Han S schreef:Hebben ze hard voor gewerkt en hard aan gewerkt en af en toe willen ze er een ritje mee maken. Niks mis mee.
Wat een onzin zeg. Ik spaar graag! Heb ik meer als 40K op de bank moet ik belasting betalen.
Gelukkig heb ik niet meer dan 40 euro, dus dat zit wel weer goed
Dus je stelt eigenlijk voor;
Ik werk me rot en spendeer al mijn geld aan mijn mooie klassieker (een ander vindt het een oud hok)
Leuke hobby natuurlijk hoor. Maar dan mag je hem gratis in de straat parkeren? Nee, ik zet hem wel een straatje verder hoor. Enne, als je nu op de plaatselijke weg rijdt, is het dan niet een beetje onterecht dat ik wel voor die weg moet betalen en jij niet?
De oplossing zit helaas ook niet in de brandstofprijzen. Want al kost een liter drie euro, dat weerhoudt niemand er van een stuk of vijf klassiekers voor de deur te zetten.
Rene, je denkt toch niet dat ik mijn klassiekers buiten zet? Bij mij staan ze binnen in een verwarmde ruimte en ik heb alles zelf verdiend en betaald met twee banen en later een eigen bedrijf en werken van 7 uur AM tot soms half twee AM.
Hoef ik geen medelijden voor, maar met ‘niet lullen maar poetsen’ kom je een stuk verder dan met loos gezeik op anderen.
Er zijn uitzonderingen. Al heb je er 20!
Staan ze niet aan de openbare weg, en je rijdt er “mooi weer” mee, dan is die hele belasting onzin. Dat bedoel ik. Die paar kilometer op de weg zal iedereen een wordt zijn. Maar iemand die er dus een of meerdere heeft en lekker in de straat laat leunen, mag van mij gewoon betalen.
Maar het kan niet zo zijn dat het je hobby is en dus gratis moet.
Met iemand als Jay Leno hoef je idd geen medelijden te hebben.
Ik volg je hele redenatie niet. Je gelooft toch niet echt dat een liefhebber van klassiekers zijn auto(s) onbeheerd aan de openbare weg parkeert?
Tsss…
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn auto’s staan (op de sm na) gewoon buiten, voor de deur. En ik rijd er bijna iedere dag mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een Saab en een Audi zijn dan ook normale gebruikswagens. Ik denk niet dat die door veel niet-klassiekerliefhebbers als klassieker herkend zullen worden. Mijn auto voor dagelijks gebruik staat ook buiten. Zou ik met m’n oldtimers nooit doen.
Een echte liefhebber moet ze binnen zetten? Je moet die luxe dan wel hebben.
Als je de auto buiten zet, ben je gewoon dezelfde liefhebber hoor.
Apprentice schreef:Een Saab en een Audi zijn dan ook normale gebruikswagens.
Wie bepaalt nou of die Saab en die Aldi een klassieker is….. Jij?
Je auto gaat alleen wat sneller van je af…
Ik, ja. Maar jij mag het er gerust niet mee eens zijn hoor. Geeft helemaal niet.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René schreef:Apprentice schreef:Een Saab en een Audi zijn dan ook normale gebruikswagens.
Wie bepaalt nou of die Saab en die Aldi een klassieker is….. Jij?
Ach Rene, zolang IK ze maar zie als klassieker én een Saab 900 classic wordt inmiddels in zeer brede kring als klassieker gezien. Mag ook wel met een ontwerp uit 1978…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René schreef:Een echte liefhebber moet ze binnen zetten? Je moet die luxe dan wel hebben.
Als je de auto buiten zet, ben je gewoon dezelfde liefhebber hoor.
Precies! Waar IK woon kost één garagebox 45.000 euro!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Paar jaar terug zag je ze nog veel, ik kom tegenwoordig maar weinig een oude Saab tegen.
Daar zijn idd genoeg liefhebbers voor te vinden.
Even terug naar het hele verhaal.
Feit blijft dat er geld naar de schatkist moet, daarom komt die belasting er.
Er wordt gezegd dat er pak en beet 150 miljoen bij komt, een druppel op een gloeiende plaat naar mijn idee.
Verder krijgen ze never nooit 150 miljoen extra, want de auto’s gaan weg of worden geschorst…
Daarbij gaan een hoop bedrijven op de fles, personeel in de WW. Kost ook geld.
Of auto’s vervuilen of niet, en wie er in rijdt en wanneer is allemaal lang niet zo relevant.
Om een lang verhaal kort te maken, ze zoeken het in de verkeerde hoek dat geld, want alleen daar draait het allemaal om, en nergens anders.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Idd, hier krijg je die dingen gratis bij het huis. M’n bxje slaapt dus lekker binnen, voor mij een echte klassieker
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl