2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
startproblemen
amant
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-11-2012

Gepost: 06 november 2012 05:02 PM
  [ # 16 ]

klopt ampere. gemeten door wegenwacht toen die kwam

uitgelezen, dat is?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2374
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 november 2012 05:10 PM
  [ # 17 ]

Aan de Lexia hangen. Daarmee kun je alle storingen en gegevens van de auto uitlezen.
Een Citroën dealer kan dat, uiteraard.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 november 2012 05:33 PM
  [ # 18 ]
JW schreef:

Dan wordt er per dag 3,12 Ah opgesoepeerd.

Ik vind dat erg veel. Stel er hangt een 70Ah accu in de auto. Die kan effectief 35 Ah leven. Na 10 dagen stilstaan, start je auto dus al nauwelijks meer.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 november 2012 05:45 PM
  [ # 19 ]

Zo kan je wel zelf het sommetje maken. Je wil iedere dag 5Ah bijladen. Als je dynamo 60Ah levert, moet je gemiddeld iedere dag 5 minuten rijden.

Kan je je accu niet zo af en toe aan de lader hangen? Is goedkoper dan iedere keer een stuk om te rijden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2374
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 november 2012 05:48 PM
  [ # 20 ]

Vandaar ook mijn eerdere vraag: wanneer is dat gemeten?
Als dat kort is na het uitzetten van het contact, kan de Computer nog bezig zijn met het opslaan van gegevens, en daarvoor is stroom nodig.

Maar na een paar minuten moet dat tot praktisch nul gereduceerd zijn.

Dat alles is uit te lezen via de Lexia.

Voorts is me niet duidelijk om wat voor C5 het hier gaat.
Is dat een benzine of een diesel, en welke?
En is de auto voorzien van een alarminstallatie?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2374
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 november 2012 06:03 PM
  [ # 21 ]

De dynamo kan heeeeel veel meer leveren dan “60Ah”, er kan een stroom geleverd worden van meer dan 100 Ampère.
Echter, de laadstroom naar de accu mag niet zo groot zijn, uiteraard, dan blaas je ‘m op.

Hoeveel die laadstroom maximaal mag zijn weet ik niet, bij mijn weten zal het niet meer mogen zijn dan iets van 10 Ampère in normale gebruikstoestand.
Als je dan een kwartier gaat rijden, wordt de accu met 2,5 Ah bijgevoed.
Bij een laadstroom van 20 A zou dat 5 Ah geven.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
crusty123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 12-04-2010

Gepost: 06 november 2012 08:21 PM
  [ # 22 ]

batterij uitgetest met batterijtester zoals een “midtronic accutester”

Uitlezen zal geen verlies tonen wel eventueel een defect(foutcode) van iets(dat kan onrechtstreeks verlies opzitten)

Goeie accu zal niet onder de 10,5V zakken als je deze start.

Zoals al aangegeven druppellader opzetten,kost tegenwoordig niet veel.

amaai je mag maar 5 keer bellen,is dat bij anwb of touring dat je bent ?

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 07 november 2012 01:06 PM
  [ # 23 ]

Volgens mij moet je je focussen waar die 0.13 A vandaan komt. Want dat is toch wel veel.

Een C5 zou toch tenminste 3 weken stil moeten kunnen staan (dat heb ik zeker meermalen gehaald). Dus 0.05Ais dan wel max.

Wat zit er op je auto wat niet van citroen is? BV een carkit.

Bij mijn Xantia heb ik ooit een defecte kofferbakschakelaar gehad die er voo zorgde dat de veercomputer aanbleef.

Bovendien gaat je accu ook sneller stuk als ie telkens een flink stuk ontladen wordt. Houden ze gewoon niet van. Dus als ise nu niog niet stuk is, dan straks zeker wel.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 07 november 2012 04:25 PM
  [ # 24 ]

Ik zou de lekspanning meten en stuk voor stuk de zekeringen er uit trekken. Moet je het kunnen vinden. Het verbruik lijkt me iid te hoog.
Je kunt idd niet met bv 100ah een accu gaan laden, dat is beperkt en het is een chemisch proces wat op gang moet komen, de eerste minuten laadt je eigenlijk niets. Dus met een ritje van 3 minuten raak je sowieso meer kwijt dan je laad.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook