93 van de 207
« Eerste  < Vorige 91 92 93 94 95 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2012 12:40 AM
  [ # 1381 ]
La Léo schreef:

Nouja, wellicht komt het antwoord vannacht in mijn droom! Very Happy

Droom dan maar niet over de solex ,wordt het zo nat Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2012 12:41 AM
  [ # 1382 ]

Mensen tot morgen

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2012 03:10 PM
  [ # 1383 ]

Goedemiddag .

Heeft er iemand een PDF bestand of een tekening van een solex carburateur.
Kan de Weber wel vinden met tekening van hoe en wat,maar de solex alleen als volledig .
Dus weet ik niet waar wat zit,en zomaar losdraaien,wil ik ook nog niet.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2012 03:45 PM
  [ # 1384 ]

Of kan ik alles gewoon losdraaien zonder dat de pakkingen en dergelijke er aan gaan?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 06 november 2012 06:25 PM
  [ # 1385 ]

Dat gaat zeker met beleid.
Maar staat de solex niet in het wphb.

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 november 2012 07:12 PM
  [ # 1386 ]

Frank,

ik kan me herrinneren van mijn eerste poging het ding aan de praat te krijgen dat we ook wel wat hebben zitten prutsen, alles in theorie goed gezet op BDP etc maar niks.

Toen we tijdens het starten me 2 man deden een starten en de andere draaide de verdeler iets en je hoorde meeten dat ie wilde en nog wat gevolgeld aan de verdeler en toen sloeg ie aan.

Succes.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2012 07:15 PM
  [ # 1387 ]

Jawel ,met een plaatje van het totaal ,maar geen onderdelen tekening of doorsnede,
De boeken heb ik wel,maar tot op heden niks van details .
De vraagbaak verteld nog bijna meer dan de werkplaatshandboeken.
Zal vanavond alles eens los nemen,dan weten we meer.
Kan best wel eens iets simpels zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2012 07:18 PM
  [ # 1388 ]

Kan de ontsteking best verdraaien.
Maar hij verzuipt echt,dus dat probleem eerst oplossen.
En net wat laleo zegt eerst de Weber erop.( lees ik wordt ongeduldig)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 november 2012 12:07 AM
  [ # 1389 ]

Een heel goede avond

dance dance dance

Ze doet het,nog niet zo heel mooi maar toch( accu is nu leeg,kwam uit de break)
Ben vanavond begonnen met de carburateur,die eraf losdraaien,en daar had iemand aan gezeten.
( ikke dus) de vlotter zat er los in,had er toch ergens iets uitgedraaid wat niet mocht.
De bevestiging van de vlotter stupid
Daarna de bougies er weer in BDP weer goed gezet rotor op de eerste bogie.
En starten en waar rempel prrrrrrrt zie ze.
Ik dacht dat gaat goed ,nog een keer nog en nog keer niks ..........
Daarna het vliegwiel op BDP gedraaid,staat de rotor andersom? Rolling Eyes
Ik snapte het effe niet meer( achteraf wel)
Ik denk draai alle kabels twee door,en toen broem broem gooi
Nog niet zo heel mooi maar kon ook niks verdraaien want hij stond al maximaal naar de kant waar ik op wilde,
Verdeler weer los tandje verzet…....
Maar nu is de accu leeg

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 07 november 2012 12:14 AM
  [ # 1390 ]

Nou Frank dat gaat de goede kant op.ff accu laden en morgen weer met frisse moed verder very good

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 07 november 2012 12:15 AM
  [ # 1391 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2012 01:21 AM
  [ # 1392 ]
La Léo schreef:

Wellicht stroomt de carburateur over?

whistle


Frank, ik zie dat je je onderschrift recentelijk hebt veranderd. Weet niet of dit een vorm van zelfspot is, maar zonder gekheid: het is bij dit soort dingen inderdaad wel belangrijk dat je ook snapt hoe het in elkaar steekt, anders blijf je met hagel schieten en lukraak allerlei dingen veranderen. Want hoezo zat de rotor ineens verkeerd om?  huh

Sorry bij voorbaat: dit is niet om lullig te doen en de pret te drukken (begrijp me niet verkeerd!!), maar nu heb je “alle kabels twee door gedraaid” maar waarom dan? De ontsteking staat nu op z’n uiterste stand, dat verklaart waarom hij nog niet mooi draait, want de timing klopt nu nog steeds niet. Moet gewoon kloppen als het merkteken bovenop de gietnaad staat.

Morgen dus weer even alles op de beginstand zetten en de kabels weer op normale volgorde, met de Weber erop (of zit die er nu op?).

Nogmaals: excuses voor de schooljufmodus, maar in mijn droom liep dat motortje toch zó mooi!  Laughing (jammer van die olielekkage, dat dan weer wel)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 november 2012 08:49 AM
  [ # 1393 ]

Goede morgen.
@ Laleo,rotor draad een halve slag vliegwiel 1 hele slag.
Dus mijn klepjes stonden gewoon verkeerd.
Maar de motor loopt dus op de nieuwe ontsteking en de solex carburateur .
En ik leer door zelf te doen en logisch na te denken
En daarbij ik doe de dingen niet luk raak,ik probeer altijd dingen uit te sluiten,door ze 1 voor 1 te veranderen( lees dus geen twee dingen tegelijk doen)
Werking ontsteking heb ik geleerd,door er zelf 1 te maken,nu snap ik hem voor 100 procent.
Een half jaar geleden snapte ik hem niet.
Maar goed we gaan met goede zin verder

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 07 november 2012 03:06 PM
  [ # 1394 ]

Leuk Frank dat ze het weer doet! Heerlijk gevoel is dat he, die eerste start. Zo gelukkig als een klein kind. Althans, dat gevoel heb ik altijd. Wink

Ben erg benieuwd wat het volgende is dat op de planning staat zodra dit deel voor twee jaar de hoek in gaat.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 07 november 2012 03:08 PM
  [ # 1395 ]

Hallo Frank,
Mag ik vragen waarom je er 2jaar niet aan gaat werken.

mvg
Vincent

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
 
93 van de 207
« Eerste  < Vorige 91 92 93 94 95 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook