76 van de 282
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 07 november 2012 11:08 PM
  [ # 1126 ]

Beste Wolfman,
Hoewel het goed is om actie te voeren tegen ongewenst beleid -vooral als dat ons ook nog eens in de portemonnee raakt- denk ik dat wat jij wilt vechten tegen de bierkaai is.
Don Quichotterie, zogezegd.

Er gaat uiteindelijk denk ik best een soort van regeling komen voor mensen met een of meerdere klassieke auto’s. Domweg eisen dat voor iedere auto MRB wordt betaald, van Ford-T tot CX, is simpelweg geen haalbare kaart. Denk alleen al aan bijvoorbeeld hele museumcollecties die in dat geval ieder jaar opnieuw geschorst moeten worden… Ongetwijfeld zal men dus met iets op de proppen komen waardoor de recreatieve klassiekerrijder op een of andere wijze wordt ontzien.
Wat ik beslist niet zie gebeuren is handhaving van de huidige vrijstellingsregeling. Zoals hier al eerder is opgemerkt heeft men in Den Haag geld nodig (die milieusmoes is te doorzichtig om serieus te nemen) en de heren en dames beleidsmakers zien al een tijdje met lede ogen aan hoe onder ondere jij dagelijks met je klassieker aan het verkeer deelneemt zonder daarvoor ook maar een cent MRB af te dragen. Die gaan dus zitten rekenen want in tijden van crisis is dat toch een behoorlijk verlies aan belastinginkomsten, zeker wanneer je bedenkt dat een groot deel van die “klassiekers voor dagelijks gebruik” is uitgerust met een dieselmotor (kassa) of een LPG installatie (KASSA!).
Ik ben dus serieus bang dat de druiven zuur zijn voor diegenen die een klassieker inzetten voor dagelijks gebruik… 

Overigens ben ook ik faliekant tegen dit voorstel, begrijp me goed, al was het maar omdat de begrote extra belastinginkomsten van 156 miljoen never nooit gehaald gaan worden en het hoe dan ook slechts symboolpolitiek is.
Echter, wat uiteindelijk ook besloten zal worden, handhaving van de huidige regeling is m.i. uitgesloten. Protesteren met dat doel voor ogen lijkt dan ook weinig zinvol.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 november 2012 11:24 PM
  [ # 1127 ]

Een kort verslag van de actie in Uitgeest:

Ok, even een verslag van een naar mijn idee zeer geslaagde “wilde” actie.

We zijn vanavond dus naar een regio vergadering van de VVD geweest.
Ik weet het regio, maar ja je moet ergens beginnen.
Ik kwam er alleen erg laat achter dat deze er was.
Maar ondanks de korte tijd om iets op te zetten waren er 19 old timers.
Compleet met spandoeken en dat soort dingen.
Die hebben we allemaal voor de entree van waar de vergadering was gezet.
Waar we begonnen zijn met iedereen die naar binnen ging aan te spreken.
En aandacht te vragen voor ons probleem.
Ik moet zeggen dat we een goed luisterend oor kregen bij de entree.
Ook hebben we tweede kamer lid Mark Harbers voorafgaand van de vergadering.
Met wie we hebben afgesproken dat we feiten en suggesties op papier gaan zetten en dat naar hem sturen.
Nadat hij op de vergadering het openingswoord had gedaan.
Hebben Carmen Verburg en ik netjes het woord gekregen.
En hebben wij ons punt kunnen overbrengen.
Al met al een geslaagde avond dus.
Toezeggingen hebben we niet gekregen.
Om eerlijk te zijn hadden we vanavond ook niet verwacht.
Ik heb wel het gevoel dat we hebben bereikt ons probleem meegenomen wordt in verder plannen.
Maar we moeten dit wel blijven aankaarten naar mijn idee.

P.s. helaas had TVNH het laten afweten ondanks de toezegging te komen.
Maar ik heb daar wel iemand van de krant gesproken waar waarschijnlijk nog een verhaaltje uit gaat komen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 08 november 2012 10:21 AM
  [ # 1128 ]

van de voorpagina

Petitie tot behoud MRB-vrijstelling oldtimers

Ruim 60.000 mensen hebben in de afgelopen week hun naam gezet onder de online petitie van de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club. Deze petitie richt zich tegen de voorgenomen afschaffing van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor klassieke auto´s. Vandaag, 8 november, is de laatste dag dat je deze petitie kunt ondertekenen.

De petitie van de KNAC roept de overheid op de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor klassieke auto´s te handhaven. Directeur Peter Staal van de KNAC zegt: “In het grootste deel van Europa geldt de grens van 30 jaar voor auto´s die in aanmerking komen voor belastingvrijstelling. De overkoepelende organisaties FIA en FIVA zetten zich in om deze leeftijdsgrens in geheel Europa te hanteren.”

De grote interesse van autoliefhebbers om de petitie te steunen noemt Staal “een kristalhelder signaal aan het nieuwe kabinet om het mobiele erfgoed te koesteren in plaats van te belasten.” Onderzoek leert dat bezitters van klassieke auto´s slechts een beperkt aantal kilometers per jaar afleggen. De vervuiling door historische motorvoertuigen is in die zin dan ook beperkt. Het opheffen van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor klassieke auto´s zou tot een onevenredig hoge belasting leiden, maar de milieubelasting nauwelijks verlagen. Aangezien veel eigenaren hun auto dan zullen schorsen voor de motorrijtuigenbelasting, zal de maatregel leiden tot een administratieve lastenverzwaring. Daarmee wordt het beoogde doel volledig voorbijgeschoten.

Het bestuur van de KNAC zal de petitie met de steunbetuigingen binnenkort overhandigen aan een vertegenwoordiger van de politiek. De online petitie kan tot en met donderdag 8 november worden ondersteund.

tekst: KNAC, foto: onbekend, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 november 2012 11:12 AM
  [ # 1129 ]

Dit artikel legt de werkelijkheid heel goed uit.
Dus heel wat anders dan de verhalen die we uit de linkse hoek te horen krijgen over de belasting op het milleu door onze oldtimers, of de finaciele besparing die de regering denkt te kunnen doen.

En dit bedoel ik nu met neem niet alles klakkeloos over wat men je van hogerhand verteld.
Stop met het bedenken van beperkingen die we ons zelf op gaan leggen.
En blijf vooral je mening geven, ook al word er door hegerhand gevraagd dit niet te doen.

http://cortonville.com/ec-street/erics-garage/Oldtimer-vervuiling-vooral+slecht+voor+gezond+verstand

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6139
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 november 2012 11:19 AM
  [ # 1130 ]

Dat is geen artikel, dat is een column van Eric Corton. De man die zijn brood verdient met het schrijven in overdrijvingen en daarnaast een enorme liefhebber is van Amerikaanse auto’s. De objectiviteit zal in dit ‘artikel’ dus ver te zoeken zijn.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 november 2012 11:35 AM
  [ # 1131 ]

Aan de Bovag zullen de liefehbbers ook niet veel hebben ben ik bang. Die komen met een totaal onwerkbaar voorstel en geven zich dus bij voorbaat al gewonnen:

De plannen van het kabinet om aan dit oneigenlijke gebruik van de vrijstelling een eind te maken, namelijk door de vrijstelling over de volle breedte af te schaffen, slaan in de ogen van BOVAG echter door. BOVA: ‘Ze leiden ertoe dat straks ook de liefhebber het volledige MRB bedrag moet betalen, terwijl hij slechts af en toe een plezierritje maakt. BOVAG pleit daarom voor een systeem van gebruikersdagen. De liefhebber mag maar een maximaal aantal dagen per jaar de weg op met de oldtimer om in aanmerking te komen voor de MRB-vrijstelling. Wie meer rijdt dan dat beperkte aantal dagen, is gewoon MRB verschuldigd. Hiermee ontmoedig je de import en het dagelijks gebruiken van deze relatief vervuilende auto’s. En je beschermt het mobiel erfgoed.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 november 2012 11:40 AM
  [ # 1132 ]
jaco schreef:

Dat is geen artikel, dat is een column van Eric Corton. De man die zijn brood verdient met het schrijven in overdrijvingen en daarnaast een enorme liefhebber is van Amerikaanse auto’s. De objectiviteit zal in dit ‘artikel’ dus ver te zoeken zijn.

Mee eens, ik ben halfweg maar gestopt want volgens mij klopt er weinig van de berekeningen en over het algemeen vind ik het een kulverhaal.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 november 2012 11:49 AM
  [ # 1133 ]

Aan de berekeningen is niks fout. Je kan alleen niet weten of de cijfers kloppen. Ik heb echter wel vergelijkbare verbruikcijfers op andere plekken gezien. Zoals de 1,5 tot 1,8 % van het totaal aantal KM.
Het is daarmee best een heel nuttig stuk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 november 2012 11:56 AM
  [ # 1134 ]
Han S schreef:

over het algemeen vind ik het een kulverhaal.

Het artikel bevat ongeveer 99% minder kul dan wat ik hier allemaal voorbij heb zien komen… En, wat bogaard77 ook al schreef, die cijfermatige onderbouwing is zo vreemd nog niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 november 2012 12:08 PM
  [ # 1135 ]

Okay, maar men gaat uit van bepaalde cijfers en de vraag is waar die vandaan komen en of die kloppen. Ik denk dat de echte klassiekers lekker binnen staan en heel weinig rijden en daar moet een goede regeling voor komen.

Veel kilometers maken doe je dan met een moderne auto, is ook veel goedkoper.

Profiel  
 
Gepost: 08 november 2012 12:19 PM
  [ # 1136 ]

Ik heb het stuk van Eric Corton net even gelezen, voor elk cijfer geeft hij een officiele instantie als bron, dus die vraag lijkt me nogal overbodig.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 november 2012 12:21 PM
  [ # 1137 ]

Maar ik heb hier ook heel andere cijfers gelezen van andere officiele bronnen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 november 2012 12:21 PM
  [ # 1138 ]
Han S schreef:

Veel kilometers maken doe je dan met een moderne auto, is ook veel goedkoper.

Nee hoor. Echt niet. Zelf met MRB is een oud hok nog steeds véél goedkoper dan welk modern ding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 november 2012 12:22 PM
  [ # 1139 ]
Han S schreef:

Maar ik heb hier ook heel andere cijfers gelezen van andere officiele bronnen.

Laat maar even zien dan, graag met bronvermelding erbij.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 november 2012 12:31 PM
  [ # 1140 ]

Waar het mij om gaat is dat als ik in een oude auto wil rijden met alle ongemakken van dien - vanbinnen de ruiten krabben bijvoorbeeld- en ik pas daar een regel op toe : geen MRB dan mag dat.
Als je om milieu redenen dat gaat bepreken sta je kei hard te liegen! Dan moet je ook LPG niet zwaarder belasten dan diesel.

Als je zegt: je rijdt veel (5000km / jr laat me niet lachen) dus betaal je MRB zeg ik: Dat is oneerlijk. Ik betaal even veel als een 60.000 KM lease vertegenwoordiger..

Daar gaat het om.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
76 van de 282
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook