Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Misschien vloeken in de kerk, maar wat dacht je hiervan:
http://www.chevrolet.nl/aanbiedingen/speciale-modellen/spark-bifuel.html
Geen problemen met garantie
Assutec schreef:Inmiddels is het 2011.
Onze dochter is geinteresseerd in een nieuwe C1 of Peugeot 107 met een LPG G3 installatie, zodat zij goedkoop naar haar werk kan rijden, ook na 2014. Zij rijdt 140 per dag/ca 35000 per jaar.Diesel blijkt toch duurder te zijn, zeker als ze over paar jaar wegenbelasting moet betalen.
Hoe zit dat met garantie als je met LPG G3 rijdt?
Maakt Citroen/Peugeot problemen als je bv ook verlengde garantie hebt? Is de C1 goed geschikt voor LPG G3? Extra onderhoud/smering/kosten? Graag jullie ervaringen. Bvd.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ach wat kan er gebeuren met dit betrouwbare motortje, na 100.000 km goei ik er gewoon een ander blokje in als er wat aan zou mankeren, zat te koop voor weinig, laat ze die garantie maar houden, stelt niets voor maar je moet je onderhoud wel bij de dealer blijven doen, garantie betaal je dan gewoon zelf, b.v.b. startmotortje kost via marktplaats 61 euro, zet m er zelf op. bij de dealer 380 euries.
Ik kan misschien makkel;ijk praten, maar ben in het verleden automonteur geweest, ik weet hoe het werkt.
Op lpg rijden heb je gelijk winst bij de pomp en de auto verkoopt ook nog makkelijker. win win.
gr Rene
Zo bekijk ik het ook. Als er al iets mis gaat, is dat waarschijnlijk de cilinderkop. Die is makkelijk te wisselen en inderdaad, gezien de verkoopaantallen liggen ze in ruime mate op de sloop. Voor een overzichtelijk bedrag ben je dan weer klaar.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Jammer dat er niet, zoals bij de Duitse concurrentie, een aardgas versie af fabriek van de C1 te koop is. Dat is nog ns goedkoop rijden! Alleen de tankstations zijn (nog) niet zo dik gezaaid…
Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009
We zijn nu 25000km verder en zonder problemen, ben blij dat ik er gelijk lpg heb laten inbouwen, nu begint het voordeel pas echt te komen.Nog steeds eurotje per liter.
gr Rene
Update, Vakantie geweest naar kroatie, op gas en benzine, op de teller staat nu 56000km en af en toe bultje af 170 op de teller.
Het C1 tje doet het nog steeds zonder problemen.
Zal vandaag of morgen een paar foto,s plaatsen.
gr Rene,
p.s. de auto is van mijn zoon,(Jeroen) heb zelf DS3.
Ik wil ook gas laten inbouwen in mijn c1
Is dit slim en blijft de motor heel?
Waar moet ik zijn voor een goede gas installatie en een smeer systeem is nodig neem ik aan?
Nu de 100000 gepaseerd en weer nieuwe apk, geen vuiltje aan de lucht, alleen een keer de remblokjes met schijven vervangen en z,n beurtjes, maar nog nooit kleppen gesteld.
LPG gewoon doen, houderschaps belasting is hetzelfde en inbouw ong 1500,- euries.
Ik heb de gok genomen en rij er nu 30.000 al mee met een gas installatie met elektronische kleppen smeer systeem.
Om de hoeveel kilometer laat jij de kleppen controleren? zijn de kleppen naar 1 ton op gas nog niet versleten?
Ik rij nu 1 jaar met gas in de c1 en je lacht je werkelijk rot.
Nee, de kleppen nog steeds niet gesteld, maar als het zover is, gooi ik er een andere kop op.
Maar tot nu toe alleen nieuwe remschijven en blokjes voor, kost trouwens allemaal geen drol. onderdelen via internet bestellen.
En om de 20000 olie verversen met filtertje.
gr Jeroen.