1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Dak verwijderen
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 12:03 PM

Ik ben bezig om mijn dak te verwijderen, maar ik krijg de twee voorste bouten niet los, ondanks dagen weken in de IMAL. Iemand een oplossing?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 januari 2006 12:35 PM
  [ # 1 ]

Kun je de bouten niet overtrekken en nadien vervangen ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 01:31 PM
  [ # 2 ]
Mr. Smith schreef:

Kun je de bouten niet overtrekken en nadien vervangen ?

Wat bedoel je met overtrekken?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 januari 2006 01:33 PM
  [ # 3 ]

Met overtrekken bedoel ik overdraaien ? Stuk..

Gaat da niet ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 01:41 PM
  [ # 4 ]
Mr. Smith schreef:

Met overtrekken bedoel ik overdraaien ? Stuk..

Gaat da niet ?

RVS sierlijst zit in de weg! Het zijn de bouten die van onder in de voorportieropeningen zitten en waarmee ook de voorste lijsten mee vast zitten.


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2006 01:43 PM
  [ # 5 ]

Oo die.. er zitten er ook drie in de goor boven je ruit (binnen) toch?

Slijp ze voorzichtig met een dremel kapot en kijk met het dak eraf hoe je verder gaat. pas wel op met hitte want je dak is van plastic( toch?)
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 02:17 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Oo die.. er zitten er ook drie in de goor boven je ruit (binnen) toch?

Slijp ze voorzichtig met een dremel kapot en kijk met het dak eraf hoe je verder gaat. pas wel op met hitte want je dak is van plastic( toch?)
Cool

Ik heb een polyester dak ja.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2006 03:15 PM
  [ # 7 ]

Normaal is heetstoken de manier maar in dit geval zou de bevestiging uit je dak smelten…. Als je een aluminium dak zou hebben ( soms geleverd) zou het nog kunnen.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 03:50 PM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:

Normaal is heetstoken de manier maar in dit geval zou de bevestiging uit je dak smelten…. Als je een aluminium dak zou hebben ( soms geleverd) zou het nog kunnen.
Cool

Ben bang dat ik ze uit moet gaan boren, er is geen ruimte om zonder het rvs te beschadigen de kop er af te slijpen.

GRG

PS Hoe zit het dakprofiel eigenlijk gelast? Met puntlassen?

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2006 04:01 PM
  [ # 9 ]

Het dak zit gepuntlast en gesoldeerd dacht ik…

Heb je al geprobeerd om de bouten een flinke tik te verkopen en daarna proberen ze VASTER te draaien? Kleinstukje en daarna lossen?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 04:04 PM
  [ # 10 ]
bogaard77 schreef:

Het dak zit gepuntlast en gesoldeerd dacht ik…

Heb je al geprobeerd om de bouten een flinke tik te verkopen en daarna proberen ze VASTER te draaien? Kleinstukje en daarna lossen?
Rolling Eyes

De kop is inmiddels vermoerd.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 januari 2006 08:20 PM
  [ # 11 ]

Kop van de bouten wegboren is hier de beste oplossing .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 08:58 PM
  [ # 12 ]
Rataplan schreef:

Je kunt ook nog proberen met een beiteltje de bout los te tikken .
(das iniedergeval mijn laatste redmiddel als heet stoken niet kan)
Dus in de goeie richting proberen los te slaan.
Of met een moordenaar (weet niet het juiste nederlands voor dit stuk gereedschap)

Is geen ruimte voor, de rvs sierlijst zit in de weg.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 03 januari 2006 09:05 PM
  [ # 13 ]

DS23man;

De RVS-sierlijst kan zonder pardon opgeofferd worden.
Dit is het enige deel aan de auto dat NIET roest. Is dus in voldoende mate tegen weinig geld te verkrijgen.

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 09:09 PM
  [ # 14 ]
Cees78 schreef:

DS23man;

De RVS-sierlijst kan zonder pardon opgeofferd worden.
Dit is het enige deel aan de auto dat NIET roest. Is dus in voldoende mate tegen weinig geld te verkrijgen.

Zonde, ik ga eerst boren.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 03 januari 2006 09:15 PM
  [ # 15 ]
Rataplan schreef:

Je kunt ook nog proberen met een beiteltje de bout los te tikken .
(das iniedergeval mijn laatste redmiddel als heet stoken niet kan)
Dus in de goeie richting proberen los te slaan.
Of met een moordenaar (weet niet het juiste nederlands voor dit stuk gereedschap)

Bedoel je misschien een slagschroevendraaier?

Je geeft met een hamer een flinke klap op de achterkant van de schroevendraaier. De schroevendraaier draait daardoor iets linksom en door de klap gaat de spanning heel even van het schroefdraad af.

Ik heb zo’n ding eens gebruikt bij metrische schroeven op mijn motorfiets. Het werkte uitstekend. Maar of zo’n ding ook werkt bij plaatschroeven…  Rolling Eyes

Succes, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook