Totaal aantal Berichten: 158
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Hebben jullie ook zo’n last van de reflectie van het ruitjespatroon op het dashboard als de zon schijnt? Vooral op lommerrijke wegen (met veel bomen betekent dat) is het best hinderlijk, misschien wel gevaarlijk, dat je zo weinig ziet door die knipperende reflecties.
Weet iemand een oplossing die het uiterlijk van het dashboard niet aantast? (dus geen flauwe tips als ‘leg er maar een handdoekje op’, die krijg ik van mijn familie al genoeg ) Ik zit te denken aan een materende coating voor dash of binnenkant ruit. Kent iemand zoiets?
Ik ben zelf brildragend, dus geen ervaring, maar misschien helpt een zonnebril met polariserende glazen (zoals Polaroid heeft). Baat het niet dan schaad het niet
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Een dergelijke zonnebril helpt inderdaad en neemt voor een groot deel de reflecties in de ruit weg, maar ik zou zelf liever een oplossing vinden in de vorm van een antireflecterende coating.
De grijze coating zoals je die vindt in een Rallyeauto van Citroen bijvoorbeeld, maar geen idee hoe je daar aan komt. Vragen bij Citroen Sport leverde althans nix op.
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
Ja ik vind dit geglim ook best wel hinderlijk. Ook wel enigszins gevaarlijk, je ziet gewoon minder als de zon er goed op staat. Heb je er ooit nog wel eens iets op gevonden? Of blijft het bij een zonnebril?
Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
het dashboard flocken werkt perfect…...
Wat is dat, flocken?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
mensen kunnen wel reply’en op een forum maar 2 woorden op google intypen is moeilijk ? ..