventueel een defect(foutcode) van iets(dat kan onrechtstreeks verlies opzitten)
Goeie accu zal niet onder de 10,5V zakken als je deze start.
Zoals al aangegeven druppellader opzetten,kost tegenwoordig niet veel.
amaai je mag maar 5 keer bellen,is dat bij anwb of touring dat je bent ?
Volgens mij moet je je focussen waar die 0.13 A vandaan komt. Want dat is toch wel veel.
Een C5 zou toch tenminste 3 weken stil moeten kunnen staan (dat heb ik zeker meermalen gehaald). Dus 0.05Ais dan wel max.
Wat zit er op je auto wat niet van citroen is? BV een carkit.
Bij mijn Xantia heb ik ooit een defecte kofferbakschakelaar gehad die er voo zorgde dat de veercomputer aanbleef.
Bovendien gaat je accu ook sneller stuk als ie telkens een flink stuk ontladen wordt. Houden ze gewoon niet van. Dus als ise nu niog niet stuk is, dan straks zeker wel.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou de lekspanning meten en stuk voor stuk de zekeringen er uit trekken. Moet je het kunnen vinden. Het verbruik lijkt me iid te hoog.
Je kunt idd niet met bv 100ah een accu gaan laden, dat is beperkt en het is een chemisch proces wat op gang moet komen, de eerste minuten laadt je eigenlijk niets. Dus met een ritje van 3 minuten raak je sowieso meer kwijt dan je laad.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.